Bukefalos 28 år!

Eurovision Song Contest 2024

Vart kan man lyssna på låtarna i förväg?

Överallt. Låtarna är släppta. Så de finns överallt där låtar finns. Men på ESCs YouTube-kanal kan du se den officiella videon som varje land skickat in. För en del länder är det en musikvideo med studioversionen och för andra länder är det ett liveframträdande. Man kan även se korta klipp från repetitionerna.
 
Överallt. Låtarna är släppta. Så de finns överallt där låtar finns. Men på ESCs YouTube-kanal kan du se den officiella videon som varje land skickat in. För en del länder är det en musikvideo med studioversionen och för andra länder är det ett liveframträdande. Man kan även se korta klipp från repetitionerna.
Ok tack 😁.
Tänkte lyssna på dem i förväg den här gången.
 
Här är min topp 10 just nu! De nedre i listan valdes väl inte ut med lika stort engagemang som top 5...

1000004376.jpg
 
Vad ater ni till Eurovision?
Jag har fem britter over till finalen och vill saklart ge dem en svensk Eurovisionupplevelse!
Tanker mig att servera plockmat under kvallen, blandat med chips med dips och losgodis. Tror jag behover mer matigt pa menun dock - hittils innehaller listan
* Oppen kottebullemacka pa lingongrova med rodbetssallad
* Tunnbrod med farskost, graslok och rokt lax
* Crostini med mjukost och rakor
* Kanske leverpastej och gurka pa knackebrod?

Vill ha mat som funkar som plockmat, ar "svensk" men som anda ar matig och mattande?
Ar inget fan av sill/ vet inte hur man skulle servera det. Andra ideer?
 
Vad ater ni till Eurovision?
Jag har fem britter over till finalen och vill saklart ge dem en svensk Eurovisionupplevelse!
Tanker mig att servera plockmat under kvallen, blandat med chips med dips och losgodis. Tror jag behover mer matigt pa menun dock - hittils innehaller listan
* Oppen kottebullemacka pa lingongrova med rodbetssallad
* Tunnbrod med farskost, graslok och rokt lax
* Crostini med mjukost och rakor
* Kanske leverpastej och gurka pa knackebrod?

Vill ha mat som funkar som plockmat, ar "svensk" men som anda ar matig och mattande?
Ar inget fan av sill/ vet inte hur man skulle servera det. Andra ideer?

Vi ska ha ostar och kallskuret (parmaskinka, tryffelsalami etc)
 
Vad ater ni till Eurovision?
Jag har fem britter over till finalen och vill saklart ge dem en svensk Eurovisionupplevelse!
Tanker mig att servera plockmat under kvallen, blandat med chips med dips och losgodis. Tror jag behover mer matigt pa menun dock - hittils innehaller listan
* Oppen kottebullemacka pa lingongrova med rodbetssallad
* Tunnbrod med farskost, graslok och rokt lax
* Crostini med mjukost och rakor
* Kanske leverpastej och gurka pa knackebrod?

Vill ha mat som funkar som plockmat, ar "svensk" men som anda ar matig och mattande?
Ar inget fan av sill/ vet inte hur man skulle servera det. Andra ideer?

Tunnbrödsrullar med renskav och pepparrotvisp är också gott. Skagenröra på rostat bröd. Laxrosetter med dill och citron.

Vi svenskar äter ju mycket mer dill i matlagningen än de flesta andra kök. Om du känner dig äventyrslysten, smörgåstårta skuren i snittstorlek
 
Vad ater ni till Eurovision?
Ärligt talat, ingen aning! Får nog bli att glufsa i mig en påse chips med nån god dipsås till. Det är ju trots allt bara en gång om året och då kan man ju slippa tänka på kalorierna... :D Jobbar på morgonen efter så det blir iallafall alkoholfritt i glaset.
 
Bra tips/inspiration!
Jag ar lite begransav av vad jag kan hitta i de tva butikerna som har svenska matvaror, men skagenrora iaf borde finnas och hade varit toppen!
 
Bra tips/inspiration!
Jag ar lite begransav av vad jag kan hitta i de tva butikerna som har svenska matvaror, men skagenrora iaf borde finnas och hade varit toppen!
(Skagenröra ska bara vara räkor, majonnäs, hackad dill, salt o peppar) och tar några minuter att röra ihop. Sånt har ni väl i UK också?

Köper man färdig får man ofta en hyfsad andel vit fisk i sk Skagenröra, och det är inte gott och borde inte få bära namnet, enligt undertecknad.
 
(Skagenröra ska bara vara räkor, majonnäs, hackad dill, salt o peppar) och tar några minuter att röra ihop. Sånt har ni väl i UK också?

Köper man färdig får man ofta en hyfsad andel vit fisk i sk Skagenröra, och det är inte gott och borde inte få bära namnet, enligt undertecknad.

Jo, det borde kunnas roras ihop - men vill bade minimera arbete och inte riskera att ge en "falsk" upplevelse pga daligt blandande av undertecknad. Men priserna pa skandinaviska matvaror ar... :cry:, sa det ar definitivt en anledning till att gora egen med "vanliga" ingridienser!
 
Nu har Kroatien gått om Schweiz som segrare enligt bettingsidorna :D Det är enda bidraget jag verkligen gillar i år. Jag menar, vad finns det inte att älska med "meow cat please meow back" och Rammsteininspirerad balkan?
 
Jo, det borde kunnas roras ihop - men vill bade minimera arbete och inte riskera att ge en "falsk" upplevelse pga daligt blandande av undertecknad. Men priserna pa skandinaviska matvaror ar... :cry:, sa det ar definitivt en anledning till att gora egen med "vanliga" ingridienser!

De som man köper färdiga är ofta en falsk upplevelse tyvärr. Surimisticks eller vit beta är ofta i. Den mest autentiska är den man gör själv utan en massa billig utfyllnad.
 
Kan man se Semifinal 1 på svt play efter live visningen ? Mannen börjar 4 på morronen på onsdagen och känner att jag vill ju "ösa på" och då av hänsyn till honom se på den på dagen på onsdan...
 
Kan man se Semifinal 1 på svt play efter live visningen ? Mannen börjar 4 på morronen på onsdagen och känner att jag vill ju "ösa på" och då av hänsyn till honom se på den på dagen på onsdan...
Ingen aning, men tror brukar ligga en dag efter det har sänts.

Jag kommer får göra detsamma med finalen om jag tillräckligt intresserad, men pga börja jobba i helgen. Dålig planering från där ska börja tycker jag :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 335
Senast: Tonto
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 202
Senast: zassoo
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 810
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
466
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp