Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bad min pappa filma för några mån sen. Jag fick så dåligt samvete iom att jag vet att han frös, han är totalt ointresserad och mer är en inomhustyp.
Det slutade med att jag försökte gasa mig igenom så mycket saker som möjligt på så kort tid som möjligt. Jepp.. Sämre ridpass är svåra att få till. Så nej.. Det blir nog inte igen på länge.
Jag har tack gode gud min sambo. Utbildad inom foto/film, men jobbar inte inom det. Men kunskapen finns. Saken är att det är 15 mil mellan vår bostad och hästarna. Så det blir tyvärr inte så ofta :(
 
Ang. detta med filmning. Mobilen (om man har en hyfsat ny) fungerar ju alldeles utmärkt att filma med. Men vad kan hålla upp den? Sitter lite och skissar på någon sorts mobilhållare till paddocksstaket/ridhussarg. Kanske inte följer med när man rider. Men det är ju alltid något.. ;)
 
Ang. detta med filmning. Mobilen (om man har en hyfsat ny) fungerar ju alldeles utmärkt att filma med. Men vad kan hålla upp den? Sitter lite och skissar på någon sorts mobilhållare till paddocksstaket/ridhussarg. Kanske inte följer med när man rider. Men det är ju alltid något.. ;)

Det är väl bara att tvinna ihop lite ståltrådar a la gorilla-hållaren och kanske vaddera dem med plast, skumgummi eller tyg där de ska hålla mobilen?
Så lat skulle jag vara om jag inte bara köpte en sån.
 
Det är väl bara att tvinna ihop lite ståltrådar a la gorilla-hållaren och kanske vaddera dem med plast, skumgummi eller tyg där de ska hålla mobilen?
Så lat skulle jag vara om jag inte bara köpte en sån.
Provade en gång att sätta upp mobilen med tejp. Blev inte bra... :down: Hela mobilen var full utav klister. Vilket smarthuvud man är. Ja, kanske med ståltråd. :D
 
Provade en gång att sätta upp mobilen med tejp. Blev inte bra... :down: Hela mobilen var full utav klister. Vilket smarthuvud man är. Ja, kanske med ståltråd. :D

Jag tejpade upp en spegel i badrummet när jag skulle klippa page på mig själv som ung och behövde se nacken. Den väggen, det klistret har fått mig att inte tejpa upp mer saker..
 
Jag bad min pappa filma för några mån sen. Jag fick så dåligt samvete iom att jag vet att han frös, han är totalt ointresserad och mer är en inomhustyp.
Det slutade med att jag försökte gasa mig igenom så mycket saker som möjligt på så kort tid som möjligt. Jepp.. Sämre ridpass är svåra att få till. Så nej.. Det blir nog inte igen på länge.

Haha vad jag känner igen mig. Min stackars pappa har stått o frusit många gånger. Numera sätter jag kameran på staketet och klipper sen ihop en film. Ibland ställer maken upp o filmar.
 
Jag tejpade upp en spegel i badrummet när jag skulle klippa page på mig själv som ung och behövde se nacken. Den väggen, det klistret har fått mig att inte tejpa upp mer saker..
Sargen klarade sig (tur är det när man har vit sarg.. Så roligt är det inte att måla. Räcker med 1 ggr/året :angel:) Värre men mobilen :crazy:
 
Haha.. Det kan hända även med någon som filmar kan jag berätta. Min käre mor filmade mig för en herrans massa år sen. Och gapade "du rider ur biiiild!".
Jepp.. rör på filmkameran liksom.. ;)

Haha!
Jag har heller aldrig någon som filmar, men så skulle jag vara med på en klubbtävling i dressyr för något år sedan, och min kära pappa skulle ställa upp att filma. Jag var först i startlistan och fick rida fram lite längre inne i ridhuset där själva tävlingen va.
Gissa vem som utbrister "jaha, hade hon börjat?!" när jag avslutar ritten och folket på läktaren applåderar :meh:. Blev alltså ingen film. Kan ju även säga att jag gärna hade fått framridningen filmad, hade liksom inte gjort något :p.

Han skulle även ta kort på oss ute på gårdsplanen, och jag frågar, får du verkligen med hela hästen där? Resultatet blev en häst med lika stort huvud som kroppen typ, fin vinkel :up:!
 
Jag själv har det så lyxigt att jag lärt upp min kille att fota. Han följer med en i veckan till stallet med kameran.
Filma det gör han också! Förr i världen så ställde jag film eller systemkameran på sargen eller staketet. Det är lite smidigare nu! :p
 
Jag red pärlan på utebanan igår samtidigt som en gammal stallkompis red sin häst.
Det var lite lustigt iom att vi utan att bestämt det red lite samma övningar båda två, i samma gångart och tempo.
Vi har iaf två himla fina hästar måste jag säga! Hon har en fin, rörlig, svart sak som jag fått äran att jobba med då han var skadad. Typmässigt och humörmässigt är den himla nära min typ av häst.

Det märks att både häst och jag tappat efter den här sommaren. Men han är så himla kul att rida iaf. Älskade grispelle!

Imorgon tror jag att jag ska testa lite sadlar på honom. Den jag köpte i våras är så där nu.. Blivit för vid när han kommit upp mer i fram/manke.
Jag vill eg ha en wow-sadel har jag fått för mig. Men det känns som så mycket pengar..
Jag ska ju göra om hemma och så måste jag köpa ett gäng andra mindre billiga prylar..
Så en begagnad hade känts skönt. Och det finns väl knappt några såna ute kan jag tro.

Idag tog vi ridledigt iom att jag var trött efter jobb och gick ut i skogen och plockade svamp/betade några h.
Matte fick en stor påse gult, fint och pålle fick äta lite. Win-win!
Trött mattekan ibland slarva med konsekvensen i att stanna betyder stanna där och då.. Men om det är en kantarell 10 cm framför hästens fot finns inget utrymme för diskussioner. ;)
 
Oj, ligger du och köra 30 mil om dagen till hästarna!?
Arbetar heltid med hästar, så brukar sova över, men annars ligger jag och kör de sträckorna. Förutom helger. Vi håller på att flytta över till anläggningen, men det går långsamt. Det är inte så farligt, tar ca 1 ½ h enkel resa. Men visst, de kvällarna som jag åker hem blir det sent. Brukar inte vara hemma förens kl 21.
 
Oj! Jag som brukar tycka det är jobbigt att åka till stallet för att jag måste gå ner i källarn och byta om.. femton mil!



Kl
Jag tänkte jag skulle engagera mig mer i dressyrsidan här nu, då jag faktiskt ska starta mitt livs (eventuellt även hästens) första lokala dressyrtävling på söndag. Det är div 3 lagtävling så det kommer bli fler i höst om jag inte ramlar av och dör av nervositet den här gången!
Vi rider bara Lc för laget och jag har jobbat stenhårt hela sommaren med att ens kunna sitta i dressyrsadeln. Meeen så igår hoppar jag upp på hästen och allt går skitskitdåligt. Han har börjat sätta päls och beter sig som om han fått på sig en stickad ulltröja som killar och sticks. Ålar sig fram, bjuder inte, snärtar med svansen och ser allmänt missnöjd ut.
I ÅR IGEN!
Jag som hade hoppats på att vi skulle slippa det i år då vi fodrat med extra protein i en månad, han är i toppkondition och blank och fin i pälsen. Men vad hjälper extra protein när det är huden som gör ont..
Vi har även schamponerat med havremjölsschampo för att lugna huden, men det har inte hjälpt. Nu blir det litervis med b-vitamin för att se om det kan ge någon effekt!
Jag hoppas på att det i alla fall ger en placebo-effekt på mig på söndag, just nu känner jag bara för att stryka mig... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
13 14 15
Svar
280
· Visningar
18 681
Senast: Gimlan
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 660
Senast: sthu
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 037
Senast: corzette
·
Dressyr En till sån här tråd😅. Men om vi utgår från att vara i lod är nosrygg i 90 grader, vad är då 10% bakom lod? Läste nämligen i denna...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 913
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp