Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den sista p-pillermensen är över och jag har köpt hem ägglossningstest! Woo! :bump: Misstänker dock att den största utmaningen den här gången kommer bli att få till någon form av barnalstrande aktivitet med maken. :cautious: Ettåringen vaknar hela nätterna, gör morgon kl 04:30 (:yuck:) och har börjat få nya tänder så vi är helt färdiga när hon väl sover....
 
Om man skulle våga sig in här kanske... Har precis fått första mensen efter att ha tagit ut min hormonspiral och jag hoppas på ägglossning om ett par veckor. Vågar inte räkna med det dock, det var mycket länge sedan jag hade regelbunden mens eftersom jag haft spiral i fem år (utan en enda blödning) och innan dess har jag haft krångel med mensen mest hela tiden sedan jag var tonåring. Misstänker starkt att jag har PCOS, precis som mina systrar. Men ägglossningstest är inhandlade iaf och det är bara att hålla tummarna för att kroppen funkar som den ska.
 
-KattenKorven ÄL 17/6 BIM 1/7 försök 1, andra barnet
- Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
- Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
-hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
- Whirlie - Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Senaste mens 4/5. Andra barnet.
- Ingela_S - ÄL 30/5, försök 7, Inga barn tidigare
- Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
-Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
-Flixon - 1a försöket, 1 barn sen tidigare
-SummerOfJoy - ÄL 6/6, BIM 21/6, första barnet
- enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket.
 
Om man skulle våga sig in här kanske... Har precis fått första mensen efter att ha tagit ut min hormonspiral och jag hoppas på ägglossning om ett par veckor. Vågar inte räkna med det dock, det var mycket länge sedan jag hade regelbunden mens eftersom jag haft spiral i fem år (utan en enda blödning) och innan dess har jag haft krångel med mensen mest hela tiden sedan jag var tonåring. Misstänker starkt att jag har PCOS, precis som mina systrar. Men ägglossningstest är inhandlade iaf och det är bara att hålla tummarna för att kroppen funkar som den ska.
Pcos brukar "behandlas" med p-piller, dvs kroppen brukar ägglossning självmant iallafall i några cykler efter att man slutat med piller. Så det kan hända att det inte alls blir några problem för dig.
 
Den sista p-pillermensen är över och jag har köpt hem ägglossningstest! Woo! :bump: Misstänker dock att den största utmaningen den här gången kommer bli att få till någon form av barnalstrande aktivitet med maken. :cautious: Ettåringen vaknar hela nätterna, gör morgon kl 04:30 (:yuck:) och har börjat få nya tänder så vi är helt färdiga när hon väl sover....
+ 1 på den!
Plus att jag inte riktigt förstår hur jag ska få ngn tid alls med maken om vi får en ligist till! Eller över huvud taget orka ha ett liv!
 
+ 1 på den!
Plus att jag inte riktigt förstår hur jag ska få ngn tid alls med maken om vi får en ligist till! Eller över huvud taget orka ha ett liv!

Haha, det är samma här! Men vi vill verkligen ha två barn, så vi tänker att det är lika bra att klara av hela den här kaotiska småbarnstiden i ett svep. Rätt vad det är har de blivit mer självgående och man får tid för sig själv igen. :)
 
Pcos brukar "behandlas" med p-piller, dvs kroppen brukar ägglossning självmant iallafall i några cykler efter att man slutat med piller. Så det kan hända att det inte alls blir några problem för dig.

Jag hoppas på det bästa! Sonen är resultatet av en oplanerad spontangraviditet, men där måste vi ha haft en helskottas tur för jag hade mens ett par ggr om året på den tiden.
 
Jag har ingen rolig lördag. Vi konstaterade ett MA hos lokala gyn och fick sedan remiss för att hämta ut Cytotec för att få igång det hela. Hämtade tabletterna igår och skulle ta dem idag på morgonen. Började dock blöda en hel del redan i natt. 1177 rekommenderade ändå att fullfölja ordinationen så jag tog tabletterna på en gång. Och nu ligger jag här och tycker synd om mig själv. Allt har gått jättefort och smidigt så jag är nöjd med all kontakt med sjukvården iaf. Allt annat är piss just nu.
 
Mens idag, väntat, men men... Beställde ägglossningstest igår så nu ska vi testa det. Misstänker att jag kanske har äl senare än jag tror.
  1. -KattenKorven ÄL 17/6 BIM 1/7 försök 1, andra barnet
    - Monifa väntar på IVF september, försökt sedan juli 2015
    - Hedblomster väntar på att försöka igen efter utomkvedshavandeskap. Försök 4, första barnet
    -hemlig - väntar på FET i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn.
    - Whirlie - Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Senaste mens 4/5. Andra barnet.
    - Ingela_S - ÄL 30/5, försök 7, Inga barn tidigare
    - Zvinto - inväntar ÄL efter missfall. Försök 5, andra barnet.
    -Nejlica -ÄL ca 8/6 BIM ca 22/6, första barnet
    -Flixon - 1a försöket, 1 barn sen tidigare
    -SummerOfJoy - ÄL 6/6, BIM 21/6, första barnet
    - enannan - ÄL (förhoppningsvis) runt 22/6, BMI runt 6/7, andra barnet, första försöket.
    -KarinStarfighter, Äl runt 21/6, BIM 5/7. 5 försöket.




 
Jag har ingen rolig lördag. Vi konstaterade ett MA hos lokala gyn och fick sedan remiss för att hämta ut Cytotec för att få igång det hela. Hämtade tabletterna igår och skulle ta dem idag på morgonen. Började dock blöda en hel del redan i natt. 1177 rekommenderade ändå att fullfölja ordinationen så jag tog tabletterna på en gång. Och nu ligger jag här och tycker synd om mig själv. Allt har gått jättefort och smidigt så jag är nöjd med all kontakt med sjukvården iaf. Allt annat är piss just nu.
Du har alltid rätt att tycka synd om dig själv och tycka livet är piss. MA är inte roligt. Punkt.
Kram på dig :heart
 
Nu börjar suget efter att försöka igen komma tillbaka... Efter att ha kämpat i 1.5år innan jag ens blev gravid(vi hade precis börjat utredning) så blev jag gravid vilket slutade i MA v.13 med fruktansvärda komplikationer och dom värsta läkarna jag träffat i hela mitt liv. 2 månader efter ännu ett missfall med komplikationer och det blev utdraget som skam. Efter det mådde jag riktigt piss och inte nog med det så blev jag riktigt illa behandlad av chef och arbetskamrater på min arbetsplats pågrund av mina sjukskrivningar under hösten. Dom sista problemen efter missfallen rättade sig till i januari i år men då var jag dessvärre helt slut psykiskt. Började då med ppiller igen för att jag helt enkelt inte orkade tänka på barn mer. Trodde aldrig jag skulle göra det mer men nu är det ändå som något inom mig startat igång igen. Vi ska flytta i augusti-september men när vi kommit på plats på nya stället så tror jag att jag vill på det igen. Vet dock inte vart jag ska finna modet :( tror i alla fall att jag vill göra något form av undersökning innan för att i alla fall se någorlunda att allt ser okej ut efter allt trassel som varit. Och där kommer ännu ett bekymmer... Jag har fått världens gyn-skräck efter alla stolpskott till läkare jag fått träffa :down:
 
Nu börjar suget efter att försöka igen komma tillbaka... Efter att ha kämpat i 1.5år innan jag ens blev gravid(vi hade precis börjat utredning) så blev jag gravid vilket slutade i MA v.13 med fruktansvärda komplikationer och dom värsta läkarna jag träffat i hela mitt liv. 2 månader efter ännu ett missfall med komplikationer och det blev utdraget som skam. Efter det mådde jag riktigt piss och inte nog med det så blev jag riktigt illa behandlad av chef och arbetskamrater på min arbetsplats pågrund av mina sjukskrivningar under hösten. Dom sista problemen efter missfallen rättade sig till i januari i år men då var jag dessvärre helt slut psykiskt. Började då med ppiller igen för att jag helt enkelt inte orkade tänka på barn mer. Trodde aldrig jag skulle göra det mer men nu är det ändå som något inom mig startat igång igen. Vi ska flytta i augusti-september men när vi kommit på plats på nya stället så tror jag att jag vill på det igen. Vet dock inte vart jag ska finna modet :( tror i alla fall att jag vill göra något form av undersökning innan för att i alla fall se någorlunda att allt ser okej ut efter allt trassel som varit. Och där kommer ännu ett bekymmer... Jag har fått världens gyn-skräck efter alla stolpskott till läkare jag fått träffa :down:
Om ni vänder er direkt till en ivf-klinik för utredning så får ni träffa läkaren och sköterskor som har ett jobb att hjälpa oss i såna svåra situationer. Har bara fått bra bemötande på kliniken. Varsamma, trevliga och uppmuntrande människor.
 
Jaha. Mens igen. Denna gång en cykel på 39 dagar. Så det stämde ganska bra med ägglossningsflytningarna på dag 24 då.

Efter en cykel om 50 dagar och en på 39 ska jag kolla om jag har ngn ägglossning också. Eller om det bara är livmodern som tömmer sig på blod. Då jag fortfarande ammar ca halva dygnet så ställer väl hormonerna till det.
 
För att jag är fobiskt rädd för gynsituationer pga trauma.
Med den bakgrunden kan du säkert få hjälp med ägglossningen utan gynundersökning. Om jag förstått det rätt beror utebliven ägglossning inte på problem i underlivet utan på hormonstörningar mm. Så det är det som undersöks, och inte underlivet. Sedan kan man vilja kolla att allt ser bra ut där inne för ett ägg att fästa mm. Men det är nästa steg tänker jag. Så ta kontakt med en ivf- mottagning (som gör landstingsutredningar) och berätta exakt hur det är.
 
Jag och mannen här får nog sälla oss till skaran som borde pallra sig iväg till en klinik. Har hållit tummarna hela helgen, men idag kom mensen, Hade väntat mig den igår eller förrgår, så jag trodde nästan vi klarat det denna gången, men icke...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 045
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 417
· Visningar
195 540
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 561
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 858
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp