En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på dag 31. För två dagar sen fick jag en svagt rosa flytning på kvällen och nästa förmiddag fick jag en ny, ljust orange flytning och sen dess inget mer.

Testade idag med Lloyds test (ej morgonurin) och fick detta. SER JAG I SYNE?
Kan ev ana nåt.

@Zvinto - ser tyvärr inget teststreck på din bild.
 
Lite mindre än en vecka kvar till BIM och molvärken hänger i. Idag har jag sån äcklig smak i munnen som jag inte blir av med även om jag dricker något. :wtf: Vad gäller test så litar jag inte på mina ögon längre, jag tycker att jag ser streck på typ alla test. :grin: Så antagligen är det bara jag som ser ett svagt streck på detta. :cool:
Jag tycker mig se ett streck till vänster om kontrollstecket på ditt test?
 
Ni som vet vem jag är får gärna vara tysta om det.
Jag skriver här då jag inte har någon annan att "prata" med. Har försökt få ett efterlängtat syskon till våran lilla familj sedan våren förra året. Men det vill sig verkligen inte😔.
Vi har en underbar dotter på 3 år som jag använde äl-stickor den gången. Och efter ett missfall kom våran dotter till oss❤️.
Har ganska regelbunden mens. Ca 30-38 dagar cykel.
Har även denna gången använt äl-stickor med tydliga utslag. Men tyvärr så blir jag inte gravid ändå. Jag tror att jag är lite blockerad mentalt nu och att det känns som att hela livet kretsar kring detta. (ägglossning, ligga, väntan, testa ja ni vet)
Jag älskar min kille så enormt mycket och min dotter pratar bara mer och mer om syskon.
Har ni några råd att ge mig?
 
Ni som vet vem jag är får gärna vara tysta om det.
Jag skriver här då jag inte har någon annan att "prata" med. Har försökt få ett efterlängtat syskon till våran lilla familj sedan våren förra året. Men det vill sig verkligen inte😔.
Vi har en underbar dotter på 3 år som jag använde äl-stickor den gången. Och efter ett missfall kom våran dotter till oss❤️.
Har ganska regelbunden mens. Ca 30-38 dagar cykel.
Har även denna gången använt äl-stickor med tydliga utslag. Men tyvärr så blir jag inte gravid ändå. Jag tror att jag är lite blockerad mentalt nu och att det känns som att hela livet kretsar kring detta. (ägglossning, ligga, väntan, testa ja ni vet)
Jag älskar min kille så enormt mycket och min dotter pratar bara mer och mer om syskon.
Har ni några råd att ge mig?
Åh, tyvärr inga råd men jag känner verkligen igen mig :heart Vi har bara försökt sedan i höstas men jag har hela tiden haft en stark känsla av att något inte stämmer, min kropp beter sig inte som förr. Min dotter fyller 3 år i sommar och igår träffade hon en bebis på simhallen, och sa "Hej bebis, jag är din storasyster" :cry: :love: :cry: :love:

Har du varit i kontakt med vården?
 
Funderar på en sak. Har gynundersökning torsdag nästa vecka som en del i utredningen. Ska inte spola eller så för det har jag redan gjort hos en annan gynekolog, så de ska väl titta hur det ser ut därinne eftersom gyn på det här stället inte gjort det än. Men jag kommer ha mens. Tror ni det gör något? De sa inget om det när jag fick tiden och jag tänkte inte på att fråga då. När man tar cellprov säger de ju till en att boka om vid mens men säger de inget tänker jag att det är OK.

Vill helst slippa ringa och fråga för personen som svarar i telefon är så snäsig, och så är jag rädd att besöket ska skjutas upp med ytterligare en månad...
 
@em-pirre - för att inte kapa hösttråden skriver jag här istället.
Tänkte på det du skrev där om er ivf och insättningar. Hur öppna är de för att prova olika medicineringar där du går? Tänker intralipiddropp som ju enligt vissa forskning ska hjälpa embryot och även kroppen att behålla det. Och kortison tex.
 
@em-pirre - för att inte kapa hösttråden skriver jag här istället.
Tänkte på det du skrev där om er ivf och insättningar. Hur öppna är de för att prova olika medicineringar där du går? Tänker intralipiddropp som ju enligt vissa forskning ska hjälpa embryot och även kroppen att behålla det. Och kortison tex.
Har provats.
 
Dag 34 och testen anlände med tidigt morgonbrev. Klart positiva! Men, jag är såklart supernojig ändå. Jag tycker de borde vara starkare. Första testet är känsligt för 10, de andra 25 tror jag. Har ett till från rfsu som jag ska ta på lördag. Så jävla nojig efter allt strul..
 

Bifogade filer

  • 20180412_075338.jpg
    20180412_075338.jpg
    89,1 KB · Visningar: 76
Dag 34 och testen anlände med tidigt morgonbrev. Klart positiva! Men, jag är såklart supernojig ändå. Jag tycker de borde vara starkare. Första testet är känsligt för 10, de andra 25 tror jag. Har ett till från rfsu som jag ska ta på lördag. Så jävla nojig efter allt strul..
Grattis, håller tummarna för fin stegring :)
 
Blir inte klok på min ÄL test.
Hade ett äldre kvar från den omgången jag köpte innan graviditeten (ca 6 månader sen) och sen en omgång med nya som jag använt ca 4st nu.
Dom nya visar helt klart positivt heeeela tiden, medan det äldre visar negativt?
Är dom olika känsliga? Eller är det fel på någon av dom? Måste jag köpa nya?
 
Åh, tyvärr inga råd men jag känner verkligen igen mig :heart Vi har bara försökt sedan i höstas men jag har hela tiden haft en stark känsla av att något inte stämmer, min kropp beter sig inte som förr. Min dotter fyller 3 år i sommar och igår träffade hon en bebis på simhallen, och sa "Hej bebis, jag är din storasyster" :cry::love::cry::love:

Har du varit i kontakt med vården?
Tack för ditt svar.
Åh så går min dotter runt också. Hon älskar bebisar. Hon brukar krypa upp i soffan bredvid mig, klappa mig på magen och fråga när hennes lillasyster kommer😔❤️....

Nej jag har inte kontaktat vården ännu. Kanske man borde? Jag känner mig ändå helt okej i min kropp, inget annorlunda.
 
Liten fråga, hur mycket litar ni på era äl-flytningar? Jag blir inte klok på mina, har gogglat men har svårt för att hitta rätt svar. Enligt min app ska jag ha äl nu den 17e. Men redan den 5e och 8e fick jag hala flytningar som enligt google kan vara äl-flytningar?
Senaste mensens första dag var 27 Mars..
Jag tog ett ältest igår och det visade bara ett pyttepyttelitet utslag. Ska jag strunta i mina flytningar och bara ha sex enligt appen och ältesten? Hur gör ni där? Min kille är ingen kanin så jag måste beräkna själv vilken dag som är bäst att sexa på, och vara tyst om det.
 
Vet du när du hade äl och hur lång lutealfas du brukar ha?

Nja. Vi hade sex 23, 26 och 27. Troligen brukar lutealfasen vara runt 15 dagar.

Edit. Jag har inte kollat med ÄLstickor men jag hade ägglossningsflytning från den 23e och några dagar framåt.
 
Nja. Vi hade sex 23, 26 och 27. Troligen brukar lutealfasen vara runt 15 dagar.

Edit. Jag har inte kollat med ÄLstickor men jag hade ägglossningsflytning från den 23e och några dagar framåt.
I så fall är du ju max 11 dagar efter äl. Då behöver det ju inte vara starkare alls.
Håller tummarna för fin ökning om några dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 944
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 868
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp