Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mooi men oj :( så himla trist men bra ändå att ev trolig diagnos och förklaring finns !

Håller alla tummar att ni nu utifrån det kan få ordning på det . Otroligt tråkigt med så fint sto och kastningar :(
 
Gaaah :cautious: vad svårt det ska vara att lära sig sitta ordentligt. Tips på övningar för att komma ihåg att rida med buren hand, sträcka på ryggen, inte kolla ner osv... :angel:
 
Gaaah :cautious: vad svårt det ska vara att lära sig sitta ordentligt. Tips på övningar för att komma ihåg att rida med buren hand, sträcka på ryggen, inte kolla ner osv... :angel:
Repetera, repetera, repetera... :D

Skämt å sido.
Jag brukar hitta på en 'ramsa'/melodi som kan gå typ 'händer, blicken, andning' beroende på vad jag behöver jobba med. Sen repeterar jag det om och om igen, som ett mantra i t.ex början av passet eller där jag tycker jag behöver påminnas.

Själv är jag så Besviken!! Innan min sista vurpa så hade jag precis fått ordning på min fiskande högerarm men nu är den tillbaka igen. Jag känner inte ens att jag gör det utan det verkar vara en kompensationsrörelse. Så det var inte så kul att se på filmen från träningen i helgen...
Ibland blir jag så nedrans trött på min kropp som bara gör ont och hittar på nya dumma saker. :mad:
 
Gaaah :cautious: vad svårt det ska vara att lära sig sitta ordentligt. Tips på övningar för att komma ihåg att rida med buren hand, sträcka på ryggen, inte kolla ner osv... :angel:

Mitt genuina tips är att hitta en tränare som fokuserar på din sits och inverkan .

I min erf , så med sådana tränare och att man då rider för dessa regelbundet samt utifrån det verkligen själv jobbar på, så går det att ändra nästan vilka kroppsminnen/reflexer/olater som helst till det otroligt mycket bättre. Trots ”x och y man har i kroppen konstaterat av sin naprapat/kiro osv ....
 
Mitt genuina tips är att hitta en tränare som fokuserar på din sits och inverkan .

I min erf , så med sådana tränare och att man då rider för dessa regelbundet samt utifrån det verkligen själv jobbar på, så går det att ändra nästan vilka kroppsminnen/reflexer/olater som helst till det otroligt mycket bättre. Trots ”x och y man har i kroppen konstaterat av sin naprapat/kiro osv ....

Tvivlar inte en sekund på att det går att ändra, men det gör det inte lättare/mindre frustrerande när det tar tid och är svårt. :p:angel:
 
@mooi Superbra att ni hittat detta och håller tummarna att Hottie nu kan få en fin bäbbe igen! Du behöver nåt positivt i ditt hästliv även om det blir en fodervärd som tar föl.:)

@Corax Flaxande armar som man själv inte är medveten om har väl 99,99999% av alla ickeproffs...:mad::D
 
@mooi Superbra att ni hittat detta och håller tummarna att Hottie nu kan få en fin bäbbe igen! Du behöver nåt positivt i ditt hästliv även om det blir en fodervärd som tar föl.:)

Hm ja, jag hoppas verkligen att den biten löser sig. Peppen är inte så hög -skulle man kunna säga.
 
@Corax Flaxande armar som man själv inte är medveten om har väl 99,99999% av alla ickeproffs...:mad::D
Jo så kanske det är.
Men jag menar, jag är ju medveten om mitt fiskande och även fast jag Anstränger mig som Fan och verkligen fokuserar på den så 'pimplar' jag ändå (bara i galoppen)utan att jag känner det. Det går liksom inte att göra något åt den så länge jag har spänningar/låsningar i höger höft/korsben. Och jag landade ju på den sidan när jag for av sist. Såklart jag är ramsned igen...
Men jag ska till naprapat på torsdag så får vi se. Jag önskar han kunde lösa mitt andra problem med ständigt för långa tyglar också. :p
 
Jo så kanske det är.
Men jag menar, jag är ju medveten om mitt fiskande och även fast jag Anstränger mig som Fan och verkligen fokuserar på den så 'pimplar' jag ändå (bara i galoppen)utan att jag känner det. Det går liksom inte att göra något åt den så länge jag har spänningar/låsningar i höger höft/korsben. Och jag landade ju på den sidan när jag for av sist. Såklart jag är ramsned igen...
Men jag ska till naprapat på torsdag så får vi se. Jag önskar han kunde lösa mitt andra problem med ständigt för långa tyglar också. :p

Vad händer om du rider på en hand?
Brukar vara väldigt effektivt för att dels bli medveten om vad man gör och felsöka i övrig ridning om ngt fallerar som man försöker kompensera med handen.
 
Vad händer om du rider på en hand?
Brukar vara väldigt effektivt för att dels bli medveten om vad man gör och felsöka i övrig ridning om ngt fallerar som man försöker kompensera med handen.
Åh, tack för påminnelsen! Det har jag faktiskt inte provat/tänkt på nu. Jag ska testa idag när jag ändå har tränare med mig.
 
Är det någon mer än jag som sett den där sjuka videon från USA på en ryttare som rider int 1?
Alltså på riktigt????
HUR kan domarna inte blåsa ut idioten? Hur kan hon ens vara kvalad att rida den klassen. Skulle knappt komma runt LB på 60% här.
Ni som vill leta så kolla i kommentarerna på Eurodressage senaste post på FB.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 629
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 443
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 469
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp