En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller hur, fika är aldrig fel. Men väldigt var effektivt droppet var, jag kände verkligen ingen hunger alls (och har fortfarande inte gjort), och då är jag ändå normalt sätt hungrig var tredje timma.

Ja det känns tryggt att försöka igen när man vet att dom är så proffsiga, även om det blir krångel vet jag att vi får bra hjälp. Annars vet i sjutton om man varit så sugen på att försöka igen efter det här.

Tack, jag hoppas också att kroppen är snabbt återställd. Just nu känner jag mig dock nöjd med att bara återhämta mig, inte så rastlös som innan med att det ska gå superfort, det kom av sig lite i prioritet när hälsan hamnade på efterkälken. Men jag hoppas vi bara behöver vänta 4 veckor på kontroll och att man känner sig superpigg och fräsch då :).

Vilken dramatisk upplevelse för dig och sambon! Skönt att du blev väl omhändertagen! Jag har också bara positiva erfarenheter från min mödravård - hade havandeskapsförgiftning och blev inlagd och slutligen igångsatt med mitt första barn och jag har nog aldrig känt mig så påpassad och trygg i vården.
 
Jag går och väntar på mens. Är tämligen övertygad om att det inte är något litet embryo i magen då jag fick jättemycket "rå-äggvite"-flytningar 5 dagar efter att jag beräknat ÄL och då var mannen inte hemma för mys. Har börjat äta D-vitaminer och beställt hem en jätteladdning med ÄL-stickor, så nästa cykel ska jag testa 3 ggr om dagen och hoppas på utslag. Nackdelen med min besatthet är att just nu känns sex inte som mys utan bara som ett jobb som ska göras. :down:

Känner mig lätt uppgiven och blev inte gladare av att jag idag dessutom lyckas vara helt uppblåst och därför i princip ser gravid ut. :mad:
 
Nu är jag tillbaka från Gun. Jag känner mig så ledsen, att mina problem är skit samma, att jag är inget värd. Fy fan rent ut sagt.
Jag ska skriva mer ikväll, ska bara hålla ut här på jobbet utan att bryta ihop i två timmar till. Men idioten sa bla "ni måste ha samlag för att bli gravida".
 
Åh, spännande @Hyldeblomst :)

Här är det snart dags för äl. Valet och kvalet om vi ska ta upp försöken igen eller ej. Tror kanske att vi kör på lite otvunget och ligger när vi har lust, blir det så blir det. Så får naturen ta beslutet åt oss ;)

Så tänkte jag också när vi började fundera på en tvåa. :D Men när naturen fattade fel beslut och det inte hände någonting blev jag den besatta människa jag är idag. Som antecknar temp, humör, känningar och flytningar varje dag.... :banghead:
 
Nu är jag tillbaka från Gun. Jag känner mig så ledsen, att mina problem är skit samma, att jag är inget värd. Fy fan rent ut sagt.
Jag ska skriva mer ikväll, ska bara hålla ut här på jobbet utan att bryta ihop i två timmar till. Men idioten sa bla "ni måste ha samlag för att bli gravida".

Är det så det är? Det är kanske det folk har missat när det inte blir gravida... :banghead: Vilket stolpskott.
 
Äter folsyra och har tills jag var på semester på varmare och soligare breddgrader för några veckor sedan ätit d-vitamin. Bägge pga insufficiens.
 
Jag äter också "mitt val kvinna" :) men bör jag äta extra D-vitamin, eller varför äter du det? :)
D-vitamin efter lite tips i den här tråden. Bland mycket annat så är D-vitaminer bra för fertiliteten och eftersom jag inte får utslag på ÄL-stickor testar vi med D-vitamin för att se om jag kan få streck på ÄL-stickorna till att börja med! ;) Nu ska man ju inte överdosera D-vitamin, men efter var jag förstått så krävs det rätt höga doser för det.
 
Funderar fortfarande på om man ska försöka innan en mens har gått eller inte. Man läser olika varje gång *suck*.

Jag har inte blött något efter operationen så infektionsrisken känns ganska låg redan nu. Kuratorn sa att vi skulle vänta en mens för att livmodern ska få vila sig men som jag förstod det är hon inte läkare. Läkaren sa väl mest att jag inte ska använda ob, bada eller ha sex så länge jag blöder. Sen sa hon väl ungefär att "är du gravid till efterkontrollen är det ju inget vi kan göra åt" men det lät som att hon nog helst ville att man väntar.

Nu kanske jag inte hinner få äl innan kontrollen men OM jag får det så är frågan om man vågar chansa? Tycker det mesta man läser så finns det inga belägg för att det skulle vara några problem fysiskt. Vad gäller tidsräkning kan de ju lika gärna räkna efter äl och psykiskt är ju upp till oss. Eller finns det undersökningar som visar att risken är högre för missfall igen om man är för snabb? Ja nu ska jag ju inte förutsätta att det tar sig direkt men om det gör det...
 
Så länge du inte intar rent ohälsosamma mängder kaffe och annat så skulle jag fortsätta som vanligt.
Nej, ohälsosamma mängder är det inte (även om det kanske blir någon kopp extra om dagen såhär i bokslutstider på jobbet) utan är säkert mest jag som är nojig! :p

Är lite nyfiken!
Tar ni några vitamintabletter eller liknande nu när ni försöker?
Jag äter ACO Kvinna som ska vara "bra även för dig som planerar graviditet". Är dock ruskigt dålig på att komma ihåg att ta dess två gånger om dagen så även om jag köpte dem i oktober så har jag halva burken kvar...
 
@hemlig Nej, det behöver inte vara kört. Kanske du har äl idag, och om ni hade sex i helgen kan spermier mycket väl ha överlevt. Plus det som Imogen skrev då också.

Sen är en månad bara en månad. Det kommer nya varesig man vill eller inte.

@TantGredelin kanske du hade en utebliven äl tidigare och mensen egentligen är sen? Då kan det bli konstigt. Nåt hormonknas verkar det iaf vara.
 
@robl folsyra borde man ju börja äta redan före graviditet, så det har jag gjort nu i två år. Äter extra C-vitamin, extra magnesium, extra d-vitamin och så en vanlig multivitamin för gravida.
 
Nu är jag tillbaka från Gun. Jag känner mig så ledsen, att mina problem är skit samma, att jag är inget värd. Fy fan rent ut sagt.
Jag ska skriva mer ikväll, ska bara hålla ut här på jobbet utan att bryta ihop i två timmar till. Men idioten sa bla "ni måste ha samlag för att bli gravida".

Oj? Du får gå till någon annan nästa gång :(

Menade hen att ni har för lite sex eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 599
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 000
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 653
Senast: Fille
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 312
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp