En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir inte klok på min ÄL test.
Hade ett äldre kvar från den omgången jag köpte innan graviditeten (ca 6 månader sen) och sen en omgång med nya som jag använt ca 4st nu.
Dom nya visar helt klart positivt heeeela tiden, medan det äldre visar negativt?
Är dom olika känsliga? Eller är det fel på någon av dom? Måste jag köpa nya?

Ingen aning men har samma problem! Var är dina test från?
 
I så fall är du ju max 11 dagar efter äl. Då behöver det ju inte vara starkare alls.
Håller tummarna för fin ökning om några dagar.

Hur räknar du då? Om jag räknar att ÄL var sista gången vi hade sex (27e) så är jag ju på ÄL+16 idag. Tänker jag fel? Tack :heart
 
Hur räknar du då? Om jag räknar att ÄL var sista gången vi hade sex (27e) så är jag ju på ÄL+16 idag. Tänker jag fel? Tack :heart
Tänkte att du menade cykeldag 27. Inte datum. Fel av mig, förlåt.
För mig har äl-flytningarna kommit typ 1-2 dagar innan positivt äl-test. Och sen säger man ju att ägget släpper 12-24 (48?) timmar efter positivt test. Så det innebär ju att du, om du har som jag, är på äl +12-13 idag i så fall.
 
Tänkte att du menade cykeldag 27. Inte datum. Fel av mig, förlåt.
För mig har äl-flytningarna kommit typ 1-2 dagar innan positivt äl-test. Och sen säger man ju att ägget släpper 12-24 (48?) timmar efter positivt test. Så det innebär ju att du, om du har som jag, är på äl +12-13 idag i så fall.

Ah, jag förstår. Ja alltså det är ju en hel vetenskap detta. Jag har 7 tester kvar som jag tänkte använda varje/varannan dag för att förhoppningsvis få stegring.

Tänkte även ringa imorgon och boka ett vul till nästa vecka.
 
Testen blir fortfarande inte starkare. Jag ringde gyn som bokade in VUL den 27e. Hon sa också att oavsett hur svagt det är så är det positivt och hon rekommenderade att köpa ett dyrare test med veckoindikator, vet dock inte vad det skulle göra för skillnad..
 
Testen blir fortfarande inte starkare. Jag ringde gyn som bokade in VUL den 27e. Hon sa också att oavsett hur svagt det är så är det positivt och hon rekommenderade att köpa ett dyrare test med veckoindikator, vet dock inte vad det skulle göra för skillnad..
Har läst om flera som beställer hcg-prov via werlabs. Man köper det online, tar provet på sin vc eller liknande och gör om det efter typ 3-4 dagar för att se ökningen hcg i blodet. Kanske kan vara nåt om du inte vill vänta.
 
Har läst om flera som beställer hcg-prov via werlabs. Man köper det online, tar provet på sin vc eller liknande och gör om det efter typ 3-4 dagar för att se ökningen hcg i blodet. Kanske kan vara nåt om du inte vill vänta.

Det ska jag verkligen kolla upp, tack för tipset!
Får jag låna dina ögon lite? Det översta testet är från idag och har inte torkat ännu.
 

Bifogade filer

  • 20180413_091014.jpg
    20180413_091014.jpg
    83,5 KB · Visningar: 145
Det ska jag verkligen kolla upp, tack för tipset!
Får jag låna dina ögon lite? Det översta testet är från idag och har inte torkat ännu.
Du vet att min syn är så usel att jag inte ser översta bokstaven på syntavlan ens va? :p Om jag inte har mina linser eller glasögon då.

Ser ett tydligt streck på det översta :). Tror det är tydligare än det var häromdagen.
 
Jag kommer precis från mitt tredje VUL, med en tredje (denna gången manlig :o) gynekolog. Nytt VUL inbokat på måndag, stor risk att jag får träffa ytterligare en ny läkare då. (Sen har jag gått igenom hela fert-mottagningens läkarkår...)

Jag känner mig ärligt talat lite stolt över hur obrydd jag lyckats vara över alla dessa gyn-undersökningar ändå, trodde det skulle vara mycket jobbigare :up: Har gjort cellprov någon gång innan, men that's it :p
 
Jag kommer precis från mitt tredje VUL, med en tredje (denna gången manlig :o) gynekolog. Nytt VUL inbokat på måndag, stor risk att jag får träffa ytterligare en ny läkare då. (Sen har jag gått igenom hela fert-mottagningens läkarkår...)

Jag känner mig ärligt talat lite stolt över hur obrydd jag lyckats vara över alla dessa gyn-undersökningar ändå, trodde det skulle vara mycket jobbigare :up: Har gjort cellprov någon gång innan, men that's it :p

Jag har ocksågått igenom många (6 stycken tror jag...) VUL senaste året och väntar nu på nästa. Alla har varit med olika läkare förutom en gång jag fick samma två gånger i rad... Vi förtjänar en klapp på axeln!
 
Spam av tråden från mig idag... Befinner mig på ÄL +2 (ungefär, men enligt symtom iaf) och fick en färsk blödning idag O_o Så less på allt blod :down::meh: fick dessutom ett samtal från gyn som erbjöd tid för hysteroskopin redan nästa onsdag, återbudstid. När jag frågade hur de ställde sig till att göra den efter ägglossning förstod hon inte alls vad det skulle spela för roll. Jag förklarade att jag vill bli gravid och inte vill göra ett ingrepp mellan ÄL och mens om det riskerar den eventuella graviditeten och då hade hon inget svar på om det kunde påverka, men i nästa andetag att de gör ett graviditetstest innan ingreppet, vilket iaf jag tolkar som att man inte bör vara gravid. Så jag tackade nej... Nu tror jag iofs inte att jag är gravid, mtp blodet, men samtalet kom innan blödningen.

Hysteroskopin ska jag alltså göra för att utreda blödningsrubbningar och den har egentligen inget med önskan om barn att göra. Sen att jag tror att det finns ett samband mellan blödningarna pch barnlösheten, det är en annan sak...
 
Jag kommer precis från mitt tredje VUL, med en tredje (denna gången manlig :o) gynekolog. Nytt VUL inbokat på måndag, stor risk att jag får träffa ytterligare en ny läkare då. (Sen har jag gått igenom hela fert-mottagningens läkarkår...)

Jag känner mig ärligt talat lite stolt över hur obrydd jag lyckats vara över alla dessa gyn-undersökningar ändå, trodde det skulle vara mycket jobbigare :up: Har gjort cellprov någon gång innan, men that's it :p

Bra jobbat!!
Jag har gjort mängder av vul vid barntillverkningen med ivf!

Tycker de gör mycket att läkarna är väldigt obrydda/ professionella känns inte som ngn stor sak för dem vilket jag tycker känns bra. Samma på förlossningen sen :)
 
Nu kommer jag här igen och undrar.
De två översta är från idag. Det översta är dock inte morgonurin vilket den under är. Jag ser ju att det är en tydlig ökning, men jag har alltid trott att det ska vara starkare med morgonurin? Tror ni jag kan vara lite lugnare nu?
 

Bifogade filer

  • 20180414_114325.jpg
    20180414_114325.jpg
    79,4 KB · Visningar: 107
Bra jobbat!!
Jag har gjort mängder av vul vid barntillverkningen med ivf!

Tycker de gör mycket att läkarna är väldigt obrydda/ professionella känns inte som ngn stor sak för dem vilket jag tycker känns bra. Samma på förlossningen sen :)
Håller med. Jag var på kontroll av äggblåsorna innan plock själv en gång, manlig läkare. Inga konstigheter alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 962
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 872
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp