Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tora Det är jättemärkligt att det är så olika! Fick till sist göra vul i v 6 och v 12. Å andra sidan drog landstinget här uppe igång en missfallsutredning redan efter två MA istället för vanliga tre så de kan ju vara generösa om man bara stöter på rätt person :)
 
Spännande att läsa hur det går för alla :)

Jag och sambon har inte kommit längre i planerna. Men det var han som föreslog att jag skulle sluta med pillerna. Är i Kiruna fram till september och vi träffas bara varannan helg. Och faktiskt känns det skönt att slippa knapra piller.

Naktdelen med kondom är att han inte känner så mycket och vi har redan 'problem' med att få honom till att komma. Så det är kanske bara en tidsfråga innan han inte vill ha dom. O andra sidan hittade jag en storlek som passa så de inte riskerar att spricka :banana:
 
4h kvar och nu får jag jobba 2h iaf :)

Värker på vänster sida förstås men jag skulle vara mycket förvånad om det inte gjorde det...
 
4h kvar och nu får jag jobba 2h iaf :)

Värker på vänster sida förstås men jag skulle vara mycket förvånad om det inte gjorde det...

Jag håller tummarna gånger tusen här!!

Och tack alla för alla grattis. Det känns liksom... Inte alls så omvälvande än? Jag har mest tränat in en monolog för att försvara mig mot eventuell kritik. Och så har vi bokat tid för inskrivning, och så planerar jag hur jag ska lägga upp träningen (blir så andfådd när vi joggar :().
Skumt, trodde jag skulle hoppa rundor. Men vi är glada! Tror båda är lite lätt chockade :)
 
@floggingmolly

Det är ju ganska overkligt i början, speciellt om man slipper illamående osv.

Plus på testet är jättekul men sen blir det mer typ jaha?

Och en väldans massa väntande...!
 
Jag håller tummarna gånger tusen här!!

Och tack alla för alla grattis. Det känns liksom... Inte alls så omvälvande än? Jag har mest tränat in en monolog för att försvara mig mot eventuell kritik. Och så har vi bokat tid för inskrivning, och så planerar jag hur jag ska lägga upp träningen (blir så andfådd när vi joggar :().
Skumt, trodde jag skulle hoppa rundor. Men vi är glada! Tror båda är lite lätt chockade :)
Precis som Lil-sis skriver så är det mest bara en massa väntande.

Ett ord som sammanfattar allt som har med barn att göra: VÄNTAN

Försvara sig mot eventuell kritik. Det låter mindre roligt :(
 
Precis som Lil-sis skriver så är det mest bara en massa väntande.

Ett ord som sammanfattar allt som har med barn att göra: VÄNTAN

Försvara sig mot eventuell kritik. Det låter mindre roligt :(

Ja, det är väl jag som är känslig men sådana här viktiga saker vill jag bara höra "åh så kul!" inte "har ni tänkt på... Blablabla".
Tänker på allt som mamma kan kritisera, typ:
Ni har bara varit ihop i lite över ett år
Du har ju ett år kvar av utbildningen
Hur ska ni göra med ekonomin?

Jag har ju svar på allt, men jag är ju "bara barn" så jag är ju inte lika vettig som "de vuxna". Dvs, jag är snart 28 år, sambon 30, men vi har ju inte levt lika länge som våra föräldrar.

Suck, nu blev det gnäll här. Det här är nyttigt för mig, att lära mig stå upp för mina egna beslut!
 
Ja, det är väl jag som är känslig men sådana här viktiga saker vill jag bara höra "åh så kul!" inte "har ni tänkt på... Blablabla".
Tänker på allt som mamma kan kritisera, typ:
Ni har bara varit ihop i lite över ett år
Du har ju ett år kvar av utbildningen
Hur ska ni göra med ekonomin?

Jag förberedde mig också på en massa ifrågasättande från främst min mamma, jag var inte heller klar med min utbildning.

Men hon chockade mig positivt genom att bli skitglad :)
 
Jag förberedde mig också på en massa ifrågasättande från främst min mamma, jag var inte heller klar med min utbildning.

Men hon chockade mig positivt genom att bli skitglad :)

Åh så skönt! Vi har ju en bra plan där sambon ska vara hemma först om det går, eftersom jag är borta så pass lite (ett par timmar tre ggr i veckan). Så om jag inte mår dåligt så är planen att köra på.
Vältajmat iaf, med barn under jullovet ;)
Tack för pepp!!
 
Min mamma har velat ha barnbarn alltid. Hon hade jublat även om jag berättat som artonåring istället för att göra abort :p
 
Äh nu blöder jag igen.

Om inte annat så visar det att jag inte är någon hypokondriker...

Sitter i väntrummet och har kissar typ 40ggr idag redan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
988
Senast: mamman
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 958
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp