Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

*kl*

Varnar känsliga tittare ;)

Min mage efter ca 4 månader, tycker det går långsamt :(

DSC042112.jpg


Och så här såg jag ut en vecka innan han kom ut :D

IMG00199-20090807-1844.jpg


Har fortfarande 10kg som envist vill hålla sig kvar..
 
Sv: Eftermagar?

Min mage ser å ut sådär och ungen blir ju snart ett år... Men nu baske mig, Viktklubb here I am! Nu ska alla snaskkilon bort!!
 
Sv: Eftermagar?

Och jag kommer inte ens i graviditetsjeansen nu! :crazy::cry::eek:

Jag gick (saaaakta o så sakta men dock) ner under sommaren och början på hösten, sen började det vända utan att jag ändrade något gällande mat eller motion. Funderar på om det var de där ***** p-pillren som ställde till det..?! :mad:
 
Sv: Eftermagar?

min ser me ut som din fast med lite fula såna där hmm vad kallas det nu igen;) bristningar som ja klarat mig utan.. något som ja märkt som är väldigt posiitivt är att bäckenet har blivit smalare= mindre byxor dock inte för tillfället då bebis 2 växer därinne:)
 
Sv: Eftermagar?

*kl*
Jag tappade en massa kilon när jag ammade, allt jag gick upp under graviditeten samt 16 kilon till! Jag trodde nästan jag skulle försvinna när jag vägde 47 kilo (är 165 cm lång). Jag heltidsammade i 7 månader och sen fortsatte jag amma ytterligare ett år. Min vikt lyckades sen stabilisera sig på 51 kilo utan speciell kost eller träning, jag tränade dock dressyr dagligen. Nu när min son är 6 år och jag inte har ridit ordentligt på snart två år, börjar jag gå upp i vikt och få massa löst häng på magen. Det syns oftast inte när jag har kläder på, men utan ser det inte så kul ut. Jag skulle vilja jobba på att få tillbaka magmusklerna men är lite för lat för att göra situps ofta. Nåt tips? Har dock börjat tänka på vad jag äter (vilket jag inte gjort alls de senaste snart 7 åren!), har halva mängden socker i téet etc.
Återkommer med bilder.
 
Sv: Eftermagar?

Tips:

Det finns ingen genväg, lat kan man inte vara för att få "den kroppen". Smalare kan du säkert bli av att dra ner på onyttigheter men du får inte muskler av det.
 
Sv: Eftermagar?

nej jag vet, det är ju det tråkiga. När jag dressyrtränade fick jag snygg platt mage "gratis", men jag tycker all annan träning är så tråkig. Men jag måste nog få muskler om jag ska orka rida ordentligt de gånger jag rider. Och jag tycker muskler är snyggare än "spinkighet".
Kanske några sit-ups varje kväll innan jag somnar?
 
Sv: Eftermagar?

nej jag vet, det är ju det tråkiga. När jag dressyrtränade fick jag snygg platt mage "gratis", men jag tycker all annan träning är så tråkig. Men jag måste nog få muskler om jag ska orka rida ordentligt de gånger jag rider. Och jag tycker muskler är snyggare än "spinkighet".
Kanske några sit-ups varje kväll innan jag somnar?

Ja man hade ju vältrimmad kropp när man red, helt klart :) Gäller å hitta en rolig träningsform, i grupp till musik kanske? Det är skitroligt!

Den bästa träning är den som blir av, så kör på :D
 
Sv: Eftermagar?

kl

Här kommer lite bilder från slashastvåbarnsmamman! Jag har haft samma smink på mig i tre dagar för jag hinner aldrig tvätta av det haha. Magmusklerna är fortfarande typ 5 cm från varandra så ingen träning här än, inte för att jag skulle hinna det ändå... Om tio år kanske :D

14 dagar efter förlossningen



 
Sv: Eftermagar?

Ja, den hade ju minskat lite sen förra året typ.:p

Längtar efter att själv få bidra med bulldegsmage.
 
Sv: Eftermagar?

Vad fint den har dragit ihop sig!

***
Min kropp verkar inte ha fattat det här med att man brukar gå ner i vikt av amningen, hade ju *hrrm* hoppats på att få lite gratis:p
 
Sv: Eftermagar?

Gick mycket snabbare den här gången, jag trodde de skulle ta längre tid speciellt när magmusklerna delade på sig så tidigt, men de är väl att jag håller igång mer nu som hjälper till.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 385
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 419
Senast: Milosari
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: ameo
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp