Era distanshästar *bildtråd*

Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Och här är min :)

IMG_0844.JPG

IMG_0835.JPG

IMG_0931.JPG
 
Senast ändrad:
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Vilket sött huvud. Vad är det för stam?
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Jag och min kille hade tänkt satsa mer på distansen framöver och ska rida vår första clear round till våren och sen tänkte vi även hinna med minst två T50 också:). Vi har varit på en PP och både jag och han tyckte det var riktigt kul!

Han är en korsningponny. u: welsh/russ och e: fbl/tinker. Han är en "olycka" och har inte registrerad stam.

Han är född 2002 och är ca 144 cm i mkh. En väldigt go, snäll och pigg häst. En liten arbetsmyra men vääldigt envis:D

Bilden är från dagens ridtur och han är omusklad för att han är under igångsättning.

Lång man:D
29884693.jpg


29884696.jpg


Vovven också;)

29884682.jpg


Kan återkomma med ridbilder i helgen om jag kan få någon att följa med och fota:)
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Åh, söta Shiloh!:)


Slänger in lite bilder på "min" ärvda springare. Han har runt 550 gk tävlings-km sedan tidigare, men tyvärr kom inte vi längre är 2 pp o en CR innan han blev skadad, och har bott i sjukhage under hela sommaren. Förhoppningsvis kommer vi med lite tur igång igen till nästa säsong!

33435_1251398804.jpg


_DSC2554.jpg


_DSC9858.jpg
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

åh snyggve! Håller tummarna för att allt går bra så vi möts ridande nästa säsong.
Ha, ja skymtar nog Caballeros fina svans också på bilden haha;)
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

KL

Här kommer två bilder på mig och min arab Opal f 2003. I år har vi ridit en CR och en 50T och vi är helt fast i distansen!

Korten är från våra tävlingar, CR Sydnerike och 50T Billingeritten.

29900157.jpg


29900163.jpg

Fotograf Martin Karlsson
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

jodå, det får man verkligen hoppas på! Det är visserligen rätt trevligt att hänga med och hinka andra, men det slår ju inte att få rida själv skulle jag väl vilja säga ;)

hehe, jo men har man så fin svans com Caballero så är det klart att den ska få vara med på bild ju! (Finns det nått trevligare en en riktig flax-fux? ;) )
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Gott Nytt År!
Då min lilla pärla (Angloarab) nu mera räknas som 4åring så passar jag på att ansluta oss till er övriga distans nissar! ;) Förhoppningsvis skall vi i vår göra våran första prova på...spännande!!:bump:

Betty.jpg
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Planerar att starta i en första CR till våren! Sen hoppas jag på att kunna rida en eller två 50T under 2011 också :)
Han heter Donatello, är 50%fjording och 50%svenskt halvblod och 16 år i år!
154278_1614630160026_1064487816_1713616_7200061_n.jpg


n1064487816_225396_9398.jpg
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Min lilla sockertopp!!!

Etmoria f:-04 e; Arpakshad u; Etiopia ue; Karnawal

Debuterade i distans på Lovisedal i år, tar några fler CR nästa år!

79507_1238954117.jpg


18159_1250880311.jpg

Kul att se bilder på Etiopias fölunge! ;) Jag har just nu ansvaret för Etiopias träning... ska mest troligt debutera i distans med henne nästa år! :) Jäte fin häst du har!!!
 
Sv: Era distanshästar *bildtråd*

Jag har ju råkat få en till distanshäst. :angel: Köpte tillbaka min gamla uppfödning och förhoppningen är att vi skall komma till start redan 2011, men eftersom han jobbar som ridskolehäst så måste det även fungera med den verksamheten.

Han heter Hampus och har jobbat som ridskolehäst de senaste två åren, på två olika ridskolor. Jag rider honom 1-2 gånger i veckan. :laugh:

101002-004_110317860.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: mars
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 318
Senast: Miiikaela_
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Senast: BornAgain
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 117
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp