Bukefalos 28 år!

Er tävlingssäsong 2013!

Sv: Er tävlingssäsong 2013!

(Off Topic)
Alltså, nu är det en grej jag inte förstår. Kollar på Göinges prop. Under CR 50 så står det:
Banan innehåller 1 veterinärgrind med obligatorisk paus på 30min. Maxpuls 60 slag/min. Anm.avg: 100kr Vet.avg: 450kr Tack O.Kavli som även i år sponsrar clear roundklasserna, därav den låga avgiften.

Under Avg så står det ju 300.
450 vet + 100 avg + 300 avg?? Jag blir förvirrad!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Hm, har du läst fel kanske?
När jag kollar står det under CR 50: Anm.avg: 100kr Vet.avg: 200kr
Skumt annars.
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Jag ser samma som Hermulen i proppen.

"Banan innehåller 1 veterinärgrind med obligatorisk paus på 30min. Maxpuls 60 slag/min. Anm.avg: 100kr Vet.avg: 200kr Tack O.Kavli som även i år sponsrar clear roundklasserna, därav den låga avgiften."

Däremot så är veterinäravgiften i 50km- tävlingsklassen 450:-, så du kanske bara läste lite snett? :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Nedrans vad lustigt. Nu när jag uppdaterade sidan så stod det 200.
Måste kollat på T50 som du säger!
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

imorgon gäller det!
Lycka till till er som ska medverka, jag ska ladda min gamla kamera och ta så mycket bilder jag bara orkar! :banana:
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Planen är:
CR40 km på Vedema 20/4 (Känns lite lagom att börja med efter uppehållet.)
T50 km på Dacke 16/6
44 km eller 58 km på Hedelandsridtet 14/9 (Danmark)

Ändring i planeringen!

Pga lite strul med pass/stambokföring/hästlicens (vilket gjorde att jag inte riktigt hann anmäla mig till Vedema i tid) + att Dackeritten ju är flyttad till oktober ser min tävlingssäsong numera ut så här istället:

11 maj Göingeritten; CR 50 km eller T50 km
13 juli Köpenhamnsritten; 41 km
18 oktober Dackeritten; T50 km

Jag ska vara funktionär istället imorgon på Vedema & sitta ute på banan & pricka av er/heja på er när ni rider förbi. :-)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Åh, vad trevligt att du kommer dit ändå! Jag får väl vinka till alla funktionärer så att jag är säker på att jag vinkar till dig med! :)
Har dock svinont i halsen och huvudet och är ganska krasslig. Men det ska nog gå vägen!

kl

Min planering är nu som följer:
20 april Vedemaritten CR40
11 maj Göingeritten CR50 eller T50
1 juni Tjustritten CR50 eller T50

ev. Simlångsritten, Rödkullaritten och Dackeritten beronde på hur sommaren blir med jobb och så.
Lite maffigt med 6 ritter på en säsong kanske, så någon plockar vi nog bort och sen ska han få lååååååååång vila. (Jag flyttar till Malmö utan häst... :()
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Tack. :) Allra första gången jag befann mig på en distanstäving så var det faktiskt på Vedemaritten för ett par år sedan: Jag var där som groom åt en klubbkamrat. När jag stod där i skogen med vattenspann mm & väntade på "mitt" ekipage så blev jag alldeles förbluffad över att VARENDA ryttare som red förbi log mot mig & sa "Hej,hej!" Är man på en hopp- eller dressyrtävling så är det minsann inte en kotte som säger hej - distansryttare är ett trevligt släkte! :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Tack så hemskt mycket! Är så sjukt nöjd med pållen som trampade på utan större bekymmer i livet. :)
Särskilt nöjd är jag med att vi klarade oss igenom hela andra slingan ensamma och med mötande ekipage, då han i vanliga fall behöver övertalas lite för att skiljas från andra hästar, samt att slutpulsen var 46 slag. Det visar att mitt träningsupplägg har varit bättre i år då vi hade 60 i både grind och mål förra året. Nu får vi ladda inför Göinge!

PS. Måste bara säga att mina nya groomar OCKSÅ missade hinkstoppet på första slingan! Det är någon förbannelse! Men de fick faktiskt ett extra plus då de var iväg och drog upp en bil ur diket som blockerade vägen så de var hjältar på något sätt ändå. Och vi lyckades bli bjudna på en hel spann med betfor-vatten några km senare så hästen var nöjd och glad!
Mina första groomar skrattade dock gott och nu ligger dom lika gällande missade hinkstopp! Spänningen är stor inför vilka som vill följa med, och hur de kommer lyckas på Göinge... Kommer de gruppera om sig? Kommer de missa i vetgrinden istället? Fortsättning följer...

:D
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

P.g.a sjukkrivningar på jobbet får jag lägga om min tävlingsplanering i år.

1 juni Tjustritten
21 sept Rökullaritten
13 okt Dackeritten

OM jag inte jobbar den 11 maj åker jag nog till Göingeritten, hade varit kul att grooma någon då!?
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Om jag får beviljat min semester så att jag kan rida på Göinge så får du gärna grooma till mig! :D

Det börjar dock brinna i knutarna att få besked, men så klart så verkar inte min chef ha så bråttom med att ge besked om jag får vara ledig eller inte, det är ju inte så billigt att man vill anmäla o sen stryka pga att man måste jobba.. :(
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Jag ska på Göinge!
Men det blir min debut så både jag och min groom kommer nog vara ganska förvirrade (läs: mest jag). Du kanske kan vara nödgroom åt hermulen som har otur med sina groomar ;) då blir du iofs automatiskt nödgroom åt mig med :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

*antar att du menar mig*

Visst kan jag det! Om jag nu inte jobbar, får reda på det nästa vecka hoppas jag. :)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Två veckor kvar till Göinge CR 50!
Nu har jag äntligen blivit klar med alla licenser, gröna kort, gula böcker, transportshyrning och allt vad det nu är.
Igår inhandlade jag det sista: nummerlappsväst och tröja med krage. Eller nåja, funktionströja men krage. Det måste väl duga? Jag och piké är en ekvation som inte går ihop.
Inte kunde jag tro att nummerlappsvästen var så stor och otymplig. Tänker man på detta under ritten tro?
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Nummerlappsväst är inget krav i CR. Man tänker inte på den när man rider bara när man ska byta om och den är i vägen.
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

*antar att du menar mig*

Visst kan jag det! Om jag nu inte jobbar, får reda på det nästa vecka hoppas jag. :)

Jo jag menade dig!
Får se hur det blir. Helt plötsligt så är sambon jättepeppad på att vara en bra groom så jag kommer nog inte behöva någon hjälp men heja får du gärna göra:D
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Okay! Det hade jag missat. Då kan man sätta nummerlappen med säkerhetsnålar istället kanske? Eller man kanske inte ens behöver nummerlapp på CR?
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Okay! Det hade jag missat. Då kan man sätta nummerlappen med säkerhetsnålar istället kanske? Eller man kanske inte ens behöver nummerlapp på CR?

Det är nog lite olika. På vissa CR lånar de ut nummerlapp som man knyter fast och ibland behöver man nummerlappsväst.
På Vedemaritten så behövde man det i CR, annars var man tvungen att köpa en på tävlingsplatsen.
Sen är det ju lika bra att köpa det redan nu, för sen när du tävlar och vinner SM, då behöver du ju ha det ändå! ;)
 
Sv: Er tävlingssäsong 2013!

Just på Göingeritten brukar de tillhandahålla nummerlappar (av tyg som man knyter fast) i alla klasser. Men jag tar med min väst ändå för säkerhets skull.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp