Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow, vilken nagelbitare. Varför är det inte imorgon nuuu?
Är cb digital bra? Fick inget streck imrse, men igår såg sambon det också. Och det var rosa, inte spök. Funderar på att köpa digital.
17 dagar sedan äl. Kanske bara ska vänta.... Det är ju bara så tråkigt!
 
Wow, vilken nagelbitare. Varför är det inte imorgon nuuu?
Är cb digital bra? Fick inget streck imrse, men igår såg sambon det också. Och det var rosa, inte spök. Funderar på att köpa digital.
17 dagar sedan äl. Kanske bara ska vänta.... Det är ju bara så tråkigt!

Jag gillar att det står "Gravid" resp "ej gravid", det lämnar inget utrymme för tolkande :D

Fast den här gången fuskade jag med Äl-stickor som började ge utslag typ BIM -5 redan :eek:
 
Jag gillar att det står "Gravid" resp "ej gravid", det lämnar inget utrymme för tolkande :D

Fast den här gången fuskade jag med Äl-stickor som började ge utslag typ BIM -5 redan :eek:

Jag försökte fuska med både testlagrets gravstickor en vecka innan BIM, och äl stickor när sambon inte var hemma, fick inget skvaller alls! Kan man titulera sig låghormonare kanske?
 
Jag har redan ett barn och försöker inte att bli gravid igen, men det är jättespännande att läsa era inlägg (lil-sis och floggingmolly) och jag håller stortummen för er! Fortsätt att rapportera, jag är jättenyfiken! :)
 
Köpte ett CB digital igår efter ett besök hos tandis (inget samband mer än att jag befann mig i stan).

Det visar 2-3 vilket är helt rimligt eftersom det är Äl + 25 idag.

Inget blod på ett dygn nu :nailbiting:

Däremot ungefär likadana flytningar som förra gången och de berodde ju på blod i buken.

Jag hoppas att det syns någonting på VUL imorgon...!

Oj vad jag håller tummarna för dig
 
Allmän fundering: Får man extra kontroller när man blir gravid igen efter ett missfall? Tänker t.ex ett tidigt VUL, alltså tidigare än KUB ultraljudet? Tänker nog extra på detta just för att vårt barn dog i v 9 men upptäcktes först i v 12, samma vecka som vi skulle på KUB testet.
 
lil-sis VUL 24/4 fick ju en ny tid :D
Miks BIM 28/4
em-pirre: bim 3/5 (troligtvis)
Amk Bim 3/5
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5

Om det inte går att säga någonting om någonting imorgon så tror jag att jag bokar om det andar VULet till nästa fredag istället för måndag.

@FengurLaugar
Det verkar bero på vilket Landsting man tillhör. Men det borde iaf kunna motivera för personalen varför man bör få ett tidigt VUL.

Jag har båda mina bokade på privata (landstingsanlsutna) vårdinrättningar och de tycker jag verkar vara mycket mer tillmötesgående!

Min förra graviditet som var ett utomkveds blev ju upptäckt i tid tack vare den vänligt inställda privata vården, så när sådana alternativ finns väljer jag de i första hand.
 
@lil-sis Tack för ditt svar. Nu kan det ju dröja innan jag är där igen men det är svårt att inte fundera och idag verkar vara en funderar dag. Kommer i alla fall fråga efter tidigt VUL för att kanske dämpa min ångest och rädsla lite den dagen.
 
lil-sis VUL 24/4 fick ju en ny tid
Miks BIM 28/4
em-pirre: bim 3/5 (troligtvis)
Amk Bim 3/5
Rosen-Knoppen: ÄL 25/4 BIM 9/5 (app)
Mois ÄL 29/4 BIM 12/5
Rhinos ÄL 2/5 BIM 16/5
Blåbäret ÄL 6/5 BM 20/5

(Nu är vi med i matchen och öppnar bebisfabriken igen. Har fortfarande lite ångest och tusen känslor kring det här, men jag kan liksom inte förhala det längre...)
 
@lil-sis Tack för ditt svar. Nu kan det ju dröja innan jag är där igen men det är svårt att inte fundera och idag verkar vara en funderar dag. Kommer i alla fall fråga efter tidigt VUL för att kanske dämpa min ångest och rädsla lite den dagen.

Jag har inte blivit erbjuden vul efter mina missfall.

@lil-sis Åh vad jag håller tummarna för dig! Tänk om det kunde vara din tur nu, trots allt.
 
Allmän fundering: Får man extra kontroller när man blir gravid igen efter ett missfall? Tänker t.ex ett tidigt VUL, alltså tidigare än KUB ultraljudet? Tänker nog extra på detta just för att vårt barn dog i v 9 men upptäcktes först i v 12, samma vecka som vi skulle på KUB testet.

Jag fick ett tidigare/extra ultraljud genom min barnmorska nu under min graviditet . Här i dalarna får man annars inget ultraljud förrän i v 18-20.
Då gick förra graviditeten ändå bra förutom att JAG inte mår bra när jag är gravid.
Så nu när jag blev gravid igen och mådde lika dåligt igen fick vi åka in i vecka 13 för att kontrollera att allt såg bra ut, gjorde stor skillnad på mitt mående. Det kanske kan vara något du kan be dem ta hänsyn till, att du för ditt välmående, anknytning etc verkligen är i behov av att se att allt är OK.

Beror nog också väldigt mycket på hur förstående ens barnmorska är.
 
@Emor Nej det kanske man inte blir heller. Men jag tänker fråga efter det den dagen det är aktuellt igen.

Jag frågade efter ett tidigt vul när jag blev gravid igen efter våra två MA. Var inte självklart att de sa ja till det, krävdes att barnmorskan kollade med en läkare innan det godkändes...
 
Dom sa till mig med en gång att jag kunde få ett tidigt ultraljud men att det vore bra om jag orkade vänta till vecka 8. Har sammanlagt fått tre UL. V 8, 10 och 12. Aldrig någon snack om saken.

Tänk att det kan vara så olika.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
988
Senast: mamman
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 958
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp