En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick äl-sekret idag med - sex nyss. Hoppas dock bara inte bim är om 6-7 dagar för då hinner nog inte ev. befruktat ägg fästa :-( Någon annan som har problem med kort lutealfas?

IsisEm - :-(
 
Jag skulle haft äl för ca 1 vecka sen enligt min app (som går efter standard) men först för tre dagar sedan började jag få streck på äl-stickorna - sen tog de slut!! Morr... Så nu famlar jag i blindo med tempmätningar och sekretkoll.

Samma kväll som strecket på stickat kom fram så hade jag en rejäl sänkning av temperaturen och låg även på morgonen. I samband med detta fick jag fick tydigaste äl-sekret någonsin. Trodde således att det var dags då. Tempen gick dock inte upp igen förrän idag. Är det dags idag då?? Har inte äl-sekret längre dock men ganska mycket flytningar, rejäl temp.höjning som sagt och så känns det som mensvärk i magen. Så vi får väl ligga idag med.

Dock ska det endast vara 6 dagar kvar till mens enligt appen så jag hoppas att det inte stämmer för isåfall är min lutealfas förstås alldeles för kort :-(

Någon som har några råd i detta? Köpa fertilitetsmonitor??
Hur länge har du använt dig av stickor?
 
Ska ha ÄL idag och mannen är inte hemma!! Har dock inte kännt av det så hoppas att jag räknat fel och att ÄL är imorgon ;)
Ägget överlever ju nåt dygn efter att det släppt (12-24 timmar har jag för mig) så även om det lossar idag har ni chans om mannen kommer hem imorgon.
 
Ägget överlever ju nåt dygn efter att det släppt (12-24 timmar har jag för mig) så även om det lossar idag har ni chans om mannen kommer hem imorgon.

Hoppas mer på att det har överlevt någon sperma från igår ;) imorgon kommer han bara hem och bytar om inför jobb. Har vi tur har lillen inte vaknat än så det hinner bli en snabbis!
 
Har ni börjat utredning eller tänkt ställa er i kö för en sådan?

Tråkigt att det inte blir något :(
Jag är utredd med prover och ultraljud osv. Det har visat sig att jag har hypotyreos och detta var första gången med normala värden. Vi har inte fått till mannens prov än då det skulle lämnas in på andra sidan stan. Men nu är det semester så vi får passa på. Om inte de har stängt också förstås.
 
Jag är utredd med prover och ultraljud osv. Det har visat sig att jag har hypotyreos och detta var första gången med normala värden. Vi har inte fått till mannens prov än då det skulle lämnas in på andra sidan stan. Men nu är det semester så vi får passa på. Om inte de har stängt också förstås.

Aha okej, då hoppas jag att värdena håller sig bra och att mannens simmare är i topp trim.
 
Suck BIM på torsdag och nu börjar jag känna efter och analysera.. Varför gör man så? Det är knappast så att jag kan påverka utgången nu oavsett vad.
 
Börjar fundera starkt på om min mens tänkte komma redan i morgon istället för på torsdag. O_o
Jaja, då kan vi prova igen snart. Typiskt bara att kroppen ska börja strula. :meh:
 
4 dagar sen mens, orkar inte ens bry mig nåmer...gissar att jag kommer slå cykelrekord denna månad!:turd:
Har haft alla möjliga symptom den här omgången vilket fick testomanen i mig att vakna till liv..kissat på en hel bunt test men ingenting:(.

Nä, nu ska jag planera in en rolig resa och tänka på allt annat än beibis tillverkning!:)..
 
Alltså, jag trodde att jag skulle vara hur cool som helst nu när vi försöker få till en tvåa men, och jag skäms verkligen för att säga det, nu har jag googlat tidiga symptom sedan i torsdags och ikväll övergått till att fråga olika "magic 8-ball" online om jag är gravid. :o:cautious::o

Jag är supertrött, yr och lite lätt illamående vilket lika gärna (och troligare) kan bero på ngt virus som går. Vad pysslar jag med egentligen???

/skämskudde :o:arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 545
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp