En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det väl jag som överanalyserar allt kroppen gör i vanlig ordning, men jag tycker att brösten har känts av litegrann ända sedan ägglossning. Så jag kommer alltså gå runt och känna efter onödigt mycket i minst en vecka till innan det går att testa. Jobbigt det här med all väntan inför allting varenda månad.
 
Jag fick det goda rådet igår:
"jag tror att om man vill för mycket så går det inte"

Så nu vet ni det allihopa! :up: :banghead:

Så helst ska man alltså inte vilja ha barn alls, för då kommer det att gå utmärkt? Du kan ju hälsa denna välmenande person att jag var inte så säker på att jag ville ha barn alls. Men efter att vi försökt i över ett år och det inte lyckades så insåg jag hur gärna jag ville och gjorde en lyckad IVF. Så njae.....
 
Så helst ska man alltså inte vilja ha barn alls, för då kommer det att gå utmärkt? Du kan ju hälsa denna välmenande person att jag var inte så säker på att jag ville ha barn alls. Men efter att vi försökt i över ett år och det inte lyckades så insåg jag hur gärna jag ville och gjorde en lyckad IVF. Så njae.....

Visst är det ett lustigt feltänk? Typ logiken slår slint totalt.
 
Grattis!, vi plussade ju också precis när vi skulle börja utredning och enligt alla inom vården som jag då pratade med sa dom att det är vanligt att det blir så.

Tänker på det någon skrev om positiv stress samt de jäkla slappna av tesen, undra om den endå har något med omedveten psykisk förändrad inställning (typ ökad stress eller lättnad inför att slutligen få hjälp) när man ska börja utredning eller om det bara är en slump.

Min tanke ang detta är (förutom de kloka kommentarer som redan skrivits om skuldbeläggande, vetenskap etc): VEM blir avslappnad av att starta en utredning? Herre min gud. Nu talar jag bara för mig själv, men när jag skulle bli utredd angående om jag ens skulle kunna få barn (opererad o det grövsta i de regionerna pga annat) så var jag mer stressad an någonsin. Att bara ligga utan resultat kan givetvis vara stressande, men för mig framförallt deppigt och frustrerade. Stressen att gå på massa undersökningar osv, DEN däremot.. :crazy:
 
För övrigt måste "Vill man för mkt går det inte" eller "du ska slappna aaaaav" vara ungefär lika klockrena i en sån här tråd som om jag skulle klicka in i en suicidförsökstråd och skriva "Gaska upp dig" eller "skärp till dig nu".

Man MÅSTE inte skriva vad fasen man vill i trådar bara för att man KAN. Lite jäkla hyfs liksom?!

Slut på OT.
 
Så helst ska man alltså inte vilja ha barn alls, för då kommer det att gå utmärkt? Du kan ju hälsa denna välmenande person att jag var inte så säker på att jag ville ha barn alls. Men efter att vi försökt i över ett år och det inte lyckades så insåg jag hur gärna jag ville och gjorde en lyckad IVF. Så njae.....

Ja precis. Personen i fråga försökte i strax över ett år innan deras barn blev till. Undrar om hon aldrig tänkte på det...

Brukar säga det (inte första gången jag hör detta) att hur blir folk gravida genom IVF och ET/FET om nu hemligheten är att inte tänka på det?
 
För övrigt måste "Vill man för mkt går det inte" eller "du ska slappna aaaaav" vara ungefär lika klockrena i en sån här tråd som om jag skulle klicka in i en suicidförsökstråd och skriva "Gaska upp dig" eller "skärp till dig nu".

Man MÅSTE inte skriva vad fasen man vill i trådar bara för att man KAN. Lite jäkla hyfs liksom?!

Slut på OT.
Men vem har skrivit det i den här tråden?? :confused:
 
För övrigt måste "Vill man för mkt går det inte" eller "du ska slappna aaaaav" vara ungefär lika klockrena i en sån här tråd som om jag skulle klicka in i en suicidförsökstråd och skriva "Gaska upp dig" eller "skärp till dig nu".

Man MÅSTE inte skriva vad fasen man vill i trådar bara för att man KAN. Lite jäkla hyfs liksom?!

Slut på OT.
:bow: :bow:
 
:D:Dtolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Andra försöket ÄL 28/7, BIM 11/8(enligt app), 32 år, 1 barn.

lil-sis - Fjärde återföringen. Testdag 22/7. positivt

hemlig - ÄL ca 12/7, BIM ca 25/7. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.

Sådärja då går vi in i böka och pöka veckan igen då :p:D
Svärföräldrarna kom igår och stannar en vecka så förhoppningsvis hittar jag och mannen lite tid till att försöka få till det. Kom på att vi borde kolla glidmedlet också så att det inte är spermiedödande :o:idea:
 
Min tanke ang detta är (förutom de kloka kommentarer som redan skrivits om skuldbeläggande, vetenskap etc): VEM blir avslappnad av att starta en utredning? Herre min gud. Nu talar jag bara för mig själv, men när jag skulle bli utredd angående om jag ens skulle kunna få barn (opererad o det grövsta i de regionerna pga annat) så var jag mer stressad an någonsin. Att bara ligga utan resultat kan givetvis vara stressande, men för mig framförallt deppigt och frustrerade. Stressen att gå på massa undersökningar osv, DEN däremot.. :crazy:
Känner att det blev så mycket skriverier om alla korkade "slappna av" råd men känner att jag ville svara dig sedan ska det för mig vara slut på OT i tråden.

När det gäller avslappnad och utredning så håller jag med, men min frågeställning gällde ju även stress som det någon sida tillbaka skrevs om som något som skulle kunna vara POSITIVT för barnskapandet. Men tycker att @Tora beskrev det bra i inlägget här ovan.

Men till ditt andra inlägg så hoppas jag att du inte läst att någon i denna tråd sagt åt någon att slappna av. Syftar du på mitt inlägg får du gärna läsa det igen och se vad jag egentligen efterfrågade.
 
:D:Dtolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

em-pirre - planerar FET4 (eller FET1 efter IVF2)

Humla - ÄL 27/2 BIM 8/3. PCOS, dubbel dos Letrozol, försökt 11 mån, 31 år, inga barn.

Ackio - PCOS bekräftat 1/10. Behandlar med Provera och ska göra 6 mån för sedan återbesök och diskutera vidare.

Cynthia - FET1efter IVF2 planeras i augusti. Ett MA. 32 år, inga barn.

Thalbaz - Första besök för IVF 16/8, ett MF, 28 år, inga barn.

TeamLundVer - Andra försöket ÄL 28/7, BIM 11/8(enligt app), 32 år, 1 barn.

lil-sis - Fjärde återföringen. Testdag 22/7. positivt

hemlig - ÄL ca 9/8 BIM ca 23/8. Snart 33 år, inga barn. Försökt sen januari -15, ett MA och ett MF

Michaelsdotter - 3 graviditeter, inga barn, dock en bonusdotter. 1 abort 2 missfall.
Abort 2012
Första: v. 6 tvillingar 2016
Andra: v. 6 ett foster 2016
Väntar på att mensen ska komma igång, igen. Sen ska nog kroppen få vila lite och försöken läggs på is.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 647
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 415
Senast: Milosari
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp