Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte höra med er som filmar er till vardags (ridningen), hur löser ni detta? Ber ni någon annan att filma?
 
@rostad Antingen får min sambo härda ut och filma eller så fixar jag nån vän som ställer upp och filmar (och fotar). Eftersom jag rider på en anläggning med ridskola händer det att jag sätter telefonen i nåt barns händer och ber dom filma ett par minuter om det är ngt särskilt jag vill se.
 
@Fiorano Praktiskt! Håller just nu på att fixa någon lösning på kamerahållandet. Det finns ont om folk, brukar skaffa in folk om det är till försäljning, men hade varit roligt att haft film när det är vardagsridning.
 
Jag sitter och funderar på om jag skulle gå och bli medryttare av något slag. Jag red ju ett sto i våras, men det bestämdes att hon skulle betäckas och då kändes det trist att fortsätta även om hon är jättefin! Blir ju himla svårt med en stor mage och dålig kondis sedan innan.

Nu när min ungponny har vuxit lite så känns det väl som om jag skulle kunna rida henne i framtiden. Hon är två år och 138 cm i manken och 140 cm till baken, så liten D-ponny lär hon kanske bli. Jag är 169 cm och väger runt 56 kg. Visst borde det gå?

Men jag är ju lite ringrostig. Så det vore kanske bra att komma igång och rida lite igen? Men skulle någon ens vilja ha någon som inte ridit ordentligt på länge som medryttare? Jag har ärligt talat ingen aning. :crazy:

Min ponny va ju 144 och min dåvarande medryttare (vuxen) red honom utan problem och hon var 174...hon tävlade även hans mamma som var ganska ädel och mkh 145. Hon brukade få 8:a på sitsen på tävling. Hon sa aldrig att hon kände sig besvärad av att dom var små. Med tanke på att din ändå är ganska maffig så kommer det "sluka" benen lite och jag tror inte du kommer känna dig så lång i slutändan.
 
Tänkte höra med er som filmar er till vardags (ridningen), hur löser ni detta? Ber ni någon annan att filma?

Jag brukar ju tyvärr också ha svårt med att få ridningen filmad. Jag rider mest dagtid. Och då jobbar ju andra på annan plats sas. Så jag rider då sällan med sällskap, om det inte är för mina tränare. Men då har vi mest haft fokus på träningen.

Nu sommartid har dock vänner och elever varit i närheten. Då har jag ibland frågat och de ibland erbjudit.
Jättenyttigt!

Funderar också på om man ska kunna sätta upp mobilen någonstans på filmning oh försöka rida runt så man syns. Men fanns bättre lösning är det välkommet! ;)
 
Jag red idag för första gången sen en v ungefär. Jag har varit i båten och sappat, ätit och druckit vin. Det märks i kroppen..
Jag kom på den brillianta idén att löpträna just innan jag skulle till stallet.
Fantastiskt smart!

Efter 100 m insåg jag att det inte var som en vanlig löptur. Det var betyyydligt tyngre.. Redan då..

Men åh, vad kul det var att rida! Som jag längtat!
Lillprinsen verkade himla laddad när jag kom. Och mycket uttråkad..
Han skötte sig dock utmärkt! Och jag tycker nog att jag skötte mig bra ändå trots vilan och hårda löppasset.
Jag lade ribban lågt iofs iom att vi båda slafsat oss nu. Så det var ju inga avancerade övningar. Och jag red lätt mycket i början, för min egen skull. Men det vi gjorde kändes bra. Och hästen var himla arbetsvillig och fin. Kul!
Imorgon får jag rida igen. På världens finaste häst! Hurra! :D
 
Funderar också på om man ska kunna sätta upp mobilen någonstans på filmning oh försöka rida runt så man syns. Men fanns bättre lösning är det välkommet! ;)
Sitter lite i samma sits. Rider bara dagtid, sällan någon annan i närheten som har möjlighet.
Funderar lite på att sätta upp någon sorts anordning som gör att det går att filma ändå. Har provat att sätta upp mobilen mot något. Men brukar få en sådan vinkel så att det enbart filmar i taken (mestadels..)
Brukar se ut såhär:
Vilket inte är så roligt... Dålig kvalité blir det och mest ridhustak.. :cautious:
 
Sitter lite i samma sits. Rider bara dagtid, sällan någon annan i närheten som har möjlighet.
Funderar lite på att sätta upp någon sorts anordning som gör att det går att filma ändå. Har provat att sätta upp mobilen mot något. Men brukar få en sådan vinkel så att det enbart filmar i taken (mestadels..)
Brukar se ut såhär:
Vilket inte är så roligt... Dålig kvalité blir det och mest ridhustak.. :cautious:

Haha.. Det kan hända även med någon som filmar kan jag berätta. Min käre mor filmade mig för en herrans massa år sen. Och gapade "du rider ur biiiild!".
Jepp.. rör på filmkameran liksom.. ;)

Har en väldigt ambitiös vän som tog med filmkamera och stativ och filmade sig då hon red genom att ställa in det och sen sitta och kolla på de få bra snuttar som blev då man råkade passera kameran på rätt avstånd typ.
Jag funderar på något liknande, i brist på annat.
 
Går det att sätta på ridhus-sargen? :) Smart lösning! Inte speciellt dyr heller :up:
Det ska nog inte vara några problem alls! Och man ska kunna använda den till olika sorters kameror. Jag är lite sugen till min systemkamera som jag planerar lära mig använda bättre.
 
Eller så anställer jag en privatfotograf.. ;) Eller tar x antal lektioner.. Eller så skiter jag i allt och drar på en resa för pengarna. :P
Jag kan komma och fota nån gång senare i höst! Ska gå en fotokurs faktiskt :) Måste ju komma ut och träffa folk när jag varken kommer ha häst eller bästa kompisen kvar ;) (hon flyttar till Göteborg)
 
:rofl:
När jag bad min mamma filma och fota ett ridpass så fick jag 8 ridbilder varav två i skritt på lång tygel och tre filmer på 4,5 och 2 sekunder vardera. :meh: :D

Jag bad min pappa filma för några mån sen. Jag fick så dåligt samvete iom att jag vet att han frös, han är totalt ointresserad och mer är en inomhustyp.
Det slutade med att jag försökte gasa mig igenom så mycket saker som möjligt på så kort tid som möjligt. Jepp.. Sämre ridpass är svåra att få till. Så nej.. Det blir nog inte igen på länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
292
· Visningar
18 894
Senast: Cavallo
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 681
Senast: sthu
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 041
Senast: corzette
·
Dressyr En till sån här tråd😅. Men om vi utgår från att vara i lod är nosrygg i 90 grader, vad är då 10% bakom lod? Läste nämligen i denna...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 934
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp