EN tråd 4.0

Skenorna pratar jag om alltså! De har sin form fr början på alla jag sett, ej sett gera dock. Vissa är väldigt djupa o andra vidare eller grundare liksom. O min vanskapta får vara utan :p
Frågade en med skydd som hade skenor idag i öved och hon hade lagt sina new i kokande vatten och format :). Kanske är värt att testa :p. De ska hålla formen i upp till 50+ och 40- grader så ska man forma dem så får det ju vara varmt tänker jag.
Någon annan här som format skydd så?
 
Frågade en med skydd som hade skenor idag i öved och hon hade lagt sina new i kokande vatten och format :). Kanske är värt att testa :p. De ska hålla formen i upp till 50+ och 40- grader så ska man forma dem så får det ju vara varmt tänker jag.
Någon annan här som format skydd så?
Nej :p
Mina NEW hade en bra form från början... låter skumt att man skulle behöva forma dem själv :confused:
 
Senast ändrad:
Alltså det händer ju grejer i materialet när man gör så. Hade aldrig testat!

Sen tror jag iofs inte de är så high tech från början men tex jämför härdat glas o vanligt. Man vill ju inte råka få andra egenskaper om de går sönder ifall de var genomtänkta från början. Tex kan "segt" bli skört o splittras.
 
Jag köpte honom från en hästhandlare i nordvästskåne som framförallt tar in irländska ponnyer. Han hade varit där typ 2 veckor sen han kom från Irland innan jag köpte honom
 
Snart kommer även jag ut på en terrängbana! SOM jag har längtat. Inte ridit fälttävlan sedan september förra året då jag hade kvar fullblodet och sedan lite jakter efter det men det räknas inte för det är ju halvt livsfarligt..::nailbiting: Inte för att ett års frånvaro är så länge men det känns som en evighet.

Ungfuxen ska få bekanta sig med lite vattenhinder och småhinder snart.
Sedan har jag en till röding jag är pilot på, den får jag rida fälttävlan på för ägaren men jag har ännu inte kommit underfund med om den kommer vara lämplig eftersom jag inte känner den för fem öre..
Fast det blir ju till våren tidigast, det är ett femårigt sto som bara skrotat på lösdriften i 5 månader för att ingen vågar sitta upp på den då den rest sig och slagit över ett par gånger. Jag är inte chockad, svaret är: W-blod... Och jag har ju suttit på ett gäng sådana vid det här laget och även svurit över att aldrig aldrig köpa en häst igen som har den hingsten i stamtavlan. W-hästarna har tillsammans nog sett till att jag är uppe i 100 avramlingar, så snart är jag fulländad ryttare! :devil::cool: Även om det är en av dressyrens mest kända och bästa dressyrhingstar och en jättefin hingst såklart.
Men jag har ridit den här fuxmärren ett par gånger och med mig har hon bara slängt sig och försökt vända, samt några bocksprång så det är ju inte hela världen.
Så med lite flyt kanske jag har två hästar nästa säsong, det vore ju kanon även om det handlar om unghästar som inte ska göra så mycket.

Tur jag får hem min Airbagväst på måndag, just in case :angel: Fast jag är faktiskt mer orolig att Allan ska hoppa mig ur sadeln än att ramla av stoet. :o
 
Nu märks det att hösten är här....FT buke dör sakta bort..SNYYYYYYFT!! Men jag har ju precis börjat och än finns det tävlingar kvar så det är ju bara att hänga kvar här, hör ni det?????
 
Jag är här iaf :D

Vi var till Udden i helgen. Älskar den tävlingsplatsen :love:
Hoppning och terräng felfria, hade underbar känsla i båda, dressyren gjorde sig dock bättre på stillbild än i verkligheten :p
udden2.jpg

udden3.jpg

udden1_1.jpg
 
Jag ska iallafall rida Hermanstorp till helgen.... Sen vettefaan om jag orkar släpa mig ner till Vinslöv. Det är ju en jättefin tävlingsplats men så off från mig när jag inte redan är i Skåne! Tågarp är en helt annan sak för det ligger längs med motorvägen från mig så dit vill jag.. Ska verkligen försöka kämpa mig igenom att åka till dessa två... Det är rent mentalt helt enkelt.. Jag känner bara för att stänga in mig till nästa år typ:meh:

Vi får se... Hermanstorp blir det iallafall. På lördagen. Skulle ju egentligen velat rida 100 klassen på söndagen men jobbar givetvis.
 
Jag såg det här fotot på fejjan och ville bara dela med mig. Hästen hoppar ju inte så lite högt. Hur nyttig är landningen efter ett sånt hopp tro?

14202673_10209597390027953_2627530841226303222_n.jpg
 
@purity_666 det blir inte så högt eftersom språngkurvan har planats ut rejält innan landning eftersom en ft häst hoppar mer framåt än uppåt.

Såhär brukar det mestadels se ut för ekipagen på landningssidan och som du ser är det inte speciellt högt. En och annan häst kanske överhoppar sig men det är inte så vanligt.

https://www.google.se/search?q=burghley+cottesmore+leap&client=tablet-android-sonymobile&prmd=imnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjnv4GpvfjOAhUGD5oKHQ7LBg0Q_AUIBygB&biw=1280&bih=800#imgrc=51iGC8zc2RZ1mM:
 
Senast ändrad:
Jag ska iallafall rida Hermanstorp till helgen.... Sen vettefaan om jag orkar släpa mig ner till Vinslöv. Det är ju en jättefin tävlingsplats men så off från mig när jag inte redan är i Skåne! Tågarp är en helt annan sak för det ligger längs med motorvägen från mig så dit vill jag.. Ska verkligen försöka kämpa mig igenom att åka till dessa två... Det är rent mentalt helt enkelt.. Jag känner bara för att stänga in mig till nästa år typ:meh:

Vi får se... Hermanstorp blir det iallafall. På lördagen. Skulle ju egentligen velat rida 100 klassen på söndagen men jobbar givetvis.
Du måste GIVETVIS släpa dig ned till Vinslöv också!!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 681
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 969
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 672
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp