En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Ganska rejäl mellanblödning dag 24, trots Provera. Skulle äta till och med dag 26, sen skulle mensen komma dag 28. Sa gynekologen så tvärsäkert att jag inte ens tänkte på att fråga vad jag skulle göra om jag började blöda innan dag 28.

Äter alltså Provera 5 mg x 2 sedan dag 15.

Jäkla meck med mellanblödningar. Inte haft en enda under alla år med kopparspiral!

Nån med erfarenhet av Provera som varit med om samma? Hur gjorde ni, avbröt kuren, ökade dosen eller fortsatte enligt plan?
 
Senast ändrad:
Näpp. Det kan ha en 'hämmande effekt' förstår du.
Hm svårt att veta hur jag inte skulle tänka på att skaffa barn under mina 10 år som ofrivilligt barnlös och efter 8 nånting IVF:er....? Funderade ett tag på att trycka upp t-shirts där det stod:

-Ja, har slappat av, jag är hur avslappnad som helst men det blir ändå inga barn! Jag får till och med massage varje dag för att slappna av men det händer inget.

- Ja, jag har skaffat hund för att få det att "lossna".

- Ja, jag har skickat in adoptionspappren så jag få ett oriktigt barn och ett riktigt biologiskt barn SEN när jag slappnat av tillräckligt.

- ja, jag har börjat knyppla för att inte "tänka för mycket på det".


Antar att jag skulle tjäna massor av pengar på andra ofrivilligt barnlösa men de brukar behöva sina pengar till ivf.er och adoption och sånt....
 
Hm svårt att veta hur jag inte skulle tänka på att skaffa barn under mina 10 år som ofrivilligt barnlös och efter 8 nånting IVF:er....? Funderade ett tag på att trycka upp t-shirts där det stod:

-Ja, har slappat av, jag är hur avslappnad som helst men det blir ändå inga barn! Jag får till och med massage varje dag för att slappna av men det händer inget.

- Ja, jag har skaffat hund för att få det att "lossna".

- Ja, jag har skickat in adoptionspappren så jag få ett oriktigt barn och ett riktigt biologiskt barn SEN när jag slappnat av tillräckligt.

- ja, jag har börjat knyppla för att inte "tänka för mycket på det".


Antar att jag skulle tjäna massor av pengar på andra ofrivilligt barnlösa men de brukar behöva sina pengar till ivf.er och adoption och sånt....

Ett oriktigt barn? Det var väldigt förolämpande mot de familjer som skaffar barn genom adoption, de barnen är väl lika riktiga som de biologiska?
 
Idag känner jag av molvärk. Och så brukar det ju vara innan mensen kommer :( fast det borde inte vara bim/mens förrän på söndag iaf. Får rota igenom badrumsskåpet om jag hade några sådana där tidiga test kvar.
 
Idag känner jag av molvärk. Och så brukar det ju vara innan mensen kommer :( fast det borde inte vara bim/mens förrän på söndag iaf. Får rota igenom badrumsskåpet om jag hade några sådana där tidiga test kvar.
Är det fem dagar före bim man kan ta dem? Jag har bara vanliga som sägs kunna ta s på bim. Svårt bara när man inte vet när bim är liksom!
 
Alltså.......kan ni hålla ett par tummar ? Gärna tårna också :nailbiting:
Vi prickade in ägglossning, jag har en massa konstiga känslor i kroppen. T.ex höll jag på att kräkas när jag åt en chokladbit. Två dagar i rad. :confused: (har inte direkt varit sugen på att prova fler gånger) precis tvärtom mina vanliga pms-symtom
Är extremt luktkänslig, brukar inte vara känslig alls...
Humöret är en värre bergochdalbana än vid pms :angel:
Det var maken som undrade om jag är säker på att jag inte är gravid.. :angel::nailbiting:

Och så en fråga...
Har ett nytt jobb som är både stressigt och fysiskt tungt. Är det nu så att jag mot alla odds har
blivit gravid så vill jag inte riskera något alls..
Är det någon fara med att stressa som en idiot och arbeta fysiskt tungt (alltså tungt = jag är så fysiskt slut att jag överväger att ta taxi till bilen istället för att gå i fem minuter...) ?
 
tolksele - ÄL 29/10, BIM 12/11 försök nr 1, 26 år, inga barn

Kanske ska skriva lite.. slutade med p-piller förra hösten. Mådde extremt dåligt, blev personlighetsförändrad och förhållandet sedan flera år tog slut.

Började med p-piller igen, förhållandet är tillbaka och vi funderar på barn igen. Dock får det dröja lite för jag har precis fått nytt jobb och vi behöver skaffa bostad på den nya orten.

Behöver nog gå och prata med en barnmorska först också innan jag vågar sluta med piller igen..
 
Har ett nytt jobb som är både stressigt och fysiskt tungt. Är det nu så att jag mot alla odds har
blivit gravid så vill jag inte riskera något alls..
Är det någon fara med att stressa som en idiot och arbeta fysiskt tungt (alltså tungt = jag är så fysiskt slut att jag överväger att ta taxi till bilen istället för att gå i fem minuter...) ?

Jag har svårt att se att ett fysiskt arbete skulle ställa till det för en graviditet, är du orolig så ta kontakt med en bm och redogör för vad ditt arbete innebär. Det går att ringa och ställa frågan även om det inte blivit något + än.
 
Skyndade mig in på toa nu när jag kom hem för det kändes preciiis som att mensen hade kommit. But no. Nu är det väl typ på söndag den "ska" komma, men då går jag runt och känner efter flera dagar i förväg.
 
Nojjan har nått en ny nivå. I natt drömde jag t.o.m. om att kissa på stickor. Självklart plussade jag, det var ju en dröm! Tiden går långsamt..
 
Jaha. Ganska rejäl mellanblödning dag 24, trots Provera. Skulle äta till och med dag 26, sen skulle mensen komma dag 28. Sa gynekologen så tvärsäkert att jag inte ens tänkte på att fråga vad jag skulle göra om jag började blöda innan dag 28.

Äter alltså Provera 5 mg x 2 sedan dag 15.

Jäkla meck med mellanblödningar. Inte haft en enda under alla år med kopparspiral!

Nån med erfarenhet av Provera som varit med om samma? Hur gjorde ni, avbröt kuren, ökade dosen eller fortsatte enligt plan?

Till mig sa Prun att jag skulle fortsätta äta enligt plan, oavsett hur jag blödde.
 
Ska ha ÄL idag och mannen är inte hemma!! Har dock inte kännt av det så hoppas att jag räknat fel och att ÄL är imorgon ;)
 
Jag skulle haft äl för ca 1 vecka sen enligt min app (som går efter standard) men först för tre dagar sedan började jag få streck på äl-stickorna - sen tog de slut!! Morr... Så nu famlar jag i blindo med tempmätningar och sekretkoll.

Samma kväll som strecket på stickat kom fram så hade jag en rejäl sänkning av temperaturen och låg även på morgonen. I samband med detta fick jag fick tydigaste äl-sekret någonsin. Trodde således att det var dags då. Tempen gick dock inte upp igen förrän idag. Är det dags idag då?? Har inte äl-sekret längre dock men ganska mycket flytningar, rejäl temp.höjning som sagt och så känns det som mensvärk i magen. Så vi får väl ligga idag med.

Dock ska det endast vara 6 dagar kvar till mens enligt appen så jag hoppas att det inte stämmer för isåfall är min lutealfas förstås alldeles för kort :-(

Någon som har några råd i detta? Köpa fertilitetsmonitor??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 545
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp