En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rena mensfesten :)

Inte för att jag räknar för att jag ska skaffa barn, här är det tvärtom! Men även jag ska ha mens på fredag. Ska vi ha party? Inte för att fira utan bara för att det är trevligt att hitta på en udda ursäkt för fest :o

Hoppas dock att ni inte får mens på fredag, jag vill att ni ska få postiva gravtester istället! Mycket roligare ursäkt till att ha party!
 
Känns som jag fick halva listan med biverkningar på den här omgången pergotime. :mad: Blodvallningar i helgen och igår låg jag däckad med något magsjukeliknade med illamånende, kräkningar, huvudvärk och yrsel...
 
På måndag är det dags för besöket på IVF-kliniken, redan nervös :crazy: Grymt skraj att jag ska få en kall, otrevlig gynekolog som jag inte känner förtroende för, då kommer det bli en väldigt svår process det här :( Börjar nytt jobb dagen efter, känns inte som en optimal uppladdning..
 
Vi har satt igång IVF-processen. Tog Elonva 21/1 och började med Orgalutran igår. Imorgon är det UL för att kolla äggen.
Jag känner mig ovanligt trött, men så kanske det blir när man mixtrar med kroppen.
 
Vi har satt igång IVF-processen. Tog Elonva 21/1 och började med Orgalutran igår. Imorgon är det UL för att kolla äggen.
Jag känner mig ovanligt trött, men så kanske det blir när man mixtrar med kroppen.

Hähä mina blåsor skvalpade till slut, fast de inte var så många :rofl:
 
På måndag är det dags för besöket på IVF-kliniken, redan nervös :crazy: Grymt skraj att jag ska få en kall, otrevlig gynekolog som jag inte känner förtroende för, då kommer det bli en väldigt svår process det här :( Börjar nytt jobb dagen efter, känns inte som en optimal uppladdning..

IVF-folket brukar vara mycket medkännande!
 
Hemma från undersökning och blodprov, såg bra ut tyckte läkaren. Flera fina äggblåsor och bra slemhinna. Preliminärt datum för äggplock den 3/2 :) Dom ringer dock i eftermiddag med mer exakt besked.

Jag mår iaf bra, inte så mycket annat än värmevallningar och lätt huvudvärk som symptom, så det känns ju okej. Har slutat röka, så jag är inte världens snällaste just nu och det där med tålamod har jag helt glömt bort :p men jag kör med munspray mot det värsta nu precis i början, men räknar med att trappa ner det fort. Läkaren såg inga problem med det, så länge man har trappat ner det tills det är dags för återföring.
Hade även sänkt mitt BMI från 30 till 28 sen sist, så det var dom också väldigt nöjda med :) jag fortsätter med Viktväktarna än så länge, men just nu står vikten still - troligen har medicinerna nånting med det att göra. Menmen, jag är glad så länge det står still och inte går uppåt innan jag ens blivit gravid ;)
 
Förihelvetesjävla.... Höll på att bli skitförbannad på min sambo för att han kom in och ställde en enkel fråga (angående jobbet, vi jobbar ihop fast med lite olika områden)....

Underbart att sluta röka! Jag skickade ut honom och tog lite spray så nu ska jag nog snart vara normal....:o
 
Inte för att jag räknar för att jag ska skaffa barn, här är det tvärtom! Men även jag ska ha mens på fredag. Ska vi ha party? Inte för att fira utan bara för att det är trevligt att hitta på en udda ursäkt för fest :o

Hoppas dock att ni inte får mens på fredag, jag vill att ni ska få postiva gravtester istället! Mycket roligare ursäkt till att ha party!
Håller med! Vi får hålla tummarna för oss allihopa :up:
 
Lägger till ont i brösten. Inte hela tiden, det kommer i vågor :crazy:

Förlåt om jag gillar det :p
Men med två av mina så har brösten gått bananas innan jag testat så hoppas det är samma för dig :bump:

Med sonen kändes det som växtvärk och jag klagade till min man att dom var helt skumma och ömma.
Med sista tösen så var bröstvårtorna jättekänsliga och brösten kändes skumma men ömmade inte.
Med mellanbarnet kände jag inget i brösten innan jag testade.
Plussade i vecka 5-6 med sonen, på BIM med tösen och vecka 7 med sista.
 
Sist, eller om det var gången före, kände jag av brösten jättemycket innan mens. Nu känner jag inte ett skit. Får se hur kroppen bestämmer sig för att skoja till det denna gång :p
 
Förlåt om jag gillar det :p
Men med två av mina så har brösten gått bananas innan jag testat så hoppas det är samma för dig :bump:

Med sonen kändes det som växtvärk och jag klagade till min man att dom var helt skumma och ömma.
Med sista tösen så var bröstvårtorna jättekänsliga och brösten kändes skumma men ömmade inte.
Med mellanbarnet kände jag inget i brösten innan jag testade.
Plussade i vecka 5-6 med sonen, på BIM med tösen och vecka 7 med sista.
Fast nu äter lil-sis både progesteron och östrogen och då kan man ha riktigt jävla ont i både bröst och livmoder. Tyvärr är det nästan helt omöjligt att säga vad som är gravsymtom och medicinbiverkning vid IVF.
 
Fast nu äter lil-sis både progesteron och östrogen och då kan man ha riktigt jävla ont i både bröst och livmoder. Tyvärr är det nästan helt omöjligt att säga vad som är gravsymtom och medicinbiverkning vid IVF.

Jo, så långt fattar jag med. Jag försökte bara se något positivt med det hela.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 560
Senast: Eurydome
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 415
Senast: Milosari
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 862
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp