Bukefalos 28 år!

"Du ser lite trött ut"

Fast jag har svårt för att borsta tänderna utan någon spegel :o Förmodligen någon hangup sedan tidigare, jag får jobba på det :p :D
Just det ja, det var ju tandläkarbesöket också för att skrapa all jäkla ful tandsten vad kul att det var i december och jag missade det och inte fick en tid förrän i slutet av februari....måste hålla munnen stängd till dess alltså.
 
Jag skäms för att det känns som att alla ser på mig hur jag misslyckats. Att jag inte räcker till och att jag inte lyckats med att begränsa mina arbetsuppgifter, säga nej, säga ifrån, att berätta för min chef att jag inte räcker till.

Här står jag naken och alla ser på mig hur trött jag är för att jag inte klarade av att sätta gränser. Jag känner mig avklädd.
Nu pratar vi andra bara utseende, men det du beskriver är något djupare. Du behöver nog lära dig att hantera din prestationsångest. Det är inte alls säkert att de andra tänker Oj vad hon ser trött ut, det är för att hon inte klarar jobbet.
 
Nu pratar vi andra bara utseende, men det du beskriver är något djupare. Du behöver nog lära dig att hantera din prestationsångest. Det är inte alls säkert att de andra tänker Oj vad hon ser trött ut, det är för att hon inte klarar jobbet.
Om jag säger att någon ser lite trött ut är det bara av omtanke. .
 
Men jag tycker det är så vansinnigt kränkande att kommentera folks utseende! Även om det är av välmening och omtanke. Det är samma sak som när folk frågar, ska ni inte skaffa barn snart??!
Det är ju en sak om man frågar har du för mycket att göra, hur kan jag underlätta ditt arbete, är det något vi ska lyfta till ledningen? Men jag kan se ut som en påse skit för att jag kanske fått cancer, min man varit otrogen, jag ska skiljas, min unge är sjuk......du vet inte.
Kattennizze-sliten medelålders trebarnsmor med tvillingar som ser ut därefter.
VA är det samma sak att säga att någon ser trött ut som att fråga om folk ska skaffa barn.
Jag tycker verkligen det är stoor skillnad.
 
Just det ja, det var ju tandläkarbesöket också för att skrapa all jäkla ful tandsten vad kul att det var i december och jag missade det och inte fick en tid förrän i slutet av februari....måste hålla munnen stängd till dess alltså.
Ha ha men nu får ni sluta skrattar ihjäl mig här borta :-D
 
Nu pratar vi andra bara utseende, men det du beskriver är något djupare. Du behöver nog lära dig att hantera din prestationsångest. Det är inte alls säkert att de andra tänker Oj vad hon ser trött ut, det är för att hon inte klarar jobbet.

Ja det måste jag :cry::cry:
 
Jag ser inte det som direkt dåligt, att någon märker att man är trött. Eller att de säger det.
Jag tolkar det snarare som omtanke, att man inte ska bli fartblind i att vara duktig. Att man har jobbat hårt, men det syns att det har tagit kraft.

Värre är när man mår kasst (migrän så att man är halvblind och får inget uträttat i alla fall) och får kommentaren att man ser ändå pigg ut. :yuck::yuck::yuck:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 821
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 716
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 384
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp