Bukefalos 28 år!

Dräktiga ston 2016/2017

15000 tog jag och så ingick det automatiskt veterinärvård för 120000 om jag kommer ihåg rätt. Agria var det jag tog idag precis som förra året. Men jag reagerade på prishöjningen vilket jag även nämnde till den som tog emot beställningen av försäkringen, men de hade bara höjt den sa hon

Agria tar 20% av det livvärde man sätter i premie.
 
Jag tog 15000 i livvärde. Förra året tecknade jag försäkringen på 90 dygn. Hon jag pratade med då sa att då blir försäkringen billigare än om jag skulle tecknat den tidigare, typ 45 dygn eller nåt. I år tecknade jag den på 105 dygnet, till priset av 3000:-. Så vet inte om de tagit bort det "erbjudandet" de tydligen hade förra året, vilket innebar att det blev billigare ju senare man tecknade försäkringen. Hm. Är det ovanligt att ta foster-föl försäkring?
 
Vad jag har hört så ska det bli billigare vid 90 än vid 45 dygn, när jag pratade med Agria vid 45 dygn så skulle mitt hamna på 3000kr för 15000 i livvärde samt 120000 i vetvård. Låter väldigt mysko att du fick samma pris trots längre gånget? Hm...

Min tjej är idag på 72 dygn och jag väntar fortfarande på andra kollen, jag tror hon är dräktig fortfarande just för att man märker lite mer humör i henne nu än tidigare. Men annars vet jag faktiskt inte! Men jag hoppas givetvis!
 
Härligt @Emiro ! :D

*kl*

Cajsa o hennes polare flyttade till det sista betet nu förra veckan. Var och kollade till henne nu i eftermiddag,hade det så gott så ;)
Kommer väl gå kvar där i någon vecka till, sedan blir det att komma hem till stallet, och dags att träffa hovis snart också.

Bild från idag på fröken,nu på 160 d. På söndag har hon gått 50 % av dräktigheten (räknat på 330 d.) :love:

Känns som om att magen växer bara över några dagar - kommer väl rulla fram i slutet! ;)

2zp5gg5.jpg
 
Senast ändrad:
Herrejäklars! 6:e brunsten

När Unik föddes var du nog först ut att vänta föl - nu gör du tvärt om - sisten ut.

GRATTIS!
Tack!
Ja, helt galet... :D
Man måste ju prova ytterligheterna eller hur?
Unik, snabbt och mycket billigare än planerat.
Denna fölis, hela sommaren and not so billig.. :p
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 199
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 378
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp