Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Vågar man lägga upp en film här? :P
Tycker din häst ser jätte trevlig ut Bison, en riktig liten rallyräka :) Precis en sådan som jag skulle ha när jag letade häst, men köpte raka motsatsen..

Här är alla fall en film på min lilla grå och vår senaste hopptävling, finns mycket att finslipa på men det har vi hela vintern till, jag glömmer några halvhalter men känslan var bra när vi väl red minns jag. Får ta på mig rivningen hade behövt stämma av honom lite bättre!

http://youtu.be/j0UdPJe0-sU
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Sant.
Filmer jag ogillar kommenderar jag inte alls. Testa det! :)

Fast varför inte ta till sig konstruktiv kritik för ibland behöver man få höra från okända lite nya insikter. Har man dessutom lagt upp andra filmer tidigare så ser vi andra misstag man gör bättre än vad andra som ser en live gör. Känner man ryttaren koncentrerar man sig kanske extra på missar man vet ryttaren gör.

Jag kommenterar inte eftersom de flesta bara vill ha positiv kritik och när de får negativ kritik blir det försvarstal i stället för att svara typ:
"ja jag satt som en skållad potatis och hjälpte inte hästen alls för jag var för nervös, ska hoppa lägre nästa gång tills vi samarbetar bättre"

Man lär sig och utvecklas av misstag
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Jag blir glad när jag ser din film eftersom du inte krånglar till det.
Du låter hästen gå lång i formen, vilket han verkar gilla, och rycker och sliter inte honom i munnen.
Sen håller du ett jämnt tempo så det inte blir en massa gas-broms hela tiden.
Härligt att se b:)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Fast varför inte ta till sig konstruktiv kritik för ibland behöver man få höra från okända lite nya insikter. Har man dessutom lagt upp andra filmer tidigare så ser vi andra misstag man gör bättre än vad andra som ser en live gör. Känner man ryttaren koncentrerar man sig kanske extra på missar man vet ryttaren gör.

Jag kommenterar inte eftersom de flesta bara vill ha positiv kritik och när de får negativ kritik blir det försvarstal i stället för att svara typ:
"ja jag satt som en skållad potatis och hjälpte inte hästen alls för jag var för nervös, ska hoppa lägre nästa gång tills vi samarbetar bättre"

Man lär sig och utvecklas av misstag

Jag anser att kritik sällan eller aldrig funkar på forum.

Bättre med tystnad, då jag som ryttare får mig en funderare över varför det inte kommer kommentarer, och som alltid så "står man sig själv närmst".

Visst om det är en film där en ryttare rappar upp hästen, så att man inte "kan" va tyst utan måste säga ifrån.

Men jag upplever att man gärna ska tycka och tänka om sånt som är gränsfall och nästan halshugga folk för små fel och bagateller.

Sånt tycker jag inte är ok!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja, det där var ju ingen räcer-räka men en mycket fin häst!
Tycker det ser okomplicerat ut, bra distanser o enkel ridning, prydligt!

Fluffig> Jag tar gärna kritik om den är komstruktiv o hjälper mig att utvecklas. Har väldigt svårt för arför gör du så o sen inget mer. Istället för, har du prövat att göra såhär istället får så? De flesta människor reagerar mycket bättre på det.
Sen tycker folk olika det går inte att komma ifrån :)

Kl
Har missat att lägga upp filmer från vår senaste riktiga tävling

90cm o fel, nästa säsong blir det nog inga mer 90 klasser, varken jag eller hästen tycker det är inte utvecklande.
http://www.youtube.com/watch?v=kl-kaPB-TMs&feature=plcp

1m 0+4 fel. Vi trivs helt klart bättre ute, jag rider bättre o hästen blir nöjd. Kom för långt ut på kanten på räcket i omhoppningen, ngt jag tar på mig.
http://www.youtube.com/watch?v=mPTnEwUqiic&feature=relmfu
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja, att jag är tjock och rider dåligt.

Jag har inte sagt något negativt om din storlek eller din ridning.
Jag ifrågasatte ett beteende JAG ansåg var onödigt och du kliver på med personangrepp.

Men det är jag som får skit av andra i gruppen att jag är hemsk och elak för jag tillhör innegänget.
Men hörrni, ha så roligt i eran falska värld av snuttisnutt.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Tackar :)

Blir glad av din kommentar har verkligen jobbat med att inte störa honom efter att tidigare suttit på en häst med mycket konstiga idéer vad det gällde avstånd till hinder :P
Nu vill jag bara ha lite mer styrka i galoppen så jag korta upp honom lite utan att tappa bjudningen men det får komma när det kommer, har ju hela vintern på oss, men först tar vi lite vila och hoppas på att ni andra bjuder på lite trevliga filmer på era hästar under tiden :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Jag anser att kritik sällan eller aldrig funkar på forum.

Åter igen konstruktiv kritik är inte tyckande utan öppnar för diskussioner.
Jag har inte lagt ut så mycket men när jag gjort det tycker jag det är bra med kommentarer. Man vill ju bli bättre som ryttare och ofta snöar man in på det som ens tränare påtalar när man bedömer sig själv.

Däremot betackar jag mig från kommentarer som handlar om färg på utrustning, min storlek eller val av tävlingsplats för detta är irrelevant.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Från vår senaste hoppning. Jag red skit bitvis så har bara tagit med det som såg bra ut. Men som man säger, man lär sig av misstagen! När jag i efterhand ser på denna film så finns det faktiskt vissa ljusglimtar. Stort + till min häst som är oerhört positiv och hinderklok och inte hoppade när jag satte henne i "mitt-emellan-avstånd".

Iaf, här är en liten film på de språng där jag red ok. Att nämna är att hästen är en 4-åring, egen uppfödning och efter i utbildningen. Ej tävlat ännu. Min lilla gummiboll ;)

http://www.youtube.com/watch?v=aD387DnnyTk&feature=share&list=UUJZYYDATmViQtIDpS3YgkdQ
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Haha jag brukar kalla honom just köttbulle, han är en söt köttbulle :P

tack så mycket det gör mig jätteglad att få läsa det du skrivit, då jag verkligen kämpar med min sits, mina fladdrande ben och mina händer :)

fin ponny på tävlingen, ser verkligen inte lätt ut eftersom han är såååå pigg :D
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Så positiv han ser ut, ser trevligt ut. :)

*kl*

Tyvärr blir det ingen hoppning för oss förrän om tidigast 1 månad då Spex har fått lite ont i kroppen. Börjat protestera en del utomhus men blivit bättre med massage, dock måste han vila lite innan jag kräver för mycket av honom igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 126
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 744
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp