Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat fredagen lite trevligt med lugn morgon och hundpromenad :love: (brukar alltid vara mannen som går ut med vovvan på morgonen, medan jag stressar och gör mig iordning :p)
Hade tid inne på sjukhuset 8.30 = jag kunde åka hemifrån nästan en hel timme senare än vanligt :laugh:

Treminutersbesöket som jag behövde ta tre timmar ledigt för gav dock inte så mycket mer än en ny tid om en vecka :cautious: Men å andra sidan får jag sovmorgon då också ;):rofl:
 
Får fortfarande positivt på gravsticka, dock väldigt svagt men antar att ÄL iaf kommer dröja två veckor till - om den ens kommer då. Väntar med ÄL stickor tills grav visar blankt.
Ska testa om en vecka igen tänkte jag.
 
Min förra cykel var den första jag på riktigt försökte med ÄL-stickor och sorgligt nog kunde jag inte se ens det minsta spår av någon hormonstegring. Visserligen uteblev också de symptom jag vanligen känner vid vad jag trott är ägglossning och mensen var ovanligt sen, men ganska nedslående var det.

Nu skulle jag haft ägglossning i onsdags och har mätt sedan i söndags(dock haft svårt att hålla tiderna, så jag har inte kunnat sköta det optimalt) och igår syntes det för första gången någonsin något alls på stickan. Är inte säker på om det ens är starkt nog för att påvisa hormonstegring, men det kändes ändå hoppfullt att NÅGOT syntes. Kroppen säger också ägglossning, med svullna bröst, molande som av mensvärk och äggviteflytningar, så vi kör på, men mitt hopp är minimalt.

Det bär mig emot, för jag har hittills kunnat hålla alltsammans lite ifrån mig och det är jag rädd blir svårare om jag gör det, men jag måste nog kontakta vården. Är det på vårdcentral jag börjar?
 
Min förra cykel var den första jag på riktigt försökte med ÄL-stickor och sorgligt nog kunde jag inte se ens det minsta spår av någon hormonstegring. Visserligen uteblev också de symptom jag vanligen känner vid vad jag trott är ägglossning och mensen var ovanligt sen, men ganska nedslående var det.

Nu skulle jag haft ägglossning i onsdags och har mätt sedan i söndags(dock haft svårt att hålla tiderna, så jag har inte kunnat sköta det optimalt) och igår syntes det för första gången någonsin något alls på stickan. Är inte säker på om det ens är starkt nog för att påvisa hormonstegring, men det kändes ändå hoppfullt att NÅGOT syntes. Kroppen säger också ägglossning, med svullna bröst, molande som av mensvärk och äggviteflytningar, så vi kör på, men mitt hopp är minimalt.

Det bär mig emot, för jag har hittills kunnat hålla alltsammans lite ifrån mig och det är jag rädd blir svårare om jag gör det, men jag måste nog kontakta vården. Är det på vårdcentral jag börjar?

Vi skickade en egenremiss till landstinget, utan att blanda in vårdcentral eller annat. Vill man gå privat antar jag att det bara är att kontakta valfri klinik. Lycka till, vilket ni än väljer. :)
 
Och nu har jag blött pyttelite blod. Så det blir väl inget ändå kan jag tro :(

Hur har det gått??

Din situation liknar min när jag plussade. Var övertygad om att jag var gravid (illamående) men stickan visade ändå neg ett tag. Blödde även liiite liiite och kändes som mensen skulle komma hela tiden i en veckas tid. Så frustrerande och oroligt.
Jag använde sådana där tidiga test och dom ville bara inte plussa. Till slut hade jag bara ett vanligt clear blue hemma och det visade ett fint starkt plus direkt trots att det skulle vara mindre känsligt :confused:
 
Hur har det gått??

Din situation liknar min när jag plussade. Var övertygad om att jag var gravid (illamående) men stickan visade ändå neg ett tag. Blödde även liiite liiite och kändes som mensen skulle komma hela tiden i en veckas tid. Så frustrerande och oroligt.
Jag använde sådana där tidiga test och dom ville bara inte plussa. Till slut hade jag bara ett vanligt clear blue hemma och det visade ett fint starkt plus direkt trots att det skulle vara mindre känsligt :confused:

Jo, jag plussade ju i Fredags och imorse. Men nu har det kommit mer blod så jag tror jag fick ett missfall igen :(. Ett i Januari och ett nu. Så himla frustrerande. Men tack för att du frågar :heart
 
Zvinto - ÄL ca 1/4, BIM runt 16/4. Försökt sen jan -17, andra barnet
- Hedblomster - ÄL 2/4, BIM 17/4. Försökt sen mars -17, inga barn. X i maj -17.
KarinStarfighter, Äl ca 11 april BIM ca 25 april. 15:e försöket. Inga barn.
- Ingela_S - ÄL ca 17/4, BIM ca 1/5. Försökt sen nov -16. Inga barn sen tidigare.
- Latsigini - MF 11/1 så har ej koll på ÄL ännu. Inga barn sedan tidigare
- tussilagon- ÄL CA 15/2, första BIM blir i april...
- Nejlica, första barnet
- underensten- Försökt sen Oktober. MF 1/2. Inga barn.
- Ackio - Ingen ÄL bekräftad än, barn sen tidigare, utomkveds 2012
- Rouise - ingen koll på ÄL ännu, inga barn sedan tidigare.
- Kluven - slutade använda skydd i augusti-17(hormonella skydd långt tidigare), ÄL troligtvis kring 4/3, BIM 18/3, inga barn sedan tidigare.
- Lickety - Äl 8/3, BIM 22/3, första försöketinleddes förra veckan, inga barn sedan tidigare.
- superstar - ÄL ca 10/4, BIM 24/4 (?) Försöker komma in i cykel efter MA
- kmt - ÄL enligt tidigare cykelmönster 17/4, BIM 1/5, försökt sen vinter/ vår 2017, inga barn sedan tidigare.
- Lilleknodd2 - väntar läkning och att kroppenkommer igång igen efter ett MA i vecka 17.
-Klura - BIM 13/4 - ägglossning ??? Första försöket, har nog inte lyckats träffa ägglossning

Uppdaterat listan, hoppas det blev rätt 😊
 
Själv är jag väldigt förvirrad över min ägglossning. Har testat med stickor från testlagret innan (2 cykler bara runt ägglossning) och de var aldrig helt blanka och visade tydligt positivt. Denna cykel tog de slut och beställde från graviditetskollen. Hade ju beräknad ägglossning i lördags. Testade med testlagrets i torsdag och då var det ganska starkt men inte positivt. Testade sedan med sticka från graviditetskollen i fredags och varje dag sedan dess och alla stickor har varit helt blanka! Vad ska man tro, ingen ägglossning eller funkar inte testen?

Dessutom inser jag nu efter googlande att gyn nog var lite fel ute när jag träffade henne förra veckan. Hon gjorde ju VUL och sa att hon räknade med ägglossning 4 dar senare men när jag googlar runt nu verkar äggblåsan varit alldeles för liten för det. Styrker ännu mer min misstanke om hormonellt fel 😔
 
Gravtest visade nästan helt blankt imorse, extremt svagt tesstreck som knappt syntes.
Däremot visade ÄL test extremt starkt istället (starkare än när jag testade häromdagen i samband med gravtest).
Så antingen reagerar ÄL starkare på graviditetshormonet idag än häromdagen (vilket är konstigt eftersom gravtestet är svagare) eller så har jag ÄL utan att alla hormoner är borta O_o
Tänk om man bara kunde prata med kroppen och få svar på vad som händer :banghead:
 
Är på dag 31. För två dagar sen fick jag en svagt rosa flytning på kvällen och nästa förmiddag fick jag en ny, ljust orange flytning och sen dess inget mer.

Testade idag med Lloyds test (ej morgonurin) och fick detta. SER JAG I SYNE?
 

Bifogade filer

  • 20180410_104435.jpg
    20180410_104435.jpg
    55,8 KB · Visningar: 146
Är på dag 31. För två dagar sen fick jag en svagt rosa flytning på kvällen och nästa förmiddag fick jag en ny, ljust orange flytning och sen dess inget mer.

Testade idag med Lloyds test (ej morgonurin) och fick detta. SER JAG I SYNE?
Den är ju en skugga av ett streck :nailbiting::)

Mvh Miks
 
Lite mindre än en vecka kvar till BIM och molvärken hänger i. Idag har jag sån äcklig smak i munnen som jag inte blir av med även om jag dricker något. :wtf: Vad gäller test så litar jag inte på mina ögon längre, jag tycker att jag ser streck på typ alla test. :grin: Så antagligen är det bara jag som ser ett svagt streck på detta. :cool:
 

Bifogade filer

  • 2018-04-10 08.54.19.jpg
    2018-04-10 08.54.19.jpg
    160,8 KB · Visningar: 135
Är på dag 31. För två dagar sen fick jag en svagt rosa flytning på kvällen och nästa förmiddag fick jag en ny, ljust orange flytning och sen dess inget mer.

Testade idag med Lloyds test (ej morgonurin) och fick detta. SER JAG I SYNE?
Jag anar också något väldigt svagt, så antingen testa imorgonbitti igen eller vänta ett par dagar för säkerhets skull ;)
 
Lite mindre än en vecka kvar till BIM och molvärken hänger i. Idag har jag sån äcklig smak i munnen som jag inte blir av med även om jag dricker något. :wtf: Vad gäller test så litar jag inte på mina ögon längre, jag tycker att jag ser streck på typ alla test. :grin: Så antagligen är det bara jag som ser ett svagt streck på detta. :cool:
Jag ser tyvärr ingenting på din bild, men det kan ju vara något ändå - med tanke på att det är ett par dagar kvar till BIM :)
 
Lite mindre än en vecka kvar till BIM och molvärken hänger i. Idag har jag sån äcklig smak i munnen som jag inte blir av med även om jag dricker något. :wtf: Vad gäller test så litar jag inte på mina ögon längre, jag tycker att jag ser streck på typ alla test. :grin: Så antagligen är det bara jag som ser ett svagt streck på detta. :cool:
Jag ser ingenting
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 842
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 375
· Visningar
187 946
Senast: Poppan
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 437
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp