Bukefalos 28 år!

"Du ser lite trött ut"

Ticka

Trådstartare
Bah. "Du ser trött ut" fick jag höra från min kollega idag.
Tack för det...:meh:
Inte nog med att jag jobbar mer än jag borde, för att jag jobbar för långsamt så jag inte hinner med allt jag har och göra, och att jag är för dålig på att prioritera till att bara göra det viktigaste, och att jag är för dålig på att säga ifrån och lyfta mina problem till min chef, jag lyckas inte ens sminka över det :arghh:

Jag vet att mitt största problem när jag har stressymptom inte är att jag dessutom ser ful och tråkig ut, men det gör mig inte bättre heller...:cry:

Jag vill egentligen ingenting med tråden, blev bara så ledsen och behöver få gnälla lite.
Slut.

PS. Min kollega frågade om läget i all välmening, inget ont menat av henne
 
Det får jag höra lite då och då och jag väljer att ta det som omtanke. Men brukar sminka mig dagen efter...
 
Det får jag höra lite då och då och jag väljer att ta det som omtanke. Men brukar sminka mig dagen efter...

Jag var sminkad. Men det räckte inte :(

Jag är absolut inte arg på min kollega, jag vet att hon kommenterade av omtanke. Det är inte hennes fel men jag blev ändå ledsen, för jag skäms.
 
Men alltså se trött ut har ju inget med utseendet så att göra :-D man kan se trött ut även om man är proffsminkad. Är något med hela hållningen också
 
Men jag tycker det är så vansinnigt kränkande att kommentera folks utseende! Även om det är av välmening och omtanke. Det är samma sak som när folk frågar, ska ni inte skaffa barn snart??!
Det är ju en sak om man frågar har du för mycket att göra, hur kan jag underlätta ditt arbete, är det något vi ska lyfta till ledningen? Men jag kan se ut som en påse skit för att jag kanske fått cancer, min man varit otrogen, jag ska skiljas, min unge är sjuk......du vet inte.
Kattennizze-sliten medelålders trebarnsmor med tvillingar som ser ut därefter.
 
Jag var sminkad. Men det räckte inte :(

Jag är absolut inte arg på min kollega, jag vet att hon kommenterade av omtanke. Det är inte hennes fel men jag blev ändå ledsen, för jag skäms.

Du ska inte skämmas! Ibland ser man trött ut (och ibland under en längre tid) men det är ju inget man behöver få höra, det vet man så väl själv. Även om din kollega inte menade illa så var det väldigt tanklöst.
 
Men alltså se trött ut har ju inget med utseendet så att göra :-D man kan se trött ut även om man är proffsminkad. Är något med hela hållningen också

Ja, tyvärr utstrålar hela jag just nu en säck groddvuxen potatis. Jag ser det själv i spegeln så därför undviker jag speglar. Och vill helst inte bli påmind...:arghh:
 
Du ska inte skämmas! Ibland ser man trött ut (och ibland under en längre tid) men det är ju inget man behöver få höra, det vet man så väl själv. Även om din kollega inte menade illa så var det väldigt tanklöst.

Jag skäms för att det känns som att alla ser på mig hur jag misslyckats. Att jag inte räcker till och att jag inte lyckats med att begränsa mina arbetsuppgifter, säga nej, säga ifrån, att berätta för min chef att jag inte räcker till.

Här står jag naken och alla ser på mig hur trött jag är för att jag inte klarade av att sätta gränser. Jag känner mig avklädd.
 
Jag skäms för att det känns som att alla ser på mig hur jag misslyckats. Att jag inte räcker till och att jag inte lyckats med att begränsa mina arbetsuppgifter, säga nej, säga ifrån, att berätta för min chef att jag inte räcker till.

Här står jag naken och alla ser på mig hur trött jag är för att jag inte klarade av att sätta gränser. Jag känner mig avklädd.

Det kan jag förstå men återigen, det är inget att skämmas för eller något som är ditt fel. Visst, det är klart att det är bra om man pratar med chefen när det blir för mycket men en bra chef lastar inte på någon mer än den förmår heller. Den ser också när någon tagit på sig för mycket.
 
Som sagt, jag ser det som en kommentar om mitt mående. I stil med "oj, du ser förkyld ut".
Fast just därför tycker i alla fall jag att det är skitjobbigt. När jag har migrän och ändå är kvar på jobbet mår jag skit. Att då få höra Så trött du ser ut gör det ännu värre. Jag mår inte bara skit, jag ser ut som skit också. Och jag VET att jag ser trött ut, tack så jävla mycket. Ungefär.

Samtidigt går det inte att göra mycket åt det för de som säger det menar ju väl, de vill bekräfta mig i att jag mår skit.

Samma sak med Du är alldeles blek! Tack, jag vet.
 
Fast det är inte en kommentar som jag ser handlar om utseende. För mig handlar det mer om hur jag mår än hur jag ser ut.

Fast då frågar man: "Hur mår du?". Jag tror som det stämmer som TS sagt att kollegan inte menade illa men det var otroligt klumpigt sagt. Jag har själv fått höra samma sak och inte sjutton blir det bättre utan man tar snarast till försvar i ren automatik: "Nej, det är bara bra".
 
Fast just därför tycker i alla fall jag att det är skitjobbigt. När jag har migrän och ändå är kvar på jobbet mår jag skit. Att då få höra Så trött du ser ut gör det ännu värre. Jag mår inte bara skit, jag ser ut som skit också. Och jag VET att jag ser trött ut, tack så jävla mycket. Ungefär.

Samtidigt går det inte att göra mycket åt det för de som säger det menar ju väl, de vill bekräfta mig i att jag mår skit.

Samma sak med Du är alldeles blek! Tack, jag vet.

Jo, det blir verkligen stating the obvious :meh: som att man inte såg det redan när man tittade sig själv i spegeln :grin:
 
Det kan jag förstå men återigen, det är inget att skämmas för eller något som är ditt fel. Visst, det är klart att det är bra om man pratar med chefen när det blir för mycket men en bra chef lastar inte på någon mer än den förmår heller. Den ser också när någon tagit på sig för mycket.

Tack för att du förstår, det betyder mycket. Jag kan inte släppa känslan, men det känns bra att någon förstår.
 
Jag förstår det. Men mitt utseende handlar rätt mkt om integritet för mig och det tror jag att jag delar med många. Man kan ju visa omtanke om andra utan att kommentera ens utseende.

Ja, så känner jag också. Mitt utseende är min ensak. Och helst vill jag inte se sjuk ut, vare sig jag är det eller inte. Det är alltid negativt för mig, även om det var positivt menat att kommentera.
 
Fast just därför tycker i alla fall jag att det är skitjobbigt. När jag har migrän och ändå är kvar på jobbet mår jag skit. Att då få höra Så trött du ser ut gör det ännu värre. Jag mår inte bara skit, jag ser ut som skit också. Och jag VET att jag ser trött ut, tack så jävla mycket. Ungefär.

Samtidigt går det inte att göra mycket åt det för de som säger det menar ju väl, de vill bekräfta mig i att jag mår skit.

Samma sak med Du är alldeles blek! Tack, jag vet.
Ja, eller hur. Underbar kommentar om att man är blek, nä menar du det? Hade ingen aaaaaaning om att jag ser ut som dödsmasken själv här. Underbart. Jaså nä det är inte mascara under ögonen det är sömnbristen där ja....nä jag har inte hunnit till frisören det senaste halvåret, har du lust att vara barnvakt? Jo jag lagade jackan med tejp förstår du för det är - 30 därute och jag har inte kommit till nån jävla affär den senaste månaden.....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 821
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 716
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 384
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp