Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Var jag den enda som blev glad av detta:o? Tycker clinicen var het suverän! Mycket för att den egentligen inte handlade så hemskt mycket om avancerad ridning utan så mycket om ryttarens mentaa inställning.

Jag tycker just den ridningen är det som är avancerat , när det fungerar är det ju inte så svårt att rida piaff och passage och övergångar, byten och piruetter.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Jag tror väldigt mycket på att ridning till stor del påverkas av ryttarens mentala inställning. Sitter du son ryttare och tänker "jag kan inte, det går inte" så varken kan du eller det går. Om du däremot sitter och tänker att du sitter som Minna Telde så gör du med all sannolikhet inte det-men med lika stor sannolikhet sitter du ändå aningen bättre än vad du gjort annars

Jo men jag har slutat tro att man rider bättre för det, men man får kanske bättre hållning en stund, :p
Men det krävs ju mycket mer än så, för att ta till sej och kunna använda det som Patrik gör, det är bara så jag menar. Jag och min hjärna och min kropp klarar inte att vara lika kvick och samordnad som han är, eller ens i närheten av hälften av det, så jag kan ju variera och rida samma linjer och samma tänk, men det kommer ju inte att hända samma saker så att säga :)

Det är inte så mycket mental tro på mej själv som det handlar om, man måste inte ge upp och sluta rida för att man är realist:D
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Haha det är ju tur att någon är positiv i denna tråden :p

Haha:D! Ja nån måste ju lätta upp stämningen:angel:!

Men alltså på riktigt så tror jag mycket på mental instälning. Jag är fullt medveten om alla mina brister som ryttare. Jag är ingen stjärna, men det betyder inte at jag inte klarar av att variera tempo, göra övergångar och göra mina hästar känsliga för hjälperna. Jag får helt enkelt bara lägga det på en nivå som jag klarar av. Jag är så himla trött på att rida och känna mig som skit, nåt rätt måste jag få känna att jag gör:p.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Jag känner verkligen igen mig i det du och fio skriver.

Dels så tycker jag att jag rider pottaskit men jag tycker det är väldigt roligt att rida och vill bli bra.

Sen det där med att inte vara kvick som fio skriver känner jag också igen. Ett halvår sen liksom och ta halvhalter på ingenting:D

Jag har inte sett clinicen så nu blev jag glad när ni skrev att den finns på hans hemsida, tack!

I övrigt hade jag tänkt tömköra ponnyn lite i snön men vi fick töskit nu:mad:
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Haha:D! Ja nån måste ju lätta upp stämningen:angel:!

Men alltså på riktigt så tror jag mycket på mental instälning. Jag är fullt medveten om alla mina brister som ryttare. Jag är ingen stjärna, men det betyder inte at jag inte klarar av att variera tempo, göra övergångar och göra mina hästar känsliga för hjälperna. Jag får helt enkelt bara lägga det på en nivå som jag klarar av. Jag är så himla trött på att rida och känna mig som skit, nåt rätt måste jag få känna att jag gör:p.

Ja men det är ju det jag skriver? Att det är där det hamnar till slut ändå eftersom....
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Det är inte så mycket mental tro på mej själv som det handlar om, man måste inte ge upp och sluta rida för att man är realist:D

Nej så känner jag med... jag är nog mest neutral, tänker inte så mkt på det utan håller på med det jag håller på med varken mer eller mindre..

Att tror på sig själv handlar inte så mkt om det där för mig, när jag tycker hästen är klar går jag vidare och testar på tävling, ibland funkar det, ibland inte.

Det är nog väldigt olika för alla men allt som någon säger är som gjort för att missförstås, att hålla på med för svåra saker och sen hänvisa till att man ska tro på sig själv det drabbar bara den stackars hästen och tyvärr är det faktiskt inte helt ovanligt. Alla har som sagt inte självinsikt i hur långt man kommit med sin häst och vad man utsätter den för.

(Nu syftade jag inte på dig Fiorano om du får för dig att ta åt dig)
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Såg clinicen live, och även fast de inte var några nyheter så blev jag väldigt inspirerad. Försöker ha de i bakhuvudet hela tiden, och även att jag/vi måste för göra fel. Ska kolla på länken igen när jag får tid.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

*KL*

Tråden närmar sig 2000 inlägg så jag läser den och öppnar en ny. Försök att var snälla mot varann i den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 140
Senast: Meggan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
269
F
Fälttävlan Jag kom i mål , jag överlevde vilket jag knappast hade trott när vi gick terrängbanan, Alla tittade på varandra med skräck i blickarna...
2
Svar
34
· Visningar
2 473
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp