Bukefalos 28 år!

Drocken på

Det heter ju turtle-neck bib på engelska så polo-haklapp känns som ett logiskt ord för detta "plagg" :-)...

(eller dickey)
 
Halskrage heter den hos oss!

Vafalls?!? Så här ser en halskrage ut...

vista.halskrage.jpg
 
Men alltså... drock? Det ordet säger ju ingenting om vad det egentligen är för något. Då är det ju mycket mer logiskt med fejkpolo; det ser ut som en polotröja men är det inte. En drock låter som... nej jag har ingen aning faktiskt.
 
Men alltså... drock? Det ordet säger ju ingenting om vad det egentligen är för något. Då är det ju mycket mer logiskt med fejkpolo; det ser ut som en polotröja men är det inte. En drock låter som... nej jag har ingen aning faktiskt.

Fast så är det väl med allt, typ varför heter stol stol, det säger inget om vad det är heller?
 

Liknande trådar

Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
849
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 915
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
93 94 95
Svar
1 898
· Visningar
61 450
Senast: Mariax2
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp