Dressyrhingst med bra temperament?

Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Mr Carrera kanske kan vara ett alternativ, värd att titta närmare på
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

En annan kandidat som finns på listan är Highlander, vad tror ni om det? Jag vet inte så mycket om temperamentet dock, någon som vet?
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

En annan kandidat som finns på listan är Highlander, vad tror ni om det? Jag vet inte så mycket om temperamentet dock, någon som vet?

Jag tror det är en häst med energi. Se upp för skritten bara, den är inte av samma klass som övriga gångarter, inte så genomsläpplig och ganska kort. Många avkommor får fina nackar, har jag sett!
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Framförallt är avkommorna gudagoda. Snälla är ett understatement men de är samtidigt inte så "kvicka" utan väldigt coola. Så det beror på vad man vill ha. Har man ett hett sto kan Highlander rekommenderas. Men har man en "trögbock" hade jag inte valt honom.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Det lät ju bra, "trögbock" är det sista hon är ;) då får han stå kvar på listan än så länge.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Jag kan inte låta bli att rösta på Belamour (igen !)

Han uppfyller ju alla dina krav ! Möjligen är han ju inte beprövad.

Annars så får du ha lite is i magen och invänta årets bruks !
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

jag måste hålla med cirkus och bright_sara. belamour är riktigt fin och verkar cool. såg honom och en annan avkomma till belissimo på flyinge, dem va riktigt lugna båda två. lungast av alla, fast dem bara är tre. riktigt trevliga!
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

88an står på naturlig till alla raser. Inte heller jag har hört nåt om nån fryst sperma där.

Jag har f.n två 88or i stallet, en 13åring och en fölunge.
Båda rör sig bra men är/blir stora. 13 åringen är över 170cm, stor och lång åt alla håll men ändå nätt.
Hoppar allt man styr mot och gör det med både gott mod och bra teknik.
Fölungen är svårt att säga nåt om ännu men hon har sin mammas temprament och typ, gångarterna är dock bättre än mammans, skritten och traven är mer vägvinnande t.ex.
Bra fullblod som snart försvinner, han är väl över 20 nu.

Mitt maiden sto tog sig på första betäckningen förra året, så dräktighets % kan inte var urusel iaf!
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Jag tycker Belamour är så ful!!!:o
Visst 9 på ben o jämna gångarter...
Men han ser ju ut som hämtad från 70talet.
Gammal körhästmodell. Lågställd o lång, med ful hals.:crazy:
Finns ju faktiskt bättre Bellisimo avkommor än han ...
MEN...jag hoppas han ska växa i mina ögon... det har hänt förr att hingstar som fått något år till på nacken visat sig stiga i mina ögon.
Medans andra stått still helt o skjunkit från första intrycket.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Förtydligande;
mina inlägg nr 52 och 53 är svar på ett borttaget inlägg från Ploppi.

Det är bra att moderatorn är observant för smygreklam.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

När jag ringde och frågade hingsthållaren om Highlander så fick jag uppfattningen att han var het?! Men jag har inte träffat några av hans avkommor så jag kan egentligen inte uttala mig.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Ok, lustigt ju, för de avkommor jag har träffat har varit ngt av det snällaste som finns.. Kanske han har blivit hetare ju mer utbildad han blir, och det är ju iofs en väldigt trevlig egenskap isåfall.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

När jag ringde och frågade hingsthållaren om Highlander så fick jag uppfattningen att han var het?! Men jag har inte träffat några av hans avkommor så jag kan egentligen inte uttala mig.

Han verkar het, det är min uppfattning också. Men Hohenstein är känd för att nedärva lugn så det är ju möjligt att avkommorna blir annorlunda.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

*lånar*

Jag upplevde Highlander som het men ändå sansad när jag såg honom på bruksprovet.
Vi har fött upp en avkomma till honom ue. Guinness som är otroligt trevlig i temperamentet men som trots detta varken saknar vilja eller nerv. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att använda honom igen då avkomman är vacker som en dag och med bra gång om än inga superdupergångarter.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Jag tycker att Belamour har för mycket massa för mitt sto då hon också har mycket massa. Dessutom tycker jag att på videon jag sett att rörelserna inte riktigt kommer genom kroppen så jag är inte så förtjust...
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Jag har tänkt mig transportsperma inte naturlig så 88:an går bort
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Jag har ett sto e: Biggles som har supertemperament. Hon är cool i alla lägen men vill verkligen arbeta, lär sig lätt och är positiv.

Jag har även betäckt henne med Damino SD e:Blue Horse Don Romantic ue:Amiral ( kolla på www.waldhof.se ) han har Ext: 99898 Gång:10 9 9 och de säger att han har stabilt psyke och alltid är arbetsvillig. Och dessutom är han supersnygg :love:
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Jag tycker att Belamour har för mycket massa för mitt sto då hon också har mycket massa. Dessutom tycker jag att på videon jag sett att rörelserna inte riktigt kommer genom kroppen så jag är inte så förtjust...

Håller med dig. Han kommer inte upp från marken, särskilt inte i trav. Galoppen är ok.
 
Sv: Dressyrhingst med bra temperament?

Efter att ha pratat med uppfödare och hingstägare vart vi rekomenderade att välja hingst från tulltorps. Detta just för deras naturliga rörlighet och bra gångarter.

Har ett föl född iår efter Santana 1111, högrest och ädel med en härliga gångarter.

Jag skulle rekommendera att hitta på tulltorps hemsida.
 

Liknande trådar

Avel Är ett bra temperament jämförbart mellan hopphingstar och dressyrhingstar? (Med ett bra temperament i det här fallet menar jag cool...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 030
Senast: zarmino
·
Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 504
Senast: Karoliten
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 017
Avel Behöver lite tips och hjälp med hingstförslag till mitt sto inför nästa säsong. Lite tidigt ute, men jag vill vara väl förberedd och ha...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: Dressyren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp