Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Jisses va fin han e!!! Hoppar med sån lätthet, och höjden är ju lekande lätt!!!
Vilken häst du har :-)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

kl

Jag har ju faktiskt film... på mitt "lilla" projekt ... 5-årig irish cob kille som togs sent och sen stod ett halvår efter inridning (2 månader hos inridare) innan jag började rida honom för nästan exakt ett år sedan. Nu jobbar vi på det här med inhoppningen och har löshoppat mycket i sommras + skuttat lite stockar ute. Nu i höst har vi börjat åka till ridhus och hoppa lite mer regelbundet.

De små hindrena är väl ca 35 och det lite högre 60 cm. Klicka på bilden för att se filmen :)


(första gången vi hoppar "på riktigt" och i ridhus)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Haha en sån söt häst!

Bison, tack det var ju det jag ville höra :angel:

håller med jessievega om att din häst verkligen hoppar med lätthet, härliga språng ni får till :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

från dagens Pay and jump.
Inte vår bästa runda, missförstånd till trean o resten av rundan var väldigt av o på, han var lite överladdad.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Haha en sån söt häst!

hihi ja det finns en anledning till att vi kallar honom för ponny ;) (sportponnyn t.o.m :D )

Klicka på bilden för torsdagens träning



I dag gjorde G sin första pay & jump och med tanke på att han varit i enbart tomma ridhus (5 ggr totalt) och skuttat utan publik med max 4 hinder på en gång gick det faktiskt jättebra. I första klassen, 35 cm, hoppade han nästan alla hinder stillastående :angel: i 55 fick vi lite mer fart men ett förargligt stopp + att jag höll på att fara ur sadeln ... nya ridbyxorna visade sig vara extremt glatta så det var halt värre och så lyckades jag tappa en stigbygel med ... fint där. Jag får väl bjuda på film ... fast det får vänta tills imorgon. G var iaf en riktig klippa - precis som han alltid är! (och vi fick en del blickar bland alla ponnisar .. en man sa efteråt "det hörs när han galopperar" :angel: "
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Åh, vad nice! :D Tack! Jag har tränat på att få lite mer power i galoppen, så det kanske har hjälpt då! ^^
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Jobba mycket tempoväxlingar i galoppen, fram några steg o så tillbaka. Var noga att hon inte lägger sig i handen när du tar tillbaka.
Rid tusen övergånger, aktivera henne hela tiden.

Tack till Heulwen för länken :)
Din häst ser ju så jäklans mysig ut!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

*KL*

Tja så småningom kommer han ju att vara med här fast då under ryttare. :D

Här är Nisse första gången i ridhus och första gången han löshoppar (förutom när han hoppade ut från ridbanan och in i hagen vill säga *s* ) Han är ganska stor och valpig så det kommer ta lite tid att få ordning på galoppen och orka nånting men det är en början

Löshoppning från i Måndags

http://www.youtube.com/watch?v=gTeH8loyKaQ&feature=youtu.be
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Vilken härlig inställningen den har ändå!

Trots att den inte har så där jättestor koll på var den ska göra av sina ben bland bommar och hinder så tvekar den ju inte utan försöker lösa uppgiften!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja han har helt rätt attityd den här hästen :D

Var iväg i söndags igen och vilken skillnad. Nu visste han precis vad det var han skulle göra och tog sig an hindren med en helt annan förståelse för vad han skulle göra :D

Dock har han gått och sträckt sig i hagen så nu blir det vila för honom ett tag. Hade tänkt försöka galoppera honom under ryuttare innan han fick vila men det ville sig annorlunda så han får vila redan nu.

Jag ska aldrig mer ha ett sto hädanefter blir det bara vallacker :D *s*
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Älskar de nonchalanta travandet efter oxern.
"Jaha, nudå?" och sen hur han blänger på medhjälparen som jagar på honom efter
"Jaja, jag springer väl då"

Sjukt söt inställning!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 157
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 939
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp