Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

På första för att det var en enfärgad paralelloxer som nästan alla rev.
Andra finns det ingen anledning mer än att jag blev stressad över att inte komma till ridning o kunna få en bra distans, dålig kompensation för lite ben.
Sen slår jag knappast.
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, forts

Åh vad roligt det ser ut! Blir så himla sugen på att hoppa när jag ser såna här filmer :)
/carmarnic, numera dressyrryttare
 
Sv: Era senaste filmer, forts

På första för att det var en enfärgad paralelloxer som nästan alla rev.
Andra finns det ingen anledning mer än att jag blev stressad över att inte komma till ridning o kunna få en bra distans, dålig kompensation för lite ben.
Sen slår jag knappast.

Vad är det för anledning :crazy:
Spöt åker ut en ganska bra bit från hästens hals och det blir ett ganska tydligt klatch-ljud så jo jag tycker att du slår.
Jag är fruktansvärt allergisk mot det där med spö-på-bog-innan-hinder.
Hästen är uppenbarligen het och stark varför piskar man då till den?
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, forts

För att han ska ta i lite mer, har inte sagt att det är det bästa att göra utan det är en typisk stressad reaktion från min sida. Står fast vid att jag inte slår.
Stark är han inte, bara het o känslig. Om du inte vore så stor skulle du gärna fått pröva själv.
Det är ingen lätt häst att hoppa.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

För att han ska ta i lite mer, har inte sagt att det är det bästa att göra utan det är en typisk stressad reaktion från min sida. Står fast vid att jag inte slår.
Stark är han inte, bara het o känslig. Om du inte vore så stor skulle du gärna fått pröva själv.
Det är ingen lätt häst att hoppa.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Det är det verkligen, så kvick i benen o kan hoppa hus.
Var fantastisk på gårdagens träning, ridbar o hoppade kungligt. Älskar den där lilla tokhjärnan :-)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

hehe ja jag förstår det,det är en riktig liten raring! och verkar så positiv!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

kl på mig själv!

efter att följt tråden länge och sett många fina hästar och duktiga ryttare, så tänkte jag nu lägga ut en film från gårdagens träning med min lilla plutt, en valack född 07, han har inte gjort så mycket och jag har inta haft honom så länge, så det är mycket kvar att jobba på både för mig och honom, men han är så underbar att jobba med så det är jättekul!!

http://www.youtube.com/watch?v=VihoMjwJ7jg&feature=share&list=UUfyrQS6RYBJs6MAjGnxDmbA
 
Sv: Era senaste filmer, forts

För att han ska ta i lite mer, har inte sagt att det är det bästa att göra utan det är en typisk stressad reaktion från min sida. Står fast vid att jag inte slår.
Stark är han inte, bara het o känslig. Om du inte vore så stor skulle du gärna fått pröva själv.
Det är ingen lätt häst att hoppa.

Känner igen situationen. Man vill säkra upp att hästen inte överväger något annat än att hoppa. Ibland är det rätt, ibland är det fel...
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Precis, jag känner min häst o vet att han drar åt sig benen lite extra om jag petar honom på bogen.
I vissa fall är det helt onödigt det vet jag. Men som synes hoppar hästen utan tvekan med öronen framåt hela tiden, han blir varken hetare eller stressad av det.
Jag gör mina misstag precis som alla andra.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Precis, jag känner min häst o vet att han drar åt sig benen lite extra om jag petar honom på bogen.
I vissa fall är det helt onödigt det vet jag. Men som synes hoppar hästen utan tvekan med öronen framåt hela tiden, han blir varken hetare eller stressad av det.
Jag gör mina misstag precis som alla andra.

Själv har jag en känslig medryttarhäst, så det räcker att jag piskar min ridstövel om jag känner att det behövs ;)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Jag gör mina misstag precis som alla andra.

Jo självklart, men om man påpekar det så behöver man inte skylla på att man är "stressad" det är ingen ursäkt.
I ena andetaget säger du att de är en korrigering, i andra att du var stressad?
Är det så viktigt att komma runt en p & j felfritt att du stresslår honom?

Tack men jag rider inte ponnyer.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Jo självklart, men om man påpekar det så behöver man inte skylla på att man är "stressad" det är ingen ursäkt.
I ena andetaget säger du att de är en korrigering, i andra att du var stressad?
Är det så viktigt att komma runt en p & j felfritt att du stresslår honom?

Tack men jag rider inte ponnyer.

Men snälla nån!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja jag vet. Jag tillhör inte beundrarskaran som lägger upp film på film och får höra
"VA fiiina ni ääär :love:"
"Duktig han är. snutttisnutt"

Jag tillhör helt enkelt inte innegänget. Innebär det att jag inte får ha en åsikt?
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Ja jag vet. Jag tillhör inte beundrarskaran som lägger upp film på film och får höra
"VA fiiina ni ääär :love:"
"Duktig han är. snutttisnutt"

Jag tillhör helt enkelt inte innegänget. Innebär det att jag inte får ha en åsikt?

Sant.
Filmer jag ogillar kommenderar jag inte alls. Testa det! :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Som sagt, det första är en pepp att han ska ta i lite mer eftersom de flesta hästarna hade problem med det hindret o rev bakommen många rätt ordentligt eftersom det var jättesvårt för dem att se den, jag vill inte att han ska slå sig. Där är det ingen stress utan en medveten reaktion från min sida som synes så fungerade det alldeles utmärkt :)
Vid andra blir jag stressad över att inte få ordning på honom när han bara studsar, där använder jag det för att säga skärp dig nu o hoppa ordentligt. Så i de fallen anser jag den inte vara fel, sen kan jag absolut erkänna att jag annvänt det där det varit helt onödigt, som sagt jag precis som du gör fel, vi är båda människor.
Nej, det är inte så viktigt att komma runt felfritt att jag stresslår honom som du kallar det :grin:


Jonatan är ingen ponny.

Jag litar på mina tränare, tar inte åt mig av en okänd bukeperson som av det jag har sett rider rätt kasst själv.
 
Senast ändrad:
Sv: Era senaste filmer, forts

Viliken lite köttbulle :)
Ser enkelt o okomplicerat ut, du sitt fint o är följsam i din ridning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 157
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 939
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp