Dräktiga ston 2016/2017

Igår kväll fick jag ett meddelande att Flugsael Inte hade något juver och att det nog dröjer. Det fanns inte ens mjölk till refraktometern. Vi chattade lite om luriga unga ston och att det kan gå fort.
Imorse var hon här! Ett litet skimmelsto! Hon är så lik sin mor när hon var nyfödd :love:

Mitt utlånade sto Krás nedkom också med ett svart hingstföl med stjärn och snopp.

1 kvar nu! Utlånade Syrpa är på övertid, 11/5 var hon beräknad. Hon väntar kanske in sin hagkompis som också är på övertid nu, för hon var beräknad igår).
 
Igår kväll fick jag ett meddelande att Flugsael Inte hade något juver och att det nog dröjer. Det fanns inte ens mjölk till refraktometern. Vi chattade lite om luriga unga ston och att det kan gå fort.
Imorse var hon här! Ett litet skimmelsto! Hon är så lik sin mor när hon var nyfödd :love:

Mitt utlånade sto Krás nedkom också med ett svart hingstföl med stjärn och snopp.

1 kvar nu! Utlånade Syrpa är på övertid, 11/5 var hon beräknad. Hon väntar kanske in sin hagkompis som också är på övertid nu, för hon var beräknad igår).

Är det HP som har ditt utlånade sto? Tycker jag känner igen namnet!
 
Imorse hittade vi marmeta stående med ett dött föl framför fötterna:cry: Ett litet sto med stjärn. Hon skulle föla 12/7 . Så himla tråkigt
 
Det finns risk för en lång väntan här... M går låååååångsamt framåt bara. Men nu när vädret är varmare så hoppas jag att hon klämmer ut den snart. Har sett så många fina For Romance-avkommor senaste dagarna, vilket inte heller gör mig mindre nyfiken på den där fölisen..
 
Imorse hittade vi marmeta stående med ett dött föl framför fötterna:cry: Ett litet sto med stjärn. Hon skulle föla 12/7 . Så himla tråkigt
Kan hon ta sig an ett annat föl tror du? Eller var hon inte långt gången nog? Det finns annars ett föl på ultuna som förlorade sin mamma igår, inlägget snurrar på fb.
 
Jag gjorde en chansning och åkte iväg i helgen då jag fyllt år!
Hästvakt hade jag givetvis och noga koll, varit fint väder dessutom så fröken har fått gå ute dygnet runt och gottat sig.

Idag med men från imorgon tror jag hon får börja sova inne oavsett fint väder eller inte under natten :p Vill börja studera henne under nätterna också nu, har ju kameran redo där.
Däremot har det gått segt med att få hem halm, hoppas få hem det imorgon!

Tog någon ny bild idag på mitt hjärta, som numera är en riktigt surskit när man kommer med maten i hagen och hon inte får det direkt :o Haha, skit häst :p

2E82AAFA-E219-457C-95BB-7D6A8E07A1BC_zpsz1bxjerx.jpg

99900FA5-335A-4140-9388-563FA049B442_zpsrkhgoxqe.jpg

8EA239F1-8D44-43E3-9411-ECA546BA940B_zpswku1sfqd.jpg

47AA51D4-5B31-42B8-8E87-66F4EEFFE451_zpsalkbsgi7.jpg


Nu är det mer jämnstort, spännande som tusan.
Hon har nog inte släppt bäckenbanden så jätte mycket, ibland dallrar det som tusan och ibland känns det lite fast igen, fattar ingenting :p

Kan lägga till att jag tycker magen står ut betydligt mer utåt :p och tung neråt liksom mot förut eller så är det för att man inte sett magen på lör och sön *host*

Idag på dygn 314
 
Hon skulle föla 12/7 jag har haft kontakt med ägaren till fölet på ultuna. Hon hade en amma på gång som dom skulle försöka med i kväll/natt och om det inte funkade skulle hon höra av sig..Så vi får se vad som händer. Har mjölken ur henne lite och fryst in om det händer något med stoet som jag vakar på nu.. man har ju blivit lite orolig nu efter detta
 
Nu närmar det sig för min. Fyllt juver ut i spenarna, slappa korsband och mjölkstänk på bakbenen. Kommer vaka ordentligt på henne inatt.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 997
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp