Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Tack så mkt, det ska jag säga till sötnöten=) Ja hon är så otroligt söt Jorunn... man akn titta på henne så länge och bara le.


Jag är lycklig lottad som har en sån här fin häst:love::love:


Din är inte så pjåkig heller,, döläcker om det är den på bilden??=)
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Låter ju super=)
Då kan ju jag tävla samtidigt som en ung tjej under 15 vill tävla lite hoppning/dressyr på ponnynivå.

Bra regel måste jag säga.



Nja, så enkelt är det kanske inte för dig, förhoppningsvis.

En förutsättning är att ekipaget är proportionerligt och där ligger du antagligen ris till då man tittar på film så är du alldeles för stor/både lång o tung/ på en ponny som ser ut att vara en mindre C-ponny??

Och som faktum inte ser ut att orka bära sin ryttare utan att komma i framvikt o otakt.

Till start kommer du såklart med sedan säger förhoppningsvis domaren till att ni enligt TR inte passar på tävling under dressyr TR`s regi.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

kl

idag är det fem år sen vi fick ta bort min vackra fuxfara, känns helt sjukt, känns som igår och som för hundra år sen. helt galet. min stora hästkärlek!

nuvarande häst däremot verkar bli bättre, ordinarie vet. kollade och klämde lite igår, han äter, är lite svullen, luktar inte illa i munnen och är inte i närheten av så öm han borde vara om det var en spricka.
så jag fortsätter hoppas. metacam tills på måndag och hoppas att jag ska kunna sätta på ett hackamore nästa vecka så vi kan julemysa lite iaf.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Åhhh , kramar om ja jag vet hjur det känns nu i feb är det 6 år sedan ajg tog bort min älskade Gazella och saknaden är lika stor varje dag. Känns vissa dagar som de vore i går.:cry:

Men man har tur som är Jorunn att lägga ner all kärlek på och Jorunn det är en mkt bra bearbetning för mig iaf. Att ha en ny häst redan innan man tar bort sin gamla käre vän.

Håller verkligen tummar och tår att nya hästen blir frisk, sjuka djur är så tråkigt att ha.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

jag har helt ärligt inte känt ens i närheten av lika mycket för dom andra hästarna jag haft nu efteråt, jag älskar ju dom också men det är inte samma sak. det var inte kärlek vid första ögonkastet.

haha jo, nya och nya, 2,5 år ihop.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Herregud, har det gått fem år? :crazy:

Beklagar förlusten och sorgen, det är ju så att vissa kommer en närmre än andra. :(
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

ja om jag inte räknar helt galet, 14/12 2007. sjukt sorgligt, världens finaste häst, har aldrig suttit på en häst som kan ge en sån känsla. tyvärr var ju dom dagarna lätträknade, stackarn :(
IMG_1364.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Han var verkligen vacker! Sen tror jag att känslan beror lite på att ditt liv ändrats också. Back then var han en väldigt stor del av ditt liv, dagens pålle får (av förklariga skäl) inte lika mycket tid och energi eller hur?

så känner iaf jag. Förutom att min dam är en enormt rolig personlighet så har hon delat 10 år av mitt liv som innebar att jag gick från ungdom till vuxen och det mesta ändrades. En så stor förändring kommer nog ingen framtida häst få så mycket plats i.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

näe det är inte så, men jag hade inte den känslan med ponnierna eller stoet heller. så det har inte med hur livet i övrigt ser ut.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Förstår exakt vad du menar, så kände jag för Kefir också. Jag älskar mina andra hästar också förstås, men de kommer aldrig riktigt nå upp...

Varför kan inte våra drömhästar ha evigt liv? :heart
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6



Åt vad?

Att du är alldeles för stor för din ponny egentligen?

Eller kan du inte TR?, jo, det är som jag skriver och det är det som gäller även om det såklart är domaren för dagen som bestämmer så är jag övertygad om att du förr eller senare , om du tävlar dressyr, kommer bli tillsagd, kanske utesluten.

Jag tycker de flesta här inne som skriver är sansade, även om många och jodå såklart särskilt jag , har brister så har alla iaf självdistans OCH viss grundkunskap, väldigt många här har mkt stor kompetens, kunskap och flera, ja, ganska många är riktiga stjärnryttare som rider höga klasser med kvalitee.

Att då som du helt blunda för din lilla hästs/era stora brister i ridningen och framhäva i din låtsasvärd samling, bl a "supersamlad" galopp, passage längs hela långsidor, blir så patetiskt.

Varför håller du inte dina inlägg på den nivån du ligger på? Ex, vi har problem med samtliga gångarters renhet men vi jobbar hårt på det, att hålla takten, få rundare mer rytmisk arbetsgaloppgalopp...? Det finns väl ingen här inne som skrattar åt sådana berättelser?, tvärtom skulle jag säga, du skulle kunna få massor av BRA hjälp från den kunskapsbank många här inne besitter.

Vad väntar du dig? Att andra här inte ska ha kunskap att se?, att andra här ska göra en "kejsarens nya kläder" och vara tysta?, då är du inte på rätt forum kan jag säga.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Tror inte Niela är beredd att ta till sig detta, verkar ju som tränaren blåser henne rätt friskt men hon verkar ju ändå tro på vad tränaren säger.



KL

Breccia; Var det den hästen som hade ryggproblem? Vacker är den iaf. Sen tror jag också att vissa hästar bara fastnar hos en, andra tycker man mycket om o åter andra växer aldrig fast på en. Jag är ju fullt medveten om att Grå inte var ngn världsmästare men för MIG var han fullkomligt oersättlig o lär förbli det även om jag älskar min lilla nya fast på ett annat sätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Kl
Jag fick skit x 100 när jag frågade / kommenterade Nielas status sist av samma anledningar . Men funkar det för er så fint !
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

verkar ju som tränaren blåser henne rätt friskt men hon verkar ju ändå tro på vad

Lite så känner jag också, men har inte lagt mig i debatten.....
Har ju också min häst hos utbildare nu och fick glada besked i dag. Pålle hade varit duktig och gjort lite förvänd galopp för första gången och flyttat för skänkeln i trav.:) Kommer bli riktig häst av henne en dag, men vi följer utbildningskalan och jobbar mkt långsamt framåt.
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Lite så känner jag också, men har inte lagt mig i debatten.....

+1 på det.

och jag själv önskar att skicka iväg min store till nån med lååånga ben som kan klämma till honom lite ;) vi (jag) sliter med 15m volter i galopp och herrn vill bara inte svänga som jag vill. Det är lång väg upp alltså, allt detta småpill som ska fås till...
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Ja man kan ju lätt se skillnaden på din seriösa utbildare/tränare som tagit Elle från A på väg mot B på ett jättefint sätt. Jag är uppriktigt glad för din skull Charlotte, att det verkar funka så bra nu o hoppas det går även när du tar hem henne igen.

Mooi: Din häst är ju också ung, det tar tid med allt!;) Tänk vad fin han kommer vara när han är 9!!
 
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Kl
Jag fick skit x 100 när jag frågade / kommenterade Nielas status sist av samma anledningar . Men funkar det för er så fint !

Kollade och svaret du fick var att ponnyn var så högt utbildad?
Ja så ska de gå när det är DAX ATT BÖRJA TÄVLA, alltså på sin höjd start LC, LB:1, men det är inte högt utbildad för mig och antagligen inte för någon här inne och absolut inte på den nivå man börjar rida samlat på heltid fast takten brister så mycket som den gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 140
Senast: Meggan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
269
F
Fälttävlan Jag kom i mål , jag överlevde vilket jag knappast hade trott när vi gick terrängbanan, Alla tittade på varandra med skräck i blickarna...
2
Svar
34
· Visningar
2 473
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp