EN tråd 4.0

Vi ska iaf ha en pay and cross i början av oktober. Varit lite lugnt nu (ja inte på banan då, träningar, fler hinder byggda bl.a. jättefina Mim-hinder, gräsklippning osv). Hoppas det kommer några "nya" också som blir inspirerade att börja rida ft!
 
Vi ska iaf ha en pay and cross i början av oktober. Varit lite lugnt nu (ja inte på banan då, träningar, fler hinder byggda bl.a. jättefina Mim-hinder, gräsklippning osv). Hoppas det kommer några "nya" också som blir inspirerade att börja rida ft!
Lite osmidigt att ha den samma dag som Tågarp bara..

Annars tänkte jag väl mest på underlagen i mitten på Oktober och hur mycket som måste byggas..
 
Lite osmidigt att ha den samma dag som Tågarp bara..

Annars tänkte jag väl mest på underlagen i mitten på Oktober och hur mycket som måste byggas..
Ja men samtidigt är det nog sällsynt att åka långt (med Skåne-mått) för en pay and cross. Även om vi hade folk från Höllviken förra året. Vilka fantastiska människor det var, aldrig haft så kul på pay and cross varken före eller efter.

Vet inte hur Uddens bana ser ut på hösten, vi hade ju en tävling i slutet av oktober förra året som gick bra, men vi har ju lyckan att ha bra underlag.
 
Är det? Så få P&C som det finns så trodde jag tvärtom. Jag hade tex planerat stt åka t Björbäck men nu blir det inte av pga andra anledningar. Har väl drygt 1 h dit.
 
Äsch då, själv ska jag debutera på terängbana i nästa vecka och hoppas även ta mig dit en gång till så är pålle inhoppad. .)
 
Ja men samtidigt är det nog sällsynt att åka långt (med Skåne-mått) för en pay and cross. Även om vi hade folk från Höllviken förra året. Vilka fantastiska människor det var, aldrig haft så kul på pay and cross varken före eller efter.

Vet inte hur Uddens bana ser ut på hösten, vi hade ju en tävling i slutet av oktober förra året som gick bra, men vi har ju lyckan att ha bra underlag.
Hoppar in från ingenstans men som Kalmar-bo så vet jag att underlaget brukar vara bra långt in i oktober sett till de senaste årens obefintliga höstar. Vi hade extrem torka t.o.m början av oktober förra året och detta året ser inte ut att bli bättre. Snustorrt och 20 grader varmt om dagarna.
 
Är det? Så få P&C som det finns så trodde jag tvärtom. Jag hade tex planerat stt åka t Björbäck men nu blir det inte av pga andra anledningar. Har väl drygt 1 h dit.
Beror kanske på många faktorer. Björbäck har väl haft Sveriges största startfält i pay and cross, vi kanske det minsta :D Björbäck är ju en framgångsrik förening (välkänd etc) och deras pay and cross fick enorm genomslagskraft. Det var ett jättefint arrangemang, precis som en tävling med starttider osv. Vi är ju några som försöker hjälpa till både hos Björbäck och i Össjö. Vi har nog sällan haft lång-åkare, eller ja det var ju de från Höllviken sen var det väl någon galen bukefalist från ödemarken också :D Björbäck hade förra gången ett mycket stort upptagningsområde, det är ju dock stora skillnader på resp arrangemang. De har väldigt små hinder upp till 1 meter tror jag. Många ungar med ponnyer red där, de har ju bomhinder som alternativ till de fasta hinder som finns, och det rids på en skogsstig/slinga. Vi får inte så mycket yngre klientel, vi har ju från 60 cm och inga bomhinder-alternativ och en "riktig terrängbana". Vi har väl haft 5-10 starter på våra pay and crosser. Vi kör lite mer avslappnat, kom dit, gå banan, rid fram på hinder på banan som du vill, starta när du vill och oftast hoppa ett par gånger till på hinder/linjer som strular.
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 713
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 969
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 678
Senast: Badger
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp