Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har chocken börjat lägga sig, såhär en vecka efter beskedet och ett par dagar efter ”aborten” (känns så skevt att skriva abort - den var inte frivillig någonstans).
Dagarna funkar rätt okej, så länge man har att göra så här hemma har det städats, plockats, promenerats och lekts med dottern i massor.
Det enda som är kvar nu efter chocken är sorg. Igår orkade jag inte se ett enda gravidplagg i garderoben så allt slängdes ut. Kvällarna och nätterna är kaos och det enda jag vill nu är att vara gravid igen, samtidigt som jag vet att jag kommer vara konstant livrädd.

För att återgå till trådens topic så verkar det som om det redan slutat blöda, så tummen upp för det isf!

:heart
 
Går det på något sätt att räkna cykeldagar efter en ”abort”?

Min gynekolog kallar "aborten" för missfall vilket för mig känns bättre. Det är ju ett missfall, även om kroppen behövde lite hjälp att bli av med det.

Jag gjorde ett VUL på dag 19 efter att jag tagit cytotec och då såg gyn att det var ägglossning på gång vilken dag som helst. Dock började jag blöda bara en vecka efter det vilket inte riktigt stämmer med min vanliga cykel så jag räknar med någon månad extra innan den förhoppningsvis beter sig som den ska...
 
Ingela_S - ÄL ca 21/3, BIM ca 4/4. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL ca 1/4, BIM runt 16/4. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL 2/4, BIM 17/4. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- superstar - ÄL ca 10/4, BIM 24/4 (?) Försöker komma in i cykel efter MA
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17.

Uppdaterar listan. Mens igår. Men, vi har inte fått till så många försök denna månaden, så inte så förvånande.
 
Ingela_S - ÄL ca 21/3, BIM ca 4/4. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Zvinto - ÄL ca 1/4, BIM runt 16/4. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL 2/4, BIM 17/4. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- superstar - ÄL ca 10/4, BIM 24/4 (?) Försöker komma in i cykel efter MA
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17.

Uppdaterar... är på BIM+2 idag, men negativt test. Antar att det kan va hormonerna som spökar lite efter cystan förra månaden..
 
327890F5-FD26-4316-9FD1-0C2E15BEACC2.jpeg
Hur skulle ni tolka det här? Jag får panik, panik, panik.. har haft en konstig känsla i kroppen. Tog testet när jag var ganska nykissad(klarade inte vänta när tanken slog mig)och dessutom 5 dagar före bim.
Dom har alltid varit helt blanka förut.. antagligen inbillar jag mig bara och har panik helt i onödan. Men kan inte styra det :nailbiting::crazy::cry: enligt förpackningen är det ju negativt men inte enligt min kropp

Edit: ser nu att bildkvalitén blev kass när jag la in den...
 
Är det ett graviditetstest? Då är ett streck ett streck. Grattis!


Visa bifogad fil 13046


Hur skulle ni tolka det här? Jag får panik, panik, panik.. har haft en konstig känsla i kroppen. Tog testet när jag var ganska nykissad(klarade inte vänta när tanken slog mig)och dessutom 5 dagar före bim.
Dom har alltid varit helt blanka förut.. antagligen inbillar jag mig bara och har panik helt i onödan. Men kan inte styra det :nailbiting::crazy::cry:

Edit: ser nu att bildkvalitén blev kass när jag la in de
 
Visa bifogad fil 13046
Hur skulle ni tolka det här? Jag får panik, panik, panik.. har haft en konstig känsla i kroppen. Tog testet när jag var ganska nykissad(klarade inte vänta när tanken slog mig)och dessutom 5 dagar före bim.
Dom har alltid varit helt blanka förut.. antagligen inbillar jag mig bara och har panik helt i onödan. Men kan inte styra det :nailbiting::crazy::cry: enligt förpackningen är det ju negativt men inte enligt min kropp

Edit: ser nu att bildkvalitén blev kass när jag la in den...
Klart plus!
 
Visa bifogad fil 13046
Hur skulle ni tolka det här? Jag får panik, panik, panik.. har haft en konstig känsla i kroppen. Tog testet när jag var ganska nykissad(klarade inte vänta när tanken slog mig)och dessutom 5 dagar före bim.
Dom har alltid varit helt blanka förut.. antagligen inbillar jag mig bara och har panik helt i onödan. Men kan inte styra det :nailbiting::crazy::cry: enligt förpackningen är det ju negativt men inte enligt min kropp

Edit: ser nu att bildkvalitén blev kass när jag la in den...
Ser två streck utan tvekan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 017
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
69 70 71
Svar
1 409
· Visningar
193 929
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 552
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 488
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp