Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite rådvill. Mina spottings håller i sig för fjärde dagen. Behöver knappt trosskydd. Men nån gång under dagen kommer en liten mängd klarrött blod. Aldrig varit med om det tidigare. Är det ändå mens? Eller räknas det också som spotting?

Ska jag höra av mig till gyn eller räknas det här som en mens?
 
Jag är lite rådvill. Mina spottings håller i sig för fjärde dagen. Behöver knappt trosskydd. Men nån gång under dagen kommer en liten mängd klarrött blod. Aldrig varit med om det tidigare. Är det ändå mens? Eller räknas det också som spotting?

Ska jag höra av mig till gyn eller räknas det här som en mens?
Knepigt. Rött blod olkas som mens men dedär låter lite svårtolkat. Ring och fråga.
 
Smyger lite i bakgrunden av tråden. Vi håller på med syskontillverkning men det är inte så lätt med pcos och ingen ägglossning...

Är inne på andra omgången letrozol och äter nu dubbeldos. Var hos läkaren igår på cd 16 och största ägget var ca 11mm hon ville att jag skulle komma tillbaka på tisdag för att kolla om ngt hänt annars får vi börja om igen men med trippeldos. Fungerar inte trippeldos så har hon pratat lite om att testa injektioner annars är det ivf via Linné som är alternativet. Känns bara skit nu:meh: glad över vår lilla kille som vi har men vill så gärna ha ett syskon.

Äter även metformin 3ggr/dag eftersom det enligt gyn kan hjälpa när man har pcos. Ngn hör inne som upplevt att det finns fler saker som minska symptomen. Tänker tex lägga om kosten etc?
 
Smyger lite i bakgrunden av tråden. Vi håller på med syskontillverkning men det är inte så lätt med pcos och ingen ägglossning...

Är inne på andra omgången letrozol och äter nu dubbeldos. Var hos läkaren igår på cd 16 och största ägget var ca 11mm hon ville att jag skulle komma tillbaka på tisdag för att kolla om ngt hänt annars får vi börja om igen men med trippeldos. Fungerar inte trippeldos så har hon pratat lite om att testa injektioner annars är det ivf via Linné som är alternativet. Känns bara skit nu:meh: glad över vår lilla kille som vi har men vill så gärna ha ett syskon.

Äter även metformin 3ggr/dag eftersom det enligt gyn kan hjälpa när man har pcos. Ngn hör inne som upplevt att det finns fler saker som minska symptomen. Tänker tex lägga om kosten etc?
(Kan vara känsligt det här med vikt men inget illa menat :))
Om du är överviktig så kan det hjälpa att gå ner i vikt. Vanligt att PCOS och övervikt hänger ihop (tyvärr).
 
Smyger lite i bakgrunden av tråden. Vi håller på med syskontillverkning men det är inte så lätt med pcos och ingen ägglossning...

Är inne på andra omgången letrozol och äter nu dubbeldos. Var hos läkaren igår på cd 16 och största ägget var ca 11mm hon ville att jag skulle komma tillbaka på tisdag för att kolla om ngt hänt annars får vi börja om igen men med trippeldos. Fungerar inte trippeldos så har hon pratat lite om att testa injektioner annars är det ivf via Linné som är alternativet. Känns bara skit nu:meh: glad över vår lilla kille som vi har men vill så gärna ha ett syskon.

Äter även metformin 3ggr/dag eftersom det enligt gyn kan hjälpa när man har pcos. Ngn hör inne som upplevt att det finns fler saker som minska symptomen. Tänker tex lägga om kosten etc?
Har du provat progesteronkräm? Tydligen ganska vanligt att man har brist på det hormonet och det kan göra att ägglossningen ballar ur. En kompis prövade den krämen och blev gravid direkt efter att ha försökt ett tag. Har även hört fler som det funkat för. Det ska även hjälpa mensen att bli regelbunden, lindra PMS osv :) värt ett försök!
 
Jaha, vi gifte oss i lördags och idag var jag till barnmorskan och tog ut spiralen :p Jag hoppas såklart att det ska gå lika snabbt och smidigt som första gången, om man nu kan säga så om en oplanerad graviditet, men vågar inte riktigt tro att det ska gå så enkelt. Vi har egentligen inte bråttom, tvärtom kan jag tycka att några månader till vore "perfekt" men det känns onödigt att vänta ännu längre, man vet ju aldrig vad som händer, som ni alla här i tråden vet.
Jag har fått lite oregelbunden mens efter att dottern föddes, bör ju inte ha med spiralen (koppar) att göra men vi får väl se. Om min app har rätt ska jag ha mens om en vecka och ägglossning den 27/10 så jag skriver det i listan. Har dock känt lite mensvärk de sista dagarna så förhoppningsvis kommer den tidigare :)
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
- Ingela_S - ÄL ca 28/9, BIM ca 8/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
-Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
-Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 27/10 BIM 10/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Smyger in här med nytt nick. Vi är inne på försök nr 2 i syskonanskaffandet. Första försöket var min äl försenad fyra dagar pga stress. Nu orkade jag inte skaffa nya äl-stickor och jag vet inte när den inföll. Förhoppningsvis lämpligt.

Bim är om 6 dagar och jag håller tummarna.
 
Uppdatering om min märkliga kropp i hopp om råd.

Fyra dagar rosa spottings med enstaka små mängder klarrött. Två dagar minimala mängder klarrött. Idag blandat klarrött, rosa och brunt.

Räknas det här som mens? Visst borde jag boka ny tid till gyn?
 
Uppdatering om min märkliga kropp i hopp om råd.

Fyra dagar rosa spottings med enstaka små mängder klarrött. Två dagar minimala mängder klarrött. Idag blandat klarrött, rosa och brunt.

Räknas det här som mens? Visst borde jag boka ny tid till gyn?
Svårt att säga. Har du väldigt riklig mens annars?

Jag hade bokat ny tid till gyn :)
 
Svårt att säga. Har du väldigt riklig mens annars?

Jag hade bokat ny tid till gyn :)

Väldigt riklig skulle jag nog inte säga. Men jag har i alla fall behövt använda tampong, som har blött igenom på ~3 timmar. Nu har jag knappt behövt trosskydd.

Då gör jag så!
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
-Hedblomster, ÄL ca 20/9, BIM ca 5/10 (minfödelsedag...). Försök 6, första barnet (tredje försöketefter X).
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 11/10, BIM ca 24/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
-Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 27/10 BIM 10/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Utgick ifrån att min blödning var en mens och inte ett missfall, även om den var lite märklig och helt fel tidsmässigt, och uppdaterade i listan.

Har i alla fall fått remisser till provtagning inför utredning. Eftersom vi bor i Skåne så görs utredningarna i den stora staden Malmö, och eftersom pojkvännen jobbar 1,5 timmes väg bort från kliniken så knotade han lite över att behöva åka dit och lämna sina prover. När man läser på andra landsting så verkar det rekommenderas att man tar provet hemma OM man kan lämna in det inom 60 min. Men här vill man inte alls att proven görs hemma utan på plats, oavsett. "Tur i oturen" har mannen fått ryggskott och kan inte jobba denna veckan så han ska försöka åka och lämna provet i slutet på veckan. :p

Ni andra som gjort utredning, hur har ni uppfattat det här med provtagning på plats vs hemma i era landsting/privata kliniker?
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- Lilleknodd2 ÄL ca 3/10, BIM 17/10. Tredje försöket, andra barnet
-nattljus, ÄL ca 2/10, inga försök ännu, första barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 11/10, BIM ca 24/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
-Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
-Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
-Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 27/10 BIM 10/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Utgick ifrån att min blödning var en mens och inte ett missfall, även om den var lite märklig och helt fel tidsmässigt, och uppdaterade i listan.

Har i alla fall fått remisser till provtagning inför utredning. Eftersom vi bor i Skåne så görs utredningarna i den stora staden Malmö, och eftersom pojkvännen jobbar 1,5 timmes väg bort från kliniken så knotade han lite över att behöva åka dit och lämna sina prover. När man läser på andra landsting så verkar det rekommenderas att man tar provet hemma OM man kan lämna in det inom 60 min. Men här vill man inte alls att proven görs hemma utan på plats, oavsett. "Tur i oturen" har mannen fått ryggskott och kan inte jobba denna veckan så han ska försöka åka och lämna provet i slutet på veckan. :p

Ni andra som gjort utredning, hur har ni uppfattat det här med provtagning på plats vs hemma i era landsting/privata kliniker?

Sambon lämnade sitt prov på plats. Tycker också det känns bäst att provet är så färskt som möjligt med så lite yttre påverkan (temperatur tex) som möjligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 876
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
189 161
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp