Era bästa pastarätter

Denna är fantastisk, brukar ha färsk tagliatelle till.. :d

800 gram fläskfile
10 champinjoner
2,5 dl grädde
2 dl creme fraiche
1 ask Cantadou 4 peppar
1/2 dl riven valfri ost
2 msk kalvfond
soya
salt och ev. peppar

Supergod!
 
Testade på att göra lasagne efter ett vanligt recept men bytte ut färsen mot Naturli vegansk färs och tjoho det blev en grym lasagne. Perfekt för mig som saknat lasagne när jag inte lagar kött hemma och inte är så förtjust i grönsakslasagne :)
 
Strimla lövbiff eller oxfilé, stek tillsammans med champinjoner alt kantareller och vitlök. Häll på grädde och kalvfond, en skvätt soja och blanda ner grönmögelost, mozarella och lite italiensk salladskrydda. Rör ihop med nykokt pasta och riv parmesan över.
Sanslöst gott!
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 154
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 504
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 306
Senast: MML
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 942
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp