En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi missade ägglossningen den här månaden pga att livet är lite kaos just nu. :crazy: Får se om vi lyckas få till ett försök nästa månad istället. Jag har ingen direkt brådska, känner jag nu.
 
Känner på mig att det inte tagit sig den här gången. Bim typ på måndag. Hade ägglossning en vecka senare än jag trodde men orkar inte ändra i listan.

Lika bra... har bara jobbat på mitt nya jobb i 3-4 veckor och alla är så glada att de är fullbemannade igen efter ett stressigt år så jag skulle få så dåligt samvete om jag blev gravid direkt. Vi började försöka innan jag ens fått jobbet i våras och jag vill inte pausa mer än vi redan varit tvungna till men känns taskigt om det skulle gå vägen snart. Jaja. Det som händer händer. Tycker det känns ledsamt bara. När vi började försöka för ett halvår sedan trodde jag visserligen inte att det skulle gå snabbt men jag hoppades.
 
Känner på mig att det inte tagit sig den här gången. Bim typ på måndag. Hade ägglossning en vecka senare än jag trodde men orkar inte ändra i listan.

Lika bra... har bara jobbat på mitt nya jobb i 3-4 veckor och alla är så glada att de är fullbemannade igen efter ett stressigt år så jag skulle få så dåligt samvete om jag blev gravid direkt. Vi började försöka innan jag ens fått jobbet i våras och jag vill inte pausa mer än vi redan varit tvungna till men känns taskigt om det skulle gå vägen snart. Jaja. Det som händer händer. Tycker det känns ledsamt bara. När vi började försöka för ett halvår sedan trodde jag visserligen inte att det skulle gå snabbt men jag hoppades.

Åh, jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Trodde också att det skulle gå snabbare. Man har ju liksom skyddat sig lite paniskt kalla år och så är det så här svårt att få barn, men men...

Däremot tycker jag inte att du ska tänka på jobb och så. Jag jobbar också på en arbetsplats där vi har svårt att rekrytera. Vet att vi troligtvis inte kommer hitta nån vikarie om jag är föräldraledig och pat får stå utan insatser den tiden jag ev är hemma, men jag tänker inte på det. Jag menar jag är 32 år. Kvinnor i min ålder skaffar barn. Så är det bara.
 
Åh, jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Trodde också att det skulle gå snabbare. Man har ju liksom skyddat sig lite paniskt kalla år och så är det så här svårt att få barn, men men...

Däremot tycker jag inte att du ska tänka på jobb och så. Jag jobbar också på en arbetsplats där vi har svårt att rekrytera. Vet att vi troligtvis inte kommer hitta nån vikarie om jag är föräldraledig och pat får stå utan insatser den tiden jag ev är hemma, men jag tänker inte på det. Jag menar jag är 32 år. Kvinnor i min ålder skaffar barn. Så är det bara.
Eller hur! Jag har satt någon slags gräns för mig själv att vid jul DÅ är jag säkert gravid i alla fall, men det är ju verkligen inte säkert. Men det kändes bra att tänka så just nu så.

Ja när de anställde mig borde de ju rimligen ha tänkt att chansen finns att jag skaffar barn. Men jag är bara 27 så de kanske hoppas... Tror jag var enda alternativet de hade också. Men de är kvinnor allihopa och borde förstå.
 
Eller hur! Jag har satt någon slags gräns för mig själv att vid jul DÅ är jag säkert gravid i alla fall, men det är ju verkligen inte säkert. Men det kändes bra att tänka så just nu så.

Ja när de anställde mig borde de ju rimligen ha tänkt att chansen finns att jag skaffar barn. Men jag är bara 27 så de kanske hoppas... Tror jag var enda alternativet de hade också. Men de är kvinnor allihopa och borde förstå.
Vad arbetsgivaren eventuellt hoppas på tycker jag att du högaktningsfullt kan strunta i ;) (även fast jag vet att det inte är så lätt att släppa sådana tankar trots att man egentligen vet att man har rätt). Den arbetsgivare som inte har eventuella föräldraledigheten med i beräkningen (oavsett vilket kön den anställda har) har verkligen gjort en fet missbedömning. Folk skaffar barn till höger och vänster hela tiden, så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
 
- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4, första barnet (första försöket efter X)
- Whirlie ÄL 21/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet
- Flixon ÄL 29/7 BIM 12/8. 2a barnet
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- hemlig - FET 9/8, BIM 18/8. Försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Zvinto - ÄL runt 4/8, BIM runt 19/8. Försök 7, andra barnet
- Ingela_S - ÄL runt 9/8, BIM runt 20/8. Försökt sedan nov-16, Inga barn sedan tidigare
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.

- Monkie - Försökt sedan aug/sept -15. Regelbunden mens
 
Ägglossning just nu och nu har vi gjort vad vi kan. Bara vänta och se om det är vår tur denna gången. Om inte mensen kommer så blir det ett test den 22:a, då sonen fyller 4. Vore lite extra roligt att få ett plus just den dagen.
 
Här kom mensen tidigare än beräknat. Får se hur det blir kommande månad...

- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4,första barnet (första försöket efter X)
- Whirlie ÄL 21/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- Flixon ÄL 29/7 BIM 12/8. 2a barnet
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- hemlig - FET 9/8, BIM 18/8. Försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Zvinto - ÄL runt 4/8, BIM runt 19/8. Försök 7, andra barnet
- Ingela_S - ÄL runt 9/8, BIM runt 20/8. Försökt sedan nov-16, Inga barn sedan tidigare
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

- Monkie - Försökt sedan aug/sept -15. Regelbunden mens
 
- Nejlica -ÄL ca 15/7 BIM ca 28/7, första barnet
- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4, första barnet (första försöket efter X).
-KarinStarfighter. Äl runt 21/7. BIM runt 2/8. 6:e försöket.
- Whirlie ÄL 21/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- KattenKorven ÄL 27/7 BIM 10/8 försök 2, andra barnet
- Flixon ÄL 29/7 BIM 12/8. 2a barnet
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- Zvinto - ÄL runt 4/8, BIM runt 19/8. Försök 7, andra barnet
- Ingela_S - ÄL runt 9/8, BIM runt 20/8. Försökt sedan nov-16, Inga barn sedan tidigare

- hemlig - väntar på FET1 efter IVF i augusti, försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Monkie - Försökt sedan aug/sept -15. Regelbunden mens

Jag lämnar tråden, vi slapp IVF precis på håret (och jag känner lite dåligt samvete som hade den turen när några av er här fortfarande kämpar år efter år :(
Håller tummen så hårt jag kan att det snart är eran tur!) och ska ha i februari.

:heart
Grattis!
Det gjorde vi också med lillen!
 
Bim idag om jag räknar efter hur min cykel var innan operation, och jag har nyss tagit ett supernegativt test så nu är det bara att vänta.
 
Bim idag om jag räknar efter hur min cykel var innan operation, och jag har nyss tagit ett supernegativt test så nu är det bara att vänta.

Med andra ord senare ägglossning? Gissat att kroppen först återhämtade sig lite innan cykeln drog igång. Jobbigt att inte veta när den förväntas.
 
Är på dag 31 och ingen mens. Kissade på en äl-sticka igår och den gav inget utslag. Före graviditeten kom mensen vanligtvis ngn gång mellan dag 26 och 33. Nu sedan mensen satt igång igen har cyklerna varit 50, 39 och 30 dagar långa. Jag har liksom bara utgått ifrån att denna också ska vara 30 dagar. Att det skulle ha stabiliserat sig nu. Men jag får göra som Hedblomster och vänta. Känns onödigt att ta fler test just nu iaf.
 
- Hedblomster - ÄL ca 16/7, BIM ca 31/7. Försök 4,första barnet (första försöket efter X)
- Whirlie ÄL 21/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- Flixon ÄL 29/7 BIM 12/8. 2a barnet
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- hemlig - FET 9/8, testdag 22/8. Försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Zvinto - ÄL runt 4/8, BIM runt 19/8. Försök 7, andra barnet
- Ingela_S - ÄL runt 9/8, BIM runt 20/8. Försökt sedan nov-16, Inga barn sedan tidigare
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8, första barnet. Försök nr 7.
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

- Monkie - Försökt sedan aug/sept -15. Regelbunden mens
 
Med andra ord senare ägglossning? Gissat att kroppen först återhämtade sig lite innan cykeln drog igång. Jobbigt att inte veta när den förväntas.
Ja den kom en vecka "för sent"... på cd 21 så jag behövde inte vänta så länge i alla fall! Men mensen kom exakt 15 dagar efter jag kände av äl precis som innan op så det stämde åtminstone. Hoppas det ska fortsätta som förr nu. Men som du säger lite jobbigt att inte veta när man kan förvänta sig äl.... jag och sambon har inte tillräckligt mycket sex för att lyckas om jag inte håller koll på äl, haha.
 
- Whirlie ÄL 21/7, BIM 8/8. Har precis fått igång mensen igen, oregelbunden cykel. Andra barnet.
- Hedblomster ÄL 22/8, BIM 7/9. Femte försöket, första barnet (andra försöker efter X).
- Justonemore ÄL 25/8, BIM 8/8
- Flixon ÄL 29/7 BIM 12/8. 2a barnet
- enannan, ÄL någon gång i augusti (förhoppningsvis), BIM i bästa fall i slutet av aug. Andra försöket, andra barnet.
- hemlig - FET 9/8, testdag 22/8. Försökt sen jan-15. Ett MA, ett MF. Inga barn
- Zvinto - ÄL runt 4/8, BIM runt 19/8. Försök 7, andra barnet
- Ingela_S - ÄL runt 9/8, BIM runt 20/8. Försökt sedan nov-16, Inga barn sedan tidigare
- Nejlica -ÄL ca 13/8 BIM ca 27/8, första barnet
-KarinStarfighter, ÄL ca 14/8. BIM ca 28/8,första barnet. Försök nr 7.
- KattenKorven ÄL 20/8 BIM 3/9 försök 3, andra barnet

- Monkie - Försökt sedan aug/sept -15. Regelbunden mens


Uppdaterade mig i listan! Håller tummarna för @hemlig nu också!
 
Beräknad ÄL 25/7 testerna tog som jag skrev slut innan såklart :cool: vi körde en rätt oseriös insemineringen den 19:e mer för att få mer rutin på hel grejen.. Donatorn kom till mitt jobb och jag besökte toaletten för att sen lägga mig på rygg med benen på golvet i personalrummet och skyllde på ont i ryggen :p BIM 8/8 och ingen mens i sikte :eek: har lite smygande mensvärk till och från under dagarna så jag räknar med att den dyker upp innan helgen. Men erkänner att jag lite fnissande hoppas att det tagit sig trots att det i princip borde ca omöjligt då sperma va nästan 1 timme gammal, inte hade hållit bra temperatur osv men ja det där jävla hoppet...
 
Vi har varit hos veterinären med katten på förmiddagen. Ska till landet i dag. Har ett test där. Köpte ett tvåpack förut och tog ett tidigt test. Skrev ett inlägg om det i Vårdöräldrar 16- tråden. Av misstag. Har ett kvar. Ska klistra in inlägget så ni kan ta del av det, om än lite sent.
Men skaffa ett grav-test då, mänska! Håll oss inte på halster på det viset.
;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 549
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 416
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp