Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen tillstymmelse till utslag på ÄL-stickan och dessutom uvi-känningar :meh:. Pimplar tranbärsjuice för fulla muggar.
 
Hur många månader har du testat? Det kan hända att du bara får positivt test under några timmar/en dag. Resten av testerna kan bra blanka.

Vilken cykeldag har du börjat testa?

Jag har enbart köpt billiga test av olika märken och alla har fungerat utmärkt.

Det är första månaden nu, började en vecka efter mensen men har missat någon dag, men då borde man kanske göra ett morgon Och kväll för att vara säker då?
 
-KattenKorven ÄL 17/6 BIM 1/7 försök 1, andra barnet
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
-hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Whirlie - Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Senaste mens 4/5. Andra barnet.
- Ingela_S - ÄL 30/5, försök 7, Inga barn tidigare
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
-Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
-Flixon - 1a försöket, 1 barn sen tidigare.

Tog ut spiralen idag, så nu kör vi! Har velat lite pga en utbildning på jobbet som kommer pågå under hela hösten samt vara rätt fysisk, men insåg att jag kan inte ställa privatlivet på vänt för jobbets skull. Det blir bra!
 
Ja, slutade med p-piller för ett och halvt år sen och det tog ett tag innan den blev riktigt regelbunden efter det, men nu är den regelbunden och hyffsat riklig. Kan ha lite värk, men inget jättejobbigt.
Ok men det är ju alltid ett bra tecken på att ägglossning kanske sker.

Men har ni hållit på såpass länge så är det ju nåt som inte stämmer. Din man kan väldigt enkelt och ganska billigt göra ett spermstest. För din del vore det vettigt med att kolla hormonvärden (sköldkörtel, amh, prolaktin och progesteron) samt göra ett vul kring förväntad ägglossning för att kolla hur det ser ut.
 
Ok men det är ju alltid ett bra tecken på att ägglossning kanske sker.

Men har ni hållit på såpass länge så är det ju nåt som inte stämmer. Din man kan väldigt enkelt och ganska billigt göra ett spermstest. För din del vore det vettigt med att kolla hormonvärden (sköldkörtel, amh, prolaktin och progesteron) samt göra ett vul kring förväntad ägglossning för att kolla hur det ser ut.

Har inte försökt riktigt hela tiden sen jag slutade med piller, men det blir nog ett år med oskyddat sex nu ialla fall. Har tänkt att det får ta sig när det tar sig och "skyllt på" att vi inte fått till särskillt många ligg som borde ha kunnat bli något men nu börjar jag bli lite orolig, därav äl-testen som i alla fall en första check.

Tack för att du tar dig tiden att svara :heart Är något av det där saker man kan göra själv hemma, eller vart vänder man sig ens med sådana saker?
 
Har inte försökt riktigt hela tiden sen jag slutade med piller, men det blir nog ett år med oskyddat sex nu ialla fall. Har tänkt att det får ta sig när det tar sig och "skyllt på" att vi inte fått till särskillt många ligg som borde ha kunnat bli något men nu börjar jag bli lite orolig, därav äl-testen som i alla fall en första check.

Tack för att du tar dig tiden att svara :heart Är något av det där saker man kan göra själv hemma, eller vart vänder man sig ens med sådana saker?
Vänd dig till vården. Har du varit utan skydd så länge är det absolut dags för utredning.
 
ÄL-testet så gott som positivt, så ägget släpper inatt eller imorgon natt skulle jag tro.
Inte säker på att jag har lust att kladda med nåt lutinus just nu dock. Dels för att jag fortfarande har uvi-känningar, dels för att jag vill att mensen blir helt regelbunden igen så det inte blir nån tvekan när det blir FET sen.
 
Hej!
Efter att ha följt och läst den här tråden länge (och många av föregångarna) så är det nog min tur att ansluta (och det är med skräckblandad förtjusning:nailbiting::D )

Jag har länge varit av åsikten att barn inte är något för mig, men nu när man passerat 30-strecket så verkar ju uppenbarligen något ändrats då jag helt plötsligt ändrat mig till att faktiskt vilja ha barn :D:o Min man är väldigt barnkär och han har tålmodigt väntat in att min barnlängtan skulle komma (och skulle den inte ha kommit så skulle han ändå stanna hos mig:love:)
Jag och min man har nu haft oskyddat sex ett halvår och nu denna cykeln började jag med ägglossningstest för att optimera chanserna. Jag har väldigt regelbunden cykel och inser nu i efterhand att under det senaste halvåret av oskyddat sex har vi nog bara prickat ägglossning ca 2 ggr.

Har många vänner och bekanta som har svårt för att bli gravida, så jag är inställd på att detta inte kommer att gå helt lätt. Tur att det är kul att försöka åtminstone :D:D:love::love:
 
Hej!
Efter att ha följt och läst den här tråden länge (och många av föregångarna) så är det nog min tur att ansluta (och det är med skräckblandad förtjusning:nailbiting::D )

Jag har länge varit av åsikten att barn inte är något för mig, men nu när man passerat 30-strecket så verkar ju uppenbarligen något ändrats då jag helt plötsligt ändrat mig till att faktiskt vilja ha barn :D:o Min man är väldigt barnkär och han har tålmodigt väntat in att min barnlängtan skulle komma (och skulle den inte ha kommit så skulle han ändå stanna hos mig:love:)
Jag och min man har nu haft oskyddat sex ett halvår och nu denna cykeln började jag med ägglossningstest för att optimera chanserna. Jag har väldigt regelbunden cykel och inser nu i efterhand att under det senaste halvåret av oskyddat sex har vi nog bara prickat ägglossning ca 2 ggr.

Har många vänner och bekanta som har svårt för att bli gravida, så jag är inställd på att detta inte kommer att gå helt lätt. Tur att det är kul att försöka åtminstone :D:D:love::love:
Det är kul att försöka det första året :p

Välkommen till tråden :)
 
-KattenKorven ÄL 17/6 BIM 1/7 försök 1, andra barnet
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
-hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Whirlie - Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Senaste mens 4/5. Andra barnet.
- Ingela_S - ÄL 30/5, försök 7, Inga barn tidigare
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
-Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
-Flixon - 1a försöket, 1 barn sen tidigare
-SummerOfJoy - ÄL 6/6, BIM 21/6, första barnet
 
Också jag hoppar in i tråden.

Jag och sambon har gjort en 3-4 försök under sommar och höst och haft ett uppehåll under vintern, men är nu inne på andra försöket. 32 år och BIM 10/6. Tyvärr kan vi nog missat ägglossning denna gång. Lite svårt att pricka rätt när sambon jobbar oregelbundet och vi är borta en del...
 
Tror visst att äl-testet (taget på kafferasten på jobbet :angel:) börjar visa lite positivt nu :D Är inte jättetydligt, men om jag förstått det rätt så kan det i alla fall indikera att äl är på gång? Får ta ett till när jag kommer hem och se om det är någon skillnad.

Stämmer det är det precis på dagen som min period-tracker app har föreslagit och ungefär det jag gissade på så det känns ju bra i alla fall :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
192 292
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 529
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 747
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp