Bukefalos 28 år!

Ensamhäst - tillåtet?

Sv: Ensamhäst - tillåtet?

Vår shettis går också fastbunden på gården ibland. Hon fungerar också som gräsklippare och trivs jättebra med det. Hon har en lång longerlina och har aldrig fastnat.

Vi använde också min lilla shettis som gräsklippare ibland under sommaren. Han fastnade inte heller utan det gäller att ha koll på ponnysarna som extra knäcker som gräsklippare. Vilket jag tycker är helt ok i fall man har koll på dem. Mina hästar som jag har nu skulle jag inte våga göra så med, utan de får gå i ett långt grimskaft med mig i den andra änden när dom leker gräsklippare på tomten:)
 
Sv: Ensamhäst - tillåtet?

Jag tycker att hästar ska ha sällskap, Vist är de så att dom ska stå i sjukhage och sånt så är dom ju ensamma, men inte annars,

Vissa hästar kanske trivs ensamma vad vet jag ?
Men jag själv skulle inte vilja att min häst stod alldels ensam.,
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 445
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 662
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp