Bukefalos 28 år!

Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

ser som vanligt bra ut, ponny ser lugn ut i början när det bara skuttas bommar på marken, för att sedan fövandlas till räser när det blir hinder :) tycker att du sitter lugnt och fint med handen :)

kan dock inte låta bli att tycka att det ser kallt ut utan vantar :P
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Tack :-)

Kitzy> Tack! När jag provred honom ville jag först inte ha honom för att han var så trist att rida på backen. Så fick jag pröva att hoppa honom o då ändrade jag mig :-D
Det var närmre +10 så det var inte så kallt.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Rolig att titta på era filmer.
Vill ställa en fråga, hoppas non kan svara:
Värför är det andra ryttar in på bana när ni ska tävla??
 
Sv: Era senaste filmer, forts

På de flesta tävlingar brukar man vara två inne på banan samtidigt.
Det gör att det går snabbare o flyter bättre. Är dessutom rätt skönt att kunnan rida omkring lite o titta på hindren o gå igenom banan en extra gång innan start :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

På de flesta tävlingar brukar man vara två inne på banan samtidigt.
Det gör att det går snabbare o flyter bättre. Är dessutom rätt skönt att kunnan rida omkring lite o titta på hindren o gå igenom banan en extra gång innan start :)

Är det skönt för den som ska rida bana när en annan är inn i där och lolla?
Jag hopper inte men skulla vara VANSINIG :mad: om non var där inna när jag skulla rida bana!!!
Så göra dom inte på dom stora tävlingar...GP och World Cup.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Fast varför skulle du vara vansinnig för det?

Finns ju typ bara positiva grejer med det! Hästen får han en kompis med sig inne på banan och behöver inte bli orolig för att vara själv, du får gå runt ca. 2 minuter innan du startar så hästen får tid att titta runt på både hinder och omgivning och dessutom vänja sig vid ett annorlunda ljus om du t.ex. kommer från en ridbana utomhus och ska direkt in i manegen.
Och dessutom slipper du och din häst komma hem mitt i natten för att tävlingen tar hela dagen!

Och det händer väldigt, väldigt sällan att någon rider i vägen för den som är på banan, bara hålla sig i andra sidan ridhuset än där personen som rider banan är!
 
Sv: Era senaste filmer, forts

De är STOR skillnad på världscupen och på lokal/regional/nationell tävling...

Ofta har den andre ryttaren så pass mycket koll på hur banan går och därmed håller sig undan för den andre som rider...

Så så svart är det inte att vara två på banan...
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Tävling är ett tävling, oavsätt nivo, inte ett circus eller uppvarmnings bana.
Det är DIN TID att vara in i där och vissa vad du kan gjöra.
Att har andra in på bana kan vara en distraktion för dig, hästen, publicen och domern.
Har aldrig sett det så på en dressage tävling.
Jag se det som respektlös, dom har inte där att gjöra när det är din tid.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Men man kan aldrig jämnföra en dressyrtävling och en hopptävling... Dressyr är en bedömningssport, de är inte hoppning

I världscupen är det kanske 40 starter i den högsta klassen som visas på tv, medan de kan vara 100 på en regional klass... De finns helt enkelt inte tillräckligt med tid på ett dygn för att man ska kunna vara ensam på banan... Ofta står den andre i ett annan del av banan och berör inte den som rider... Man är så pass fokuserad på vad man ska göra att man inte bryr sig helt enkelt...
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Nej det var inte meningen att vara snäll efter att fått skit trots att jag förklarat mig.
Hon är för stor för min häst, sen att hon tolkade det som fet är upp till henne.
Min man är oxå förstor för honom trots att han inte är det minsta tjock.

Aprilia> Tack :-)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Men man kan aldrig jämnföra en dressyrtävling och en hopptävling... Dressyr är en bedömningssport, de är inte hoppning

I världscupen är det kanske 40 starter i den högsta klassen som visas på tv, medan de kan vara 100 på en regional klass... De finns helt enkelt inte tillräckligt med tid på ett dygn för att man ska kunna vara ensam på banan... Ofta står den andre i ett annan del av banan och berör inte den som rider... Man är så pass fokuserad på vad man ska göra att man inte bryr sig helt enkelt...

???ni är inte två stycken som hoppa samtidig!
Du gå utt....den nästa komma in, det finns ingen tids förlust!!
Titta på en tävling föra året där den näst start hade ingen kontrol på sin häst och kom i vägen för den som skulla hoppa!
Total Korked.
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Tävling är ett tävling, oavsätt nivo, inte ett circus eller uppvarmnings bana.
Det är DIN TID att vara in i där och vissa vad du kan gjöra.
Att har andra in på bana kan vara en distraktion för dig, hästen, publicen och domern.
Har aldrig sett det så på en dressage tävling.
Jag se det som respektlös, dom har inte där att gjöra när det är din tid.

På en dressyrtävling skulle det aldrig gå men på en hopptävling. Ofta kortar det ner tiden rejält av att kunna ha två inne på banan alternativt att de släpper in när man nästan är färdig. Det är ens egen tid när man gör ritten och man har domarnas fulla intresse. Det är när man är inne innan sin startsignal man visar hänsyn och håller sig ur vägen för ryttaren som har startsignal och ser till att man inte stör.

Har man nästan 100 starter i varje klass är det skönt när det går undan :)
 
Sv: Era senaste filmer, forts

Självklart hoppar man var och en för sig, tiden som kortas ner är "väntetiden" mellan startsignalerna, när person A ridit klart är Person B redo för att få startsignal redan och Person C är redan inne på banan för att medan person A är påväg ut... (Startsignal ges sällan med 3 ekipage på banan, så Person A och C "möts" i dörren)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 126
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 745
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp