Bukefalos 28 år!

En ny tråd om piercing!!!!

Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Därför att jag tjänat ihop till dem.
Det har väl föräldrarna också?
Så då är det ju deras pengar.

Man kan inte som barn kräva sina föräldrars pengar.
Men det är det faktiskt många som gör.

Är det helt delad ekonomi som råder så ska ju barnen också få bestämma över alla pengarna. Men då kanske det blir för jobbigt
Så vet jag familjer som haft det.
Alla hjälper till med vad som behövs i familjen.
Inklusive att tjäna pengar där det går.
Och så beslutas det gemensamt om vad som pengarna måste gå till respektive vad som man kan unna sig utöver det nödvändiga.
De familjerna har haft som gemensam nämnare att de har fungerat mycket bra som grupp.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Fast jag vet inte om jag tycker att vanilg hyfs och respekt för sina medmänniskor är likställt med om man tar stor eller liten plats.

Nej det tycker nog inte jag heller.
Det är nog en annan typ av egenskap.
Men den är ju ganska så märkbar.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det har väl föräldrarna också?
Så då är det ju deras pengar.

De har skaffat barnen. Barnen har inte skaffat föräldrarna.

Men det är det faktiskt många som gör.

Då har man som förälder misslyckats med att uppfostra sina barn. Man kräver inte saker, man gör saker för att få pengar.

Så vet jag familjer som haft det.
Alla hjälper till med vad som behövs i familjen.
Inklusive att tjäna pengar där det går.
Och så beslutas det gemensamt om vad som pengarna måste gå till respektive vad som man kan unna sig utöver det nödvändiga.
De familjerna har haft som gemensam nämnare att de har fungerat mycket bra som grupp.

Ja, och det får stå för deras familjer. Men nu är det ju inte det saken egentligen handlar om. Du slingrar dig ju undan frågan hela tiden.
Jag har betalat mina piercings och tatueringar själv. Det gör väldigt många andra också. Varför ska då föräldrarna bestämma över vuxna människors kroppar? Varför då inte bestämma över hårfärgande också, som exempel? Det kan också vara farligt när det utförs fel.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

I ansiktet?
Det kan nog spela roll både var och vilka motiv.
Hakkors kanske är olämpligt?
Eller religiösa symboler?
Eller något annat som kan verka stötande beroende på vilken kultur som man kommer ifrån.

Varför drar du upp extremerna? Jag har aldrig träffat någon som haft ett hakkors som tatuering. Seriösa studios utför inte sådana gaddar.
Det normala får väl anses vara t.ex. en fjäril, ett kinatecken eller ett namn.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nej, Ingen av oss är tatuerad i ansiktet.
Inte heller har vi några hakkors.
Men tydligen tillhör vi någon viss grupp.
Undrar vilken?
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Varför ska då föräldrarna bestämma över vuxna människors kroppar?

Därför att de försörjer dessa "vuxna".
Det sitter liksom ihop det där.

Barn - blir försörjd och har därmed mindre självbestämmande.
Vuxen - försörjer sig själv och bestämmer själv.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Varför drar du upp extremerna?

Det är sådana tatueringar som jag har sett många av i mitt tidigare liv.
(MC - HD kretsar)
Så därför tänker jag i de banorna.
Och det gör nog många andra också.
En liten söt fjäril är liksom INTE deras grej.
Och vad gäller kinatecken så kan det ju stå "fel sak" för att vara bra i alla sammanhang.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Precis som att män begår fler brott än kvinnor. Kanske ska män inte få bestämma över sin egen kropp?

I vissa fall så skulle det nog vara bra om de inte fick det.
Då så skulle kanske inte så många kvinnor bli slagna efter deras intag av alkohol och "ryss-5or".
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Varför ska då föräldrarna bestämma över vuxna människors kroppar?

Om det inte på något vis påverkade mig så skulle jag väl skita i det där.
Men jag skulle dra in en hel trave av ekonomiska fördelar.
För om man har råd med sådana onödigheter så behöver inte jag bidraga till mycket annat heller.
Det skulle ju liksom bevisa att där fanns pengar.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Vilka motiv man har verkade inte spela så stor roll.
Är man tatuerad så tillhör man en viss grupp.
Vi har olika djurmotiv.
Men jag är fortfarande nyfiken på vilken grupp jag tillhör.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Inte vet jag.
Min hovslagare har sin hund på ena skuldran och min veterinär en häst.
MC-killarna har allt möjligt läskigt, så det förstår jag kan väcka anstöt.
Fel bilder är ju alltid fel.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Nu så tänkte jag på ögonbryn, näsa, tunga, kind och läpp.
Sådant som är ute i vanliga fall.

Men även dessa delar kan man ju undvika gnugga hästskit i. Och för att säkra sig helt så gör man som med vilket sår som helst: sätter på ett bandage som skydd.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Därför att de försörjer dessa "vuxna".
Det sitter liksom ihop det där.

Barn - blir försörjd och har därmed mindre självbestämmande.
Vuxen - försörjer sig själv och bestämmer själv.

Imo är det helt orimligt. Varför ska då inte föräldern också bestämma klädstil, frisyrer, vänner, fritidssysselsättningar? Kanske till och med bestämma över vad det vuxna barnet ska rösta på?
Att man bestämmer över saker som rör hushållet är en sak men en piercing rör ingen annan än den med piercingen.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

Det är sådana tatueringar som jag har sett många av i mitt tidigare liv.
(MC - HD kretsar)
Så därför tänker jag i de banorna.
Och det gör nog många andra också.
En liten söt fjäril är liksom INTE deras grej.
Och vad gäller kinatecken så kan det ju stå "fel sak" för att vara bra i alla sammanhang.

Det är långtifrån de vanliga. Jag träffar väldigt många männsikor med tatueringar, de flesta har av de typer som jag nämnde.
Står det fel sak i ett Kina-tecken så är det nog inte många som förstår det. Just Kina-tecken är svårtydda eftersom de betyder olika beroende på vilket håll man ser tecknet ifrån. Mig veterligen står de flesta Kina-tecken som gaddas för saker som 'hopp', 'vilja' 'kärlek' och dylika saker.
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

I vissa fall så skulle det nog vara bra om de inte fick det.
Då så skulle kanske inte så många kvinnor bli slagna efter deras intag av alkohol och "ryss-5or".

Du tycker alltså att det är rimligt att de enda som ska få ha hand om ekonomin i ett hushåll är kvinnor? Vilken ålder måste de vara över, 30? 35? 40?
 
Sv: En ny tråd om piercing!!!!

På mitt jobb skulle aldrig någon piercad komma på fråga för anställning och det är offentliga sektorn.
Jag är piercad och tatuerad. OCH anställd i offentlig sektor. Dock syns inte mina kroppsutsmyckningar utom när/om jag väljer att visa dem. Detta för att jag VET att det finns såna som resonerar som du. Och att en del folk blir störda. Min chef tycker inte piercing är vackert, men hon har sett min flera ggr (vi går bla på gym tillsammans) och har inga invändningar alls mot min kompetens eller mitt sätt att kunna sköta mitt jobb pga denna.

Hur fasen skulle det se ut om man möter en familj i kris för ett samtal och har en metallbit i ögonbrynet eller i tungan?
Tja, för en sån som MIG skulle det inte vara något som påverkar. Jag antar att en person som sitter i positionen att vara proffs och hjälpa mig också ÄR proffs och KAN hjälpa mig.

Allt beror ju på värderingar, vilka värderingar man själv har. Och vilka mottagaren har.

Jag har en väninna som jobbar i just den positionen du beskriver; hjälper familjer i kris, utreder problembarn osv. Hon har ingen piercing, men ibland har hennes proffessionalitet ifrågasatts pga att hon är och framför allt SER ung (ut). Hon har inga egna barn heller och även det har vissa svårt för. MEN; hennes erfarenhet är att denna skepsis brukar lägga sig rätt snabbt; de märker ju att hon kan vad hon pratar om!

PS. Jag tror jag är minst lika mycket "tant" som du åldersmässigt? Snart 38 år.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 186
Senast: Hedinn
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 908
Senast: mackan
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp