En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ta ett grav-test då! :D Sådär har ägglossningstest sett ut för mig med när jag varit gravid.
Har det!!? Hur långt innan mens testade du?

Ska ta mig till apoteket ikväll och köpa ett tidigt test. Men kanske spara det till lördag! Har några äl-stickor kvar bara! Trodde aldrig jag skulle bli en nervös person som kissar på stickor varje dag...!!
 
Har det!!? Hur långt innan mens testade du?

Ska ta mig till apoteket ikväll och köpa ett tidigt test. Men kanske spara det till lördag! Har några äl-stickor kvar bara! Trodde aldrig jag skulle bli en nervös person som kissar på stickor varje dag...!!

Det var nog ungefär som du, någon dag innan. Men det är ju inte tillförlitligt så köp du ett riktigt test! Äl-tester visar ju oftast lite utslag oavsett tid i cykeln.
 
Har det!!? Hur långt innan mens testade du?

Ska ta mig till apoteket ikväll och köpa ett tidigt test. Men kanske spara det till lördag! Har några äl-stickor kvar bara! Trodde aldrig jag skulle bli en nervös person som kissar på stickor varje dag...!!

Ta ett gravtest nu för att få bekräftat! ;)
Jag plussade på bim -3 med gravtest-sticka och tog ett digitalt på bim. :p
 
Hej tråd! Jag försöker inte bli gravid (än) men tänkte ändå fråga en grej här eftersom ni verkar vara typ bäst på kvinnokroppen (jag är 29 bast och fattar ca hälften av vad ni skriver om här :P).

I alla fall, jag skrev i tråden för ett tag sedan då jag gärna vill bli gravid i år men inte så att ungen isf ploppar ut på den här sidan årsskiftet. Jag slutade med hormoner (p-ring) som jag haft i ungefär sju år i början på januari. Har även införskaffat en sån här app med termometer men den har hittills bara gjort mig förvirrad. Hur som helst så hade jag sista "pillermensen" i början på januari (tror att den kom den 9:e) och sen i förrgår så fick jag mens igen? Eller jag tror att det är det, jag blöder inte jättemycket (vilket jag iofs inte brukar göra heller, har alltid haft lindring mens... Eller ingen mens) men vad är det annars?

Kan man kan få ägglossning direkt efter att man haft s.k. "pillermens", eller kan man kan få mens/liten blödning av andra anledningar än just ägglossning?

Mvh,
extremt okunnig
 
Hej tråd! Jag försöker inte bli gravid (än) men tänkte ändå fråga en grej här eftersom ni verkar vara typ bäst på kvinnokroppen (jag är 29 bast och fattar ca hälften av vad ni skriver om här :P).

I alla fall, jag skrev i tråden för ett tag sedan då jag gärna vill bli gravid i år men inte så att ungen isf ploppar ut på den här sidan årsskiftet. Jag slutade med hormoner (p-ring) som jag haft i ungefär sju år i början på januari. Har även införskaffat en sån här app med termometer men den har hittills bara gjort mig förvirrad. Hur som helst så hade jag sista "pillermensen" i början på januari (tror att den kom den 9:e) och sen i förrgår så fick jag mens igen? Eller jag tror att det är det, jag blöder inte jättemycket (vilket jag iofs inte brukar göra heller, har alltid haft lindring mens... Eller ingen mens) men vad är det annars?

Kan man kan få ägglossning direkt efter att man haft s.k. "pillermens", eller kan man kan få mens/liten blödning av andra anledningar än just ägglossning?

Mvh,
extremt okunnig
Nu åt jag minipiller, kanske är annorlunda med "vanligt", men jag fick ägglossning DIREKT och blev gravid på samma ägglossning..
 
Nu åt jag minipiller, kanske är annorlunda med "vanligt", men jag fick ägglossning DIREKT och blev gravid på samma ägglossning..

Där ser man! Kanske tur då att jag var utomlands, med Atlanten mellan mig och sambon, den vecka som jag isf måste ha haft ägglossning. Jag trodde inte att man kunde få ägglossning på momangen eftersom jag ju precis blött ur mig "någonting", men kroppen är tydligen kapabel till vad som helst.
 
Tror hela tiden att mensen kommit för jag tycker att det 'rinner till'. Men icke. Däremot en del aktiviteter i magen, men det har nog inte med saken att göra. Kiwi må vara nyttigt och gott, men överdriven konsumtion kan leda till risig kista :o

@Monkie, köp ett riktigt test! :D
 
Men vad hände nu, snigeln blev torrlagd?

Hela dagen på jobbet har jag haft massor med sliskiga våta flytningar (så till den grad att jag fundera om de kommer genom arbetsbyxorna då jag inte hade med nått skydd)

Men sedan jag kom hem har jag varit knastertorr. Ena appen säger ägglossning 30.1 andra 2.2. Har inte orkat med stickor
 
:D[/QUOTE]
Visst är det så att stickorna även kan reagera på menshormonerna? Tänker att jag får avvakta, vågar inte hoppas. Känner inte ett enda litet symptom heller. :/
 
Visst är det så att stickorna även kan reagera på menshormonerna? Tänker att jag får avvakta, vågar inte hoppas. Känner inte ett enda litet symptom heller. :/[/QUOTE]
Nej älstickor reagerar bara på LH och Hcg. Däremot kan LH variera under en cykel. Det är därför man kan få två streck även om man inte ägglossar. Men då är inte teststrecket lika starkt eller starkare än kontrollstrecket (alltså ett negativt test).

Om man tittar på ett diagram över mängden hormoner i en menscykel så är det en enorm peak precis i samband med ägglossning och sedan sjunker LH och blir som lägst innan mens. Så egentligen borde teststrecket vara som minst synligast innan mens.

Men jag vet att det finns dom som kan få utslag några dagar innan mens fast dom då alltså egentligen inte borde få det. Och med utslag så menar jag att stickan faktiskt visar ett klart och tydligt teststreck istället för bara en svag skugga som kan förekomma då och då (dock är ältestet fortfarande negativt).

Tror bla att @em-pirre har det så.

(Sorry för novellen men ibland är det svårt att hålla det kort :o)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 469
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 668
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp