En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag aldrig upplevt missfall så jag kan vara ute på hal is, men jag har förstått att många missfall knappt märks av och att om man får lite större blödning så är det lite värre än en rejäl mens, de flesta får väl inte dom problemen du hade och är väl kanske där skillnaden ligger? Att du blivit rädd för smärtan och liknande, kanske inte fullt så rädd för missfallen i sig?
Jag minns inte riktigt historien, men är allt uppkollat så att det ”är som det ska”? Om inte så kanske det är värt att börja i den änden? För att lugna lite?

Under förra hösten så var det hur många som helst som var där inne och rotade med UL och sa att allt var normalt, dock visade ju flera av dom vilka stolpskott dom var på andra plan så där har jag noll förtroende.

Efter det sista missfallet var jag hos privatgyn där jag kunde känna mig betydligt mer lugn och trygg. Även hon kollade med UL utan att anmärka på något. Möjligtvis ett litet hudveck/polyp som eventuellt kunde opereras bort men hon verkade inte se det som något stort problem eftersom hon ändå rådde oss att fortsätta försöka direkt. Däremot så sa hon att jag skulle få prova att ta någon form av hormon när jag jag blivit gravid igen. Dom skulle tas som vagitorier och brist på det här hormonet(som jag inte minns vad det hette) kunde öka risken för missfall och även göra det svårare för kroppen att stöta bort det(precis som i mitt fall). Men som sagt så har hon ju stängt sin mottagning nu och jag minns ju inte ens vad hormonet hette :(
Extrem läkarskräck och dessutom blivit behandlad som skit på gynmottagningen under förra hösten har ju gjort det 100 gånger värre :(

Nä du har rätt, mina missfall betedde sig väl inte riktigt normalt.
MA:t slutade ju i sån extrem smärta att jag inte var kontaktbar och gubben fick ringa ambulans. Max morfindos och ändå låg jag bara och skrek.
Det andra var inte lika smärtsamt(väldigt tidigt mf) men istället utdraget. Hade riktigt kraftiga blödningar länge och när det äntligen hade slutat så fick jag ändå reda på att det var kvar så det sattes igång med tabletter igen... Aldrig tal om någon skrapning :down: var sjukskriven från jobbet i flera månader..
 
Under förra hösten så var det hur många som helst som var där inne och rotade med UL och sa att allt var normalt, dock visade ju flera av dom vilka stolpskott dom var på andra plan så där har jag noll förtroende.

Efter det sista missfallet var jag hos privatgyn där jag kunde känna mig betydligt mer lugn och trygg. Även hon kollade med UL utan att anmärka på något. Möjligtvis ett litet hudveck/polyp som eventuellt kunde opereras bort men hon verkade inte se det som något stort problem eftersom hon ändå rådde oss att fortsätta försöka direkt. Däremot så sa hon att jag skulle få prova att ta någon form av hormon när jag jag blivit gravid igen. Dom skulle tas som vagitorier och brist på det här hormonet(som jag inte minns vad det hette) kunde öka risken för missfall och även göra det svårare för kroppen att stöta bort det(precis som i mitt fall). Men som sagt så har hon ju stängt sin mottagning nu och jag minns ju inte ens vad hormonet hette :(
Extrem läkarskräck och dessutom blivit behandlad som skit på gynmottagningen under förra hösten har ju gjort det 100 gånger värre :(

Nä du har rätt, mina missfall betedde sig väl inte riktigt normalt.
MA:t slutade ju i sån extrem smärta att jag inte var kontaktbar och gubben fick ringa ambulans. Max morfindos och ändå låg jag bara och skrek.
Det andra var inte lika smärtsamt(väldigt tidigt mf) men istället utdraget. Hade riktigt kraftiga blödningar länge och när det äntligen hade slutat så fick jag ändå reda på att det var kvar så det sattes igång med tabletter igen... Aldrig tal om någon skrapning :down: var sjukskriven från jobbet i flera månader..

Finns det någon annan privatgyn i närheten? Kanske kan vara värt att åka 5-10 mil för en vettig gyn? Eller finns det möjlighet att kontakta tjejen som hade privatgyn? (Tänker om hon jobbar någon annanstans eller så)
 
Nej det är inte jättelång tid, men det sitter ju i huvudet att tjejen här hemma blev till en vecka efter avslutade p-piller..
nu har jag inte ätit piller på 6månader och har haft en känsla av när ägglossning sker, ändå tar det sig inte.
Så var det för oss. Första barnet blev till som en ”hoppsan”, andra barnet tog ett år att få till. Hade dock problem med spottings under det året - vet inte om det påverkade ... men det var rätt så snopet att det tog sådan tid andra gången. Rätt så frustrerande också för den delen.
Vi tänker oss ett tredje barn så småningom så det ska bli intressant att se hur det går då, om det går. Jag blev rätt så mycket mer ödmjuk inför processen när det faktiskt tog tid.
 
Under förra hösten så var det hur många som helst som var där inne och rotade med UL och sa att allt var normalt, dock visade ju flera av dom vilka stolpskott dom var på andra plan så där har jag noll förtroende.

Efter det sista missfallet var jag hos privatgyn där jag kunde känna mig betydligt mer lugn och trygg. Även hon kollade med UL utan att anmärka på något. Möjligtvis ett litet hudveck/polyp som eventuellt kunde opereras bort men hon verkade inte se det som något stort problem eftersom hon ändå rådde oss att fortsätta försöka direkt. Däremot så sa hon att jag skulle få prova att ta någon form av hormon när jag jag blivit gravid igen. Dom skulle tas som vagitorier och brist på det här hormonet(som jag inte minns vad det hette) kunde öka risken för missfall och även göra det svårare för kroppen att stöta bort det(precis som i mitt fall). Men som sagt så har hon ju stängt sin mottagning nu och jag minns ju inte ens vad hormonet hette :(
Extrem läkarskräck och dessutom blivit behandlad som skit på gynmottagningen under förra hösten har ju gjort det 100 gånger värre :(

Nä du har rätt, mina missfall betedde sig väl inte riktigt normalt.
MA:t slutade ju i sån extrem smärta att jag inte var kontaktbar och gubben fick ringa ambulans. Max morfindos och ändå låg jag bara och skrek.
Det andra var inte lika smärtsamt(väldigt tidigt mf) men istället utdraget. Hade riktigt kraftiga blödningar länge och när det äntligen hade slutat så fick jag ändå reda på att det var kvar så det sattes igång med tabletter igen... Aldrig tal om någon skrapning :down: var sjukskriven från jobbet i flera månader..
Progesteron kanske?
 
Progesteron kanske?
Ja det är möjligt!

Jag tänker att hon väl borde ha skrivit det i min journal eller något? Att hon rekommenderar användning av *vad det nu hette* vid nästa graviditet? Isåfall borde jag väl kunna kontakta vilken barnmorska som helst och berätta hur det ligger till. Att gynläkaren ville att jag skulle prova det, men vi har haft en paus och nu när vi vill försöka igen så har hon stängt mottagningen?

@Fille Jag tror inte att det går att få tag på henne :( jag har något minne av att hon skulle flytta utomlands. Vet att det finns en privat till inte så långt här ifrån (inom 10mil) men vet inget om henne, har inte hört några rekommendationer och då blir det sådär jätteobehagligt igen :( men får väl bara göra det... alternativet är ju att bara chansa rakt av att det går bättre med graviditeten den här gången... :nailbiting:
 
Nej det är inte jättelång tid, men det sitter ju i huvudet att tjejen här hemma blev till en vecka efter avslutade p-piller..
nu har jag inte ätit piller på 6månader och har haft en känsla av när ägglossning sker, ändå tar det sig inte.

Mitt första är ett minipiller-barn. Andra planerades och det tog det tog ett år ungefär.
 
Min mens är försvunnen? :confused: :mad:

Jag tog ut kopparspiral förra måndagen, den 9 oktober och skulle haft mens runt den 16e oktober. Den 15e blödde jag rikligt med färskt blod, ca 2 timmar, sen tog det stopp?

Skriver här för då kommer det säkert igång igen... :p
 
Nej det är inte jättelång tid, men det sitter ju i huvudet att tjejen här hemma blev till en vecka efter avslutade p-piller..
nu har jag inte ätit piller på 6månader och har haft en känsla av när ägglossning sker, ändå tar det sig inte.
Har du haft regelbunden mens?

Det normala är att det tar 1 till 3 månader. Men det betyder inte att det är kört om det tar längre tid. Men man kanske får ställa in sig på att det kan ta lite mer tid (inte för att det hjälper och du mår bättre av att veta men då vet du i alla fall).

Sekundär barnlöshet är inte direkt ovanligt (man blir gravid fort första gången men att bli gravid andra gången tar längre tid än normalt).
 
Det var väl typ mer än ett halvår sedan du hade mens sist? Skulle gissa att det kan vara slemhinnan som lossar för att den är så gammal och skröplig och lossar då av sig själv (”normalt” lossar den ju var tredje vecka eller så). Mens utan föregående ägglossning kan vara väldigt seg och långdragen.

Ja alltså jag fick ju missfall i januari/februari och har eventuellt haft mens en gång i mars men jag är inte säker. Gyn såg att ägglossning var på gång i typ.. september någon gång.

Jag fick ~15 dagar senare rosa och bruna flytningar med små inslag av blod under 10 dagar och nu 4 dagar senare rosa flytningar och dagen efter (idag) bruna med inslag av färskt blod.

Ring 1177 eller gyn istället. Vad är det som pekar på livmoderhalscancer?

Jag ska ringa gyn imorgon hade jag tänkt.

Smärta i ländrygg, plötslig ischias, bruna/rosa/röda flytningar och allmän sjukdomskänsla. Har haft så mycket migränanfall senaste veckorna.
 
Ja alltså jag fick ju missfall i januari/februari och har eventuellt haft mens en gång i mars men jag är inte säker. Gyn såg att ägglossning var på gång i typ.. september någon gång.

Jag fick ~15 dagar senare rosa och bruna flytningar med små inslag av blod under 10 dagar och nu 4 dagar senare rosa flytningar och dagen efter (idag) bruna med inslag av färskt blod.



Jag ska ringa gyn imorgon hade jag tänkt.

Smärta i ländrygg, plötslig ischias, bruna/rosa/röda flytningar och allmän sjukdomskänsla. Har haft så mycket migränanfall senaste veckorna.
Jättebra att du ringer gyn :up:

Där kan dom med största sannolikhet svara på om det är något farligt eller inte.

Personligen tror jag att dina symptom kommer av hormonstrul :)
 
Justonemore ÄL 24/8, BIM 7/9, försök 3
- KarinStarfighter. Äl ca 11/9, BIM ca 24/9. Försök 8. Första barnet.
- Lilleknodd2 ÄL ca 31/10, BIM 14/11. Fjärde försöket, andra barnet
- Zvinto - ÄL ca 4/10, BIM runt 19/10. Försök 9, andra barnet
- Ingela_S - ÄL ca 11/10, BIM ca 24/10 . Försökt sen nov-16. Inga barn sen tidigare.
- Hanna_90 - ÄL 13/10, BIM 27/10. Första ägglossningen sedan start i maj (behandling med letrozol). Ett barn sen tidigare
-Nejlica -ÄL ca 22/10 BIM ca 5/11 första barnet
-Flixon ÄL 17/10 BIM 31/10
-Hedblomster, ÄL ca 23/10, BIM ca 8/11. Försök 7, första barnet (4e försöket efter X).
-nattljus, ÄL ca 29/10, BIM ca 12/11 första försöket (blev inget direkt försök förra gången, vi fegade ur :p), första barnet
- Superstar, beräknad första ÄL efter uttag av spiral 27/10 BIM 10/11. Försök 1 med barn nr 2.
- Vinkelina, Händer de så händer det. Kör utan skydd nu. Tänker dock inte hålla koll på ägglossning osv. Andra barnet(+ett missfall)
- Lazy Lady, Har ej koll på äl eftersom jag ammar, men vi skyddar oss inte utan det blir när det blir. 3:e barnet.
1:a född stilla v41, 18/4 -16.
2:a född 19/4 -17.
 
Ja alltså jag fick ju missfall i januari/februari och har eventuellt haft mens en gång i mars men jag är inte säker. Gyn såg att ägglossning var på gång i typ.. september någon gång.

Jag fick ~15 dagar senare rosa och bruna flytningar med små inslag av blod under 10 dagar och nu 4 dagar senare rosa flytningar och dagen efter (idag) bruna med inslag av färskt blod.



Jag ska ringa gyn imorgon hade jag tänkt.

Smärta i ländrygg, plötslig ischias, bruna/rosa/röda flytningar och allmän sjukdomskänsla. Har haft så mycket migränanfall senaste veckorna.
Det här behöver inte betyda att det är likadant för dig, men när jag åt hormoner för att få igång ägglossning hade jag bl a en del av de problem du beskriver. Sjukdomskänsla, allmän oro i kroppen, depression och huvudvärk betyder hormonbalansförändringar för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 569
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 416
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp