Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Pancakes Vad räknar du som godkänt? Har skrivit ut minst ett 50-tal resultat hittills denna säsongen och två har varit på 50-skalan (59.8 resp 58.7). Jag tycker inte att det är dåliga resultat, i synnerhet inte eftersom det varit debuterande ridskoleekipage. Känner att jag inte heller riktigt kan sätta en gräns vid att inte skriva ut under 60för då blir det väldigt uppenbart när det lämnas tomt efter just det ekipaget.

Då hade jag bara skrivit ut de som är placerade i fortsättningen, folk blir kränkta för minsta lilla ju .. helt otroligt
 
@Fiorano : Jag brukar bara lägga ut de som plockar "championatspoäng", dvs placerad, ridit Clear Round i hoppning eller motsvarande. Inga procent, men gärna "grattis".

(Och "grattis" kan man inte alltid säga. Det är lite som när speakern säger "och så tackar vi xx för den fina ritten" till alla - ända tills det kommer någon som verkligen inte gjort en fin ritt; det blir så väldigt uppenbart om man inte säger det, och man kan inte säga "tack för den fina ritten" till någon vars häst studsat runt på bakbenen genom hela programmet.)
 
@fio Ja i detta fallet tycker jag att det är väldans lättkränkt. Resultaten finns ändå överallt och jag blev helt ställd av kritiken.

@Gnapp Mitt problem med att bara skriva om de som tar placeringar (än mer om en bara ska ta de som tar placeringspoäng eftersom det bara är på regional tävling och uppåt), är att då blir det en liten klick samma ekipage hela tiden. De som är ute och krigar på lägre nivå och kanske inte heller nånsin tar rosetter förtjänar också uppmärksamhet tycker jag! Vi har fått beröm från andra klubbar just eftersom vi uppmärksammar allas resultat. Det är som lite kul också att tex kunna följa en ryttare och se utvecklingen och att procenten höjs i takt med mer rutin.

Tillägg; "grattis" använder jag lite då och då men rätt sällan. När jag skriver mina egna resultat känns det så töntigt att skriva "grattis" haha. Även om jag faktiskt lagt till ett (grattis till mig själv :D) bara för att jag varit trött och har dålig humor :p.
 
Har letat häst ett tag och kollat på massor med annonser men inte åkt och kollat då ingen riktigt känts bra.
Men så dök denna upp och han fanns ca 6 mil bort och han låt intressant fast han var lite för liten och lite fel typ och lite för gamal.
Åkte och kollade och blev kär. Kollade en gång till en vecka senare och då bestämde jag att han ska jag ha.

Han är import från Irland. Men varit i Sverige i 9 år tror jag. Runt 155cm. 14 år. Kom hit som hopp-ponny men blev för stor. Gått som hobbyhäst. Stod nu på en ridskola men han funkar inte med nybörjare så han varit där sen januari bara.

Tror jag kommer ha roligt med honom även om han inte är så "dressyrig"

Vet vilken häst det är då jag bor i krokarna :) Han verkar väldigt trevlig! Hoppas ni får mycket roligt ihop :)
 
Då hade jag bara skrivit ut de som är placerade i fortsättningen, folk blir kränkta för minsta lilla ju .. helt otroligt
Nu kom jag att tänka på den gången jag tävlade dressyr i Fagersta och det var ft-folk i speakertornet :laugh:

Så som vi ofta gör på FT under terrängen så berättade speakern lite mer om ekipagen och vilka tävlingar de startat tidigare osv. Folk blev helt rabiata och stormade in i speakertornet, sånt fick man absolut inte säga :rage::rage::rage:
Dressyrfolk alltså O_o
 
Nu kom jag att tänka på den gången jag tävlade dressyr i Fagersta och det var ft-folk i speakertornet :laugh:

Så som vi ofta gör på FT under terrängen så berättade speakern lite mer om ekipagen och vilka tävlingar de startat tidigare osv. Folk blev helt rabiata och stormade in i speakertornet, sånt fick man absolut inte säga :rage::rage::rage:
Dressyrfolk alltså O_o

What! Gud vilka trista folk. Det är ju jätteroligt att få lite mer info.
Minns en ponnytävling jag var på för hundra år sen där man vid startanmälan fick en lapp där man fick skriva lite rolig info om sig och hästen som sedan lästes upp när man startade. Jättekul idé!
 
Nu kom jag att tänka på den gången jag tävlade dressyr i Fagersta och det var ft-folk i speakertornet :laugh:

Så som vi ofta gör på FT under terrängen så berättade speakern lite mer om ekipagen och vilka tävlingar de startat tidigare osv. Folk blev helt rabiata och stormade in i speakertornet, sånt fick man absolut inte säga :rage::rage::rage:
Dressyrfolk alltså O_o

Jag vet inte varför just dressyrfolk tror att dom är universums mittpunkt och att ALLA verkligen lägger på minne vad just dom har ridit på för procent? Vet ju flera stycken som knappt kan tävla längre för att resultaten publiceras på equipe? Läser jag igenom en resultatlista så har jag glömt den när jag stänger ner sidan liksom O_o
 
@Jfrelin Nämen oj! Trodde du red för en sån där enorm Sthlm-klubb med hundra tävlande D! Då är vi nog fler, tror vi iaf har 40 licensierade ekipage hittills i år. Kans äga att det blir mycket Equipenotiser om helgerna :p. Jag tycker det är rätt roligt att göra rapporteringen men får jag inte fortsätta som tidigare kommer jag lämna över det.

*Fiorano-har som alltid issues när auktoriteter säger åt mig "att bara finna mig i det och göra som dom säger". No, njet, nein, not gonna happen.*
 
Men vad tråkiga dom är @Fiorano :down:
Tycker det är så trååååkigt med såna som bara uppdaterar när det går bra men aldrig om resultaten är minsta 'sådär'.. :grin:

Jag tänker att klubben väl vill uppmärksamma alla sina tävlingsryttare alldeles oavsett resultat!
Jag hade nog lagt ner :angel: av princip.
men jag tycker det är synd, det är jättekul att läsa om de som är ute hur det än går för dom!
Som skrivet, resultatet är ju redan offentligt redan innan ekipaget lämnat banan ungefär :cool:
 
@Jfrelin Nämen oj! Trodde du red för en sån där enorm Sthlm-klubb med hundra tävlande D! Då är vi nog fler, tror vi iaf har 40 licensierade ekipage hittills i år. Kans äga att det blir mycket Equipenotiser om helgerna :p. Jag tycker det är rätt roligt att göra rapporteringen men får jag inte fortsätta som tidigare kommer jag lämna över det.

*Fiorano-har som alltid issues när auktoriteter säger åt mig "att bara finna mig i det och göra som dom säger". No, njet, nein, not gonna happen.*
Jag förstår hur du menar, men jag hade respekterat att folk inte vill ha ut sina procent. Går ju att skriva att folk tävlat utan attskriva ngt om resultat :)
 
Jag förstår hur du menar, men jag hade respekterat att folk inte vill ha ut sina procent. Går ju att skriva att folk tävlat utan attskriva ngt om resultat :)

Jo det gör det. Å andra sidan blir det precis samma sak som att skriva "idag har Lisa ridit på Putte". Hela grejen med tävling är just att en blir bedömd och tävlar mot andra. Så nej, kan en inte stå för sina resultat kan de nog faktiskt stanna hemma. Så krass är jag.
 
Vi har ingen fb-sida till klubben, bara en grupp och där lägger vi ut resultat när det varit lagtävlingar. Eller om någon tagit placering på typ DM eller SM.
 
Idag har vi varit på klinik för utredning av kuses hosta.
Det togs prover, endoskoperades, lungsköljdes och så fick vi åka hem med andningsmask och kortison. Jag kan börja rida igång om ca fyra dagar men medicinen har startkarens på 28 dgr (och ska ges i en månad)så tävla får jag lägga på hyllan ett tag. Trist att behöva stryka sig från det man anmält till men bara hon mår bra och vi kan motionera så...
 
Jo det gör det. Å andra sidan blir det precis samma sak som att skriva "idag har Lisa ridit på Putte". Hela grejen med tävling är just att en blir bedömd och tävlar mot andra. Så nej, kan en inte stå för sina resultat kan de nog faktiskt stanna hemma. Så krass är jag.
Ja jag tycker också det är löjligt. Men bara för att man tävlar kanske man inte vill att alla ska veta ens resultat?
Är ju ändå stor skillnad på att aktivt kolla upö någons resultat och att det kommer upp på FB.
Man får ha respekt för att en del inte känner sig så självsäkra.

Ett annat alternativ är att ni informerar om rutinen och ber folk höra av sig om de inte vill att deras resultat ska läggas ut på FB.
 
Har ni bukefolk klubbar som resultatrapporterar på fejan från tävlingar? Vi har gjort det i några år och det är jag som lägger ut. Lägger då ut bilder (som jag antingen själv tar eller får skickade till mig) på de tävlande-oavsett om de är placerade eller inte, men oftast får jag bara rosettbilder sas. Jag nämner alltid samtliga som varit ute just för att jag tycker att det inte bara är rosettvinnarna som ska omnämnas. Om någon får ett bottennapp procentmässigt skriver jag inte ut det men annars skriver jag oftast ut procenten också. Vi har som ingen som är "dålig" utan et är rätt fina siffror vilket jag tycker är extraroligt att visa, just hur bra kvalité det är på våra ryttare.

Men idag har jag fått tillsägelse att jag inte längre får skriva ut procenten eftersom nån hade tagit illa vid sig att jag skrivit ut ett resultat de inte var nöjd med. Jag blev lite brydd eftersom det dels varit bra resultat och dels så är det på inget sätt hemliga siffror-allt ligger ändå på Equipe och i TDB.

Hur ställer ni och era klubbar till det här?
Jag tog över hemsidan och Facebook för min klubb för ca 2 års sen. I början så la jag upp när barnen /ungdomarna placerade sig och om de vann någon cup så la jag upp det på hemsidan. Fick efter ett tag ett mycket surt meddelande ifrån 2 vuxna att de kände sig bort sorterade och att vi som klubb inte såg deras framgång och att vi inte uppskattade deras reklam för vår klubb. Jag svarade att jag inte sitter och letar fram ALLAS resultat utan att det är föräldrar och barnen själva som ger mig information. Självklart kan jag lägga upp bilder om jag får några ifrån er. Sedan detta så hälsar de inte längre och jag har slutat lägga upp resultat.
 
Jag tog över hemsidan och Facebook för min klubb för ca 2 års sen. I början så la jag upp när barnen /ungdomarna placerade sig och om de vann någon cup så la jag upp det på hemsidan. Fick efter ett tag ett mycket surt meddelande ifrån 2 vuxna att de kände sig bort sorterade och att vi som klubb inte såg deras framgång och att vi inte uppskattade deras reklam för vår klubb. Jag svarade att jag inte sitter och letar fram ALLAS resultat utan att det är föräldrar och barnen själva som ger mig information. Självklart kan jag lägga upp bilder om jag får några ifrån er. Sedan detta så hälsar de inte längre och jag har slutat lägga upp resultat.

HAHAHA sanslöst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 358
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 290
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 151
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 972
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp