Era senaste filmer, new edition!

Va på tävling i helgen med min 4åring, första ute för året (äntligen!)

Hon hoppade super i första klassen och var nolla med marginal! Även i andra var vi nolla men en aning okoncentrerad, att titta efter kompisen var tydligen jätteviktigt :grin:
Nu blir det 2 tävlingar till tror jag innan den långa sommarvilan :)


Slänger in en bonus film från samma tävling på min och syrrans 5åring som syrran rider. Riktigt fin runda med ett onödigt stopp pga en sten som låg bak hindret utanför banan :meh:
 
Två av mina stjärnor från en av de senaste starterna uppe på Östersunds fina tävlingar.

Lilla damen 4:a i en 130 klass.


Lattjo fick hoppa in som reserv då min bästa häst inte kunde följa med. Men gjorde det med bravur och kom 3:a i huvudklassen.

 
Hej hej! La in en video för ett tag sen och berättade om min häst Verano och att vi skulle debutera 110cm, Det började bra på en pay and jump men vi kom in i en svacka efter våran första lokala 110cm runda med uteslutning. Vi tränade på och nästa tävling kom samma sak med uteslutning i 110cm började gå lite sämre på träningarna och vi var ej på topp, sedan gick vi ner ett hack och vi blev placerade i 90cm och 100cm på en gräsbana, sedan höjde vi och vi fick två stopp 110cm men jag var nöjd över att vi kom runt! Sedan hade min häst en dålig dag på Sundbyholm och vägrade hoppa ett hinder i 100cm han ville helt enkelt ut från banan. Min tränare tog han dagen efter i 110cm och kom runt med ett stopp. Sen kom nästa tävling där det gick jätte bra jag kom tvåa i 100cm och min tränare kom etta på honom i 110cm. Då valde vi att höja ribban tillbaks till 110cm vilket gav en väldigt bra runda med ett stopp och det var i onsdags jag var jätte glad över att vi kom runt med ett enda stopp.
Vi bestämde oss för att åka och tävla på lördagen också (igår) i 95cm så hoppade han jätte fint men jag red tyvärr på fel hinder och fick lägga volt..
Och i 105cm gick vi omkull på hinder nummer 5.. Nu hoppas jag att vi tar oss tillbaka utan några rädslor. Hästen klarade sig fint! Men min tumme fick lite stryk plus att jag landade på huvudet,axeln och fick en bom över mig.
Någon som har bra övningar ifall det är så att jag blir rädd att komma tillbaks med hoppningen?

Lite olika filmer kommer upp.




 
Här platsar jag med. :)
Hästens och min debut i regional 1m. Tredje gången vi hoppar 1m (första var katastrof för över 1 år sedan, andra veckan innan på P&J) så jag är supernöjd. Vi river 1:an som inte syns och även domaren missade detta så det står en 0:a i protokollet (har dock mailat arrangören om detta och även lämnat tillbaka rosetten).
 
Hej! Var och tävlade i helgen igen, äntligen då det var mer än en månad sen jag och min häst tävlade där vi tyvärr gick omkull.
Verano var både busig och snabb vilket märks i båda klasserna. 90cm Clear round vart vi felfria och fort gick det för att vara en så (låg) runda. I 100cm fick vi tyvärr ett stopp till 6ans hindet då jag tappade farten i kurvan.. Även denna dag påmindes jag om att min pålle inte är självgående. ;):love:
Jätte nöjd med dagen, och nu längtar vi tills hoppkursen för Ann-Sofie Oscarsson som är den 14-15 augusti, Verano är verkligen på gång nu och hoppar som bara den. :bump::banana:

 
Här är jag och min på våran andra tävling, 95cm. Fick tyvärr inte med hela rundan då mobilen tog slut på minne. Men så himla nöjd över henne, petar sista (inte med på filmen) för att jag tog lite för mycket i henne så vi kom lite nära. Annars så :love:
 
Piloten som ska hoppa Gydine på 4års championatet testade henne idag :D Blev bara 1klass då vädret inte va på vår sida.

Såg super ut och piloten va väldigt nöjd med henne :d Citerar "Fin att rida, okomplicerad och välbalanserad. Fina mjuka språng, gillar henne verkligen". Kan man bli annat än stolt :love:

Varför rider du inte själv? :)
Sen, vad är det för "svans" piloten har? :o
 
@prallan

Jag vill ge henne en ärlig chans. Hade kunnat hoppa henne själv, men imed att det är bedömning och sånt så kände jag att nån med lite (mycket:angel:) mer rutin kan visa henne bättre än mig. Så därför tog jag det beslutet ;) Plus att det är jäkligt kul att se ett proffs rida henne :D

Haha det regnade när vi red fram så det är flärparna till regnbyxorna :p
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 405
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 159
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp