En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och där försvann hoppet officiellt. Tyckte stickan var svagare igår, idag är det ingen tvekan. Sticka + CB ser ut som BIM+1 :cry:, stickan är så betydligt svagare att tom sambon - den obotliga optimisten - deppar.
 
Och där försvann hoppet officiellt. Tyckte stickan var svagare igår, idag är det ingen tvekan. Sticka + CB ser ut som BIM+1 :cry:, stickan är så betydligt svagare att tom sambon - den obotliga optimisten - deppar.
Men du. Vilken dag/vecka är du i? För när hormonnivåerna blir för höga så blir testerna svaga igen. Innan du tar ut sorgen så pröva att späda ut kisset med rejält med vatten. Jag hoppas innerligt att allt fortf är ok. :heart
 
Men du. Vilken dag/vecka är du i? För när hormonnivåerna blir för höga så blir testerna svaga igen. Innan du tar ut sorgen så pröva att späda ut kisset med rejält med vatten. Jag hoppas innerligt att allt fortf är ok. :heart
Det är redan prövat, då blir det ännu svagare...provat alla möjliga spädningar.
7+0 idag.
 
Och där försvann hoppet officiellt. Tyckte stickan var svagare igår, idag är det ingen tvekan. Sticka + CB ser ut som BIM+1 :cry:, stickan är så betydligt svagare att tom sambon - den obotliga optimisten - deppar.
Jag beklagar :( och håller samtidigt tummarna för att hoppet inte är helt ute. Men jag förstår om ni inte vågar hoppas! Ska ni in på vul snart?
 
Jag håller tummarna ändå, men det låter ju inte bra :(

Tänk att nått som borde vara rätt så enkelt (dvs allt som egentligen behövs är att ligga lite) kan vara så otroligt komplicerat.
Min gissning är att det stannade vid 6+2-ish, för då hade jag migrän känningar, troligen pga skifte i hormonhalter skulle jag tro.
Just nu känner jag mig bara....tom...Så tom. Ledsen, tårarna har sprutat, men mest tom. Och uppgiven. Vet inte om/när jag orkar försöka igen.
 
Min gissning är att det stannade vid 6+2-ish, för då hade jag migrän känningar, troligen pga skifte i hormonhalter skulle jag tro.
Just nu känner jag mig bara....tom...Så tom. Ledsen, tårarna har sprutat, men mest tom. Och uppgiven. Vet inte om/när jag orkar försöka igen.
Mellan vecka 5-6 är det vanligaste att det blir missfall så din känsla stämmer säkert.

Det äter ju upp en inifrån sånt här. Du får ta den tid du vill och behöver. Kanske kommer du fram till att du inte orkar mer. Eller så behöver du ”bara” en paus. Eller så.......

Mitt enda råd är att om du behöver det så våga sörja. Tyvärr är min erfarenhet att många gånger får man en klapp på huvudet och ”Så ja det var ju ändå något fel. Bara naturens sätt att sortera bort det som är fel” och sen förväntas man bli glad och försöka glatt igen om tre månader (eller vad nu för tidpunkt folk säger till en).

Det är ju så många förväntningar och förhoppningar som försvinner iväg med det där lilla embryot och kanske även en del planerande (så var det för mig i alla fall).

Om du behöver det så låt det ta den tid du behöver. Eller så är du en sån där som måste försöka så fort som möjligt igen. Det får du känna efter själv. Det finns inga rätt eller fel. Vissa känner jättemycket och andra känner inget (och så allt där emellan).

:heart
 
Mellan vecka 5-6 är det vanligaste att det blir missfall så din känsla stämmer säkert.

Det äter ju upp en inifrån sånt här. Du får ta den tid du vill och behöver. Kanske kommer du fram till att du inte orkar mer. Eller så behöver du ”bara” en paus. Eller så.......

Mitt enda råd är att om du behöver det så våga sörja. Tyvärr är min erfarenhet att många gånger får man en klapp på huvudet och ”Så ja det var ju ändå något fel. Bara naturens sätt att sortera bort det som är fel” och sen förväntas man bli glad och försöka glatt igen om tre månader (eller vad nu för tidpunkt folk säger till en).

Det är ju så många förväntningar och förhoppningar som försvinner iväg med det där lilla embryot och kanske även en del planerande (så var det för mig i alla fall).

Om du behöver det så låt det ta den tid du behöver. Eller så är du en sån där som måste försöka så fort som möjligt igen. Det får du känna efter själv. Det finns inga rätt eller fel. Vissa känner jättemycket och andra känner inget (och så allt där emellan).

:heart
Vi får se vad det blir, när och om det blir.
Nu har det snart gått tre är sen vi började försöka och jag känner tiden försvinner. Många säger "men du är så ung" men jag fyller 35 nästa år och efter 30 minskar ju möjligheterna att lyckas för varken år.
Tre år, ett MA, ett MF, en kemisk graviditet och så det här...
Det hjälper inte mig när kollegorna säger att de känner folk som försökt 10 återföringar innan de lyckas. För då har de ju lyckats, det har inte vi :(.
 
Vi får se vad det blir, när och om det blir.
Nu har det snart gått tre är sen vi började försöka och jag känner tiden försvinner. Många säger "men du är så ung" men jag fyller 35 nästa år och efter 30 minskar ju möjligheterna att lyckas för varken år.
Tre år, ett MA, ett MF, en kemisk graviditet och så det här...
Det hjälper inte mig när kollegorna säger att de känner folk som försökt 10 återföringar innan de lyckas. För då har de ju lyckats, det har inte vi :(.
Det är så jobbigt i en sådan här process för det finns liksom aldrig några garantier. Vet inte hur många gånger jag känt att alla problem, behandlingar, biverkningar och misslyckanden är uthärdliga och värt det om man bara kunde få ett löfte om att det en vacker dag lyckas. Men det finns ingen som kan ge sådana löften. Det tär så otroligt på en :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 810
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
186 209
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 414
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 603
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp