Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nu missuppfattade du nog min fråga , JAG tänker absolut inte vara med på det :rofl:

Tänkte mer på det allmänna intresset för detta.. Jag är nämligen tveksam till om det går hem!

Fegis!

:rofl:


Men jo, jag tror att det skulle kunna gå hem. Tänk alla som drömmer om att rida kür men aldrig kommer nå kürklasser. Kul idé tycker jag.
 
Fegis!

:rofl:


Men jo, jag tror att det skulle kunna gå hem. Tänk alla som drömmer om att rida kür men aldrig kommer nå kürklasser. Kul idé tycker jag.

Aha , men jag tänker som så att det finns ju kur i MsvB och att folk kanske inte lägger så mkt tid på att stanna så länge i MsvC för att göra en kur liksom O_o

Haha nä jag är inte feg, men skulle bli totalt uttråkad
 
Aha , men jag tänker som så att det finns ju kur i MsvB och att folk kanske inte lägger så mkt tid på att stanna så länge i MsvC för att göra en kur liksom O_o

Haha nä jag är inte feg, men skulle bli totalt uttråkad
Men alla som rider strävar ju inte efter att klättra i klasserna hela tiden, det finns säkert en hel hög med ryttare som nöjer sig med MsvC. Eller med LA. Eller med LB. Så det är en bra idé tycker jag.
 
Men varför skulle man vilja speciala ett kur program i lätt klass när man i övrigt inte riktigt nått rätt i lätt klass kvalitets och grundmässigt utifrån kriterierna som är basala ang ren grundridning:utbildning ?

Jag har svårt att se resonemanget /marknadsföringen /syftet .?
 
@fio jag tänker att det är ett kul sätt att motivera ryttare att stanna kvar. Skulle passa mig perfekt tex. Är så sjukt trött på MsvC:1 att jag vill kräkas nu.

Jag förstår inte det riktigt utifrån problem och skador osv du haft med din häst .
Det är väl dessa aspekter isåfall som begränsar dig och din häst ? Att du är trött på MSVC är ju inte kanske grejen i sig i sammanhanget tänker jag ?
 
Men varför skulle man vilja speciala ett kur program i lätt klass när man i övrigt inte riktigt nått rätt i lätt klass kvalitets och grundmässigt utifrån kriterierna som är basala ang ren grundridning:utbildning ?

Jag har svårt att se resonemanget /marknadsföringen /syftet .?
Alla hästar kan inte lära sig byta. Många rider MsvB för att de klarat kvalet och inte känner att MsvC är lika kul. Även fast bytena sitter...
 
Men varför skulle man vilja speciala ett kur program i lätt klass när man i övrigt inte riktigt nått rätt i lätt klass kvalitets och grundmässigt utifrån kriterierna som är basala ang ren grundridning:utbildning ?

Jag har svårt att se resonemanget /marknadsföringen /syftet .?

Alltså jag fattar ingenting av ditt inlägg ? Vad menar du?
 
Jag förstår inte det riktigt utifrån problem och skador osv du haft med din häst .
Det är väl dessa aspekter isåfall som begränsar dig och din häst ? Att du är trött på MSVC är ju inte kanske grejen i sig i sammanhanget tänker jag ?
Jag red ju MsvC på två andra innan också, i två år. Och jag tycker inte MsvC är så kul. Så det blir MsvB nästa gång för att hålla motivationen uppe.. Hade jag haft ett Kürprogram att träna på, hade det nog varit lite roligare.
 
Jag red ju MsvC på två andra innan också, i två år. Och jag tycker inte MsvC är så kul. Så det blir MsvB nästa gång för att hålla motivationen uppe.. Hade jag haft ett Kürprogram att träna på, hade det nog varit lite roligare.

Jag tänkte mer att oavsett det så måste man ju förhålla sig till hästen man sitter på ?
 
Iof kanske det kan vara kul för yngre ryttare, jag tänker aldrig på att jag faktiskt tillhör de äldsta ryttarna när jag är ute på tävling... herregud vad hände liksom :nailbiting:
 
Ni har inte fattat poängen. Kür finns för att man ska kunna hitta på lite egna trix utan att någon annan fattar att man har ridit fel.

Jag har t ex skapat programmet Superlätt Y. Där väljer man själv vilka gångarter som ska ingå....ibland kanske det inte liknar normala gångarter men det är ok. Iallafall så har man i förväg bestämt ungefär i vilken ordning man tänker rida dom olika momenten och sen hoppas man på det bästa.

Den som kan få domaren att garva så mycket så att hen trillar av stolen vinner.

Frågor på det?
 
Jag red ju MsvC på två andra innan också, i två år. Och jag tycker inte MsvC är så kul. Så det blir MsvB nästa gång för att hålla motivationen uppe.. Hade jag haft ett Kürprogram att träna på, hade det nog varit lite roligare.

Fast man är jävligt begränsad i vad man för göra.. Jag fick programmet på mailet pdf fil. Vet ej hur man får ut det på nätet men det känns svårt iom att man är så begränsad .. går inte att sväva ut i mkt..
 
Första ridturen på nya pållen gick inte så bra. Men han stod snällt stilla efter att jag åkt i marken. Så det var ju bra då...
 
Ni har inte fattat poängen. Kür finns för att man ska kunna hitta på lite egna trix utan att någon annan fattar att man har ridit fel.

Jag har t ex skapat programmet Superlätt Y. Där väljer man själv vilka gångarter som ska ingå....ibland kanske det inte liknar normala gångarter men det är ok. Iallafall så har man i förväg bestämt ungefär i vilken ordning man tänker rida dom olika momenten och sen hoppas man på det bästa.

Den som kan få domaren att garva så mycket så att hen trillar av stolen vinner.

Frågor på det?
Nix . Inga .
 
Fast man är jävligt begränsad i vad man för göra.. Jag fick programmet på mailet pdf fil. Vet ej hur man får ut det på nätet men det känns svårt iom att man är så begränsad .. går inte att sväva ut i mkt..
Nä det är klart. Det är ett begränsat antal grejer att göra. Jag skulle t.ex. lägga galoppen tidigare och börja med en ökning för att känna att bakbenen är igång sen. Men det handlar också om att känna sin häst och sig själv. Hade gärna sett en sån satsning i Stockholm också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 278
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 279
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 104
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp