Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä det är klart. Det är ett begränsat antal grejer att göra. Jag skulle t.ex. lägga galoppen tidigare och börja med en ökning för att känna att bakbenen är igång sen. Men det handlar också om att känna sin häst och sig själv. Hade gärna sett en sån satsning i Stockholm också.

Det kanske kommer...
 
Aha , men jag tänker som så att det finns ju kur i MsvB och att folk kanske inte lägger så mkt tid på att stanna så länge i MsvC för att göra en kur liksom O_o

Haha nä jag är inte feg, men skulle bli totalt uttråkad

Jag kan tänka mig att det finns en hel del som skulle vilja rida kur i msv c. Alla har ju inte som mål att ta sig vidare till "riktiga msv" av olika skäl. Men kan ju likväl vilja rida kur.

Även om jag tävlade tror jag nog att jag inte skulle rida sånt. Det blir liksom för mycket jobb för en sån nivå för mig.
 
Nä men det är det jag tror dom flesta känner liksom

Ja, jag tror många känner så. Men inte alla.

Jag hade ju tex aldrig orkat sitta och åka flera h enkel resa för att rida en msv c. Det gör ju folk.
Jag hade heller inte orkat vara med på maskeradhoppning och göra någon kostym etc.. Det gör ju folk också.
Så finns säkert de som inte kommer komma längre som vill rida kur iaf och gör det.
 
@fio msvC kür blir ju typ som ponnykür på storhäst! Jag hade tyckt det var jätte roligt att rida det.

Finns ju som andra skrivit hästar som har svårt för bytena, självklart ska dom också får rida kür :p
 
Den här nya MsvC-cupen (grenledarnas cup) borde ju egentligen ha finalen i MsvC-kür istället för MsvB2 kan jag tycka. Just för att skippa bytena för de här ekipagen.
 
@fio Attans med diagonalslutorna, men bara jag hade fått friheten att lågga dom på linje utan bromsande staket hade jag varit nöjd :). Blev verkligen jättepepp på att göra en MsvC-kür desto mer jag tänkte på det :D. Men ponnyn hade jag verkligen kunnat uttnyttja hennes lilla storlek och rida enkla byten till tusen precis som FEI-ponnyekipagen :D!
 
@fio Attans med diagonalslutorna, men bara jag hade fått friheten att lågga dom på linje utan bromsande staket hade jag varit nöjd :). Blev verkligen jättepepp på att göra en MsvC-kür desto mer jag tänkte på det :D. Men ponnyn hade jag verkligen kunnat uttnyttja hennes lilla storlek och rida enkla byten till tusen precis som FEI-ponnyekipagen :D!

Du får bli medlem i en hallandsklubb :angel:

Tja medellinjen måste man ju få lägga dom på... det blir ju en oerhörd svårighetsgrad jämfört med en vanlig msvc
 
Jag som inte ridit en endaste liten msv hade nog tyckt det var jättepeppigt med kür! :D Jag förstår att folk som är duktigare kanske snart seglar förbi msvC men vi andra som tragglat lätta klasser hade nog kunnat ha glädje av det.
 
Satt och planerade kürmusik när jag körde bil igår. Gillar nog Din tid kommer med Håkan, i Otto Knows remixen, för bleckdelarna är fantastiska... Får som sagt hoppas att Küren kommer till oss också. @Jfrelin vet du något om det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 278
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 279
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp