En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lil-sis
Aha. Här kan man alltså bara traska in mellan kl 8 och 22 och köa till läkare eller skötare. Med allt från ont i halsen till brutna ben. Sen får man remiss vidare ifall de anser att det är nödvändigt. Och är man där före kl 8 behöver man inte köa mer än 10-15 minuter. Helt okej.

Men satsa på studentgyn! Hoppas du får komma dit genast imorgon!
 
Men du kan inte gå till en sån då? De skickar väl vidare till gyn med remiss då? Så funkar det här iaf. De jag känner som fått missfall eller misstänkta blödningar har genast åkt in till vanlig läkare, och därifrån vidare. Fast om du får gå till studentgyn spelar det ju ingen roll. Hur som helst tycker jag inte att du ska behöva vänta och hålla på att oroa dig. :(
 
@lil-sis Usch jag lider med dig! Inte så längesen jag var där själv nu och ovissheten är fruktansvärd.

Själv fick jag första mensen efter missfallet i torsdags. Den är väldigt normal och slutar den på dag 7 som den brukar så vågar jag faktiskt tro att jag är återställd nu. Bara att köra på sen och se om det blir någon mer bäbis.
 
@FengurLaugar
Ja ovissheten är värst!!

Kan ju inte göra något åt ett MF men att inte veta är värdelöst. Det kan ju fortfarande vara ett nytt utomkveds också, igår värkte det en stund på vänster sida.
 
@lil-sis Usch jag lider med dig! Inte så längesen jag var där själv nu och ovissheten är fruktansvärd.

Själv fick jag första mensen efter missfallet i torsdags. Den är väldigt normal och slutar den på dag 7 som den brukar så vågar jag faktiskt tro att jag är återställd nu. Bara att köra på sen och se om det blir någon mer bäbis.

Klart att det blir mer bebis!
 
Nu har jag visst berättat för jobbet också :eek:

Orkar inte sjukanmäla mig nu, så jag bad de bygga en tjänst runt mitt besök och då var jag ju tvungen att förklara varför jag inte hade tid när jag ändå är ledig som idag eller imorgon.

Som tur är var inte kommenderingen för torsdag färdig och då är det lätt att byta tid osv.
 
Här är det verkligen både upp och ner i tråden! :( Håller tummarna för er allihop.

Jag är lite skum på det här, jag tog ett neg gravtest i söndags morse. Enligt appen BIM, och exakt 14 dagar sedan ÄL. Tjurade ihop och tänkte "Äh, då får det väl vara då" och delade en flaska vin med sambon och planerade den barnlösa framtiden.
Och nu har jag fortfarande inte fått någon mens. Så nu är jag både glad för att chansen finns kvar, arg för att min mens säkert bara är oregelbunden, och livrädd för att jag kanske skadat mitt eventuella barn med alkoholen och googlar och googlar och googlar. Jävla dumma jag. Tänkte att det var så självklart att det var "sant" negativt när det verkligen inte var tillstymmelse till streck efter 14 dagar. Och inga utslag på ÄL-test heller som kan skvallra.

Lugna ner mig, snälla! Jag dör lite av ångest här.

Och inte får jag testa igen innan sambon är hemma heller, för han ska tvunget vara med. Jäkla karl :mad:;)
 
Här är det verkligen både upp och ner i tråden! :( Håller tummarna för er allihop.

Jag är lite skum på det här, jag tog ett neg gravtest i söndags morse. Enligt appen BIM, och exakt 14 dagar sedan ÄL. Tjurade ihop och tänkte "Äh, då får det väl vara då" och delade en flaska vin med sambon och planerade den barnlösa framtiden.
Och nu har jag fortfarande inte fått någon mens. Så nu är jag både glad för att chansen finns kvar, arg för att min mens säkert bara är oregelbunden, och livrädd för att jag kanske skadat mitt eventuella barn med alkoholen och googlar och googlar och googlar. Jävla dumma jag. Tänkte att det var så självklart att det var "sant" negativt när det verkligen inte var tillstymmelse till streck efter 14 dagar. Och inga utslag på ÄL-test heller som kan skvallra.

Lugna ner mig, snälla! Jag dör lite av ångest här.

Och inte får jag testa igen innan sambon är hemma heller, för han ska tvunget vara med. Jäkla karl :mad:;)

Det är inge fara med vinet... :)
Ja det där jäkla Google!! :down: Jag är själv Google beroende och borde läggas in på Google rehab :rofl:
 
Liiiiiiite blod på pappret i morse sen ingenting resten av dagen men jag tror det rinner hela tiden för de "vanliga" flytningarna har kommit tillbaka :eek:
 
Liiiiiiite blod på pappret i morse sen ingenting resten av dagen men jag tror det rinner hela tiden för de "vanliga" flytningarna har kommit tillbaka :eek:
Superskumt! :confused::eek:

Googla bara inte på tidigt missfall. Myyycket dumt att göra det. :angel:

Jag håller verkligen tummarna.
 
Liiiiiiite blod på pappret i morse sen ingenting resten av dagen men jag tror det rinner hela tiden för de "vanliga" flytningarna har kommit tillbaka :eek:

Skumt. Vad jobbigt! Hoppas så att det inte är ett mf.

Tack för lugnande ord alla! Fick precis ett svagt svagt streck på testlagrets.....:nailbiting: Nu ska vi testa varje dag tills det antingen blir starkt eller försvinner.....
 
Köpte ett CB digital igår efter ett besök hos tandis (inget samband mer än att jag befann mig i stan).

Det visar 2-3 vilket är helt rimligt eftersom det är Äl + 25 idag.

Inget blod på ett dygn nu :nailbiting:

Däremot ungefär likadana flytningar som förra gången och de berodde ju på blod i buken.

Jag hoppas att det syns någonting på VUL imorgon...!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 378
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 695
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp