Färg på klänningen? #dressgate

Hmmmmmm.....

tumblr_nkkb7aTOab1shmvino1_500.jpg

Den vänstra är SOLKLART vit och guld... Lika solklart är den högra blå och svart !
 
Blå och svart hela tiden på alla bilder. Kan dock se att den kan se ljusblå + brun (mörkguld) ut för människor som inte har någon koll på foto och ljus ;) För mig väldigt uppenbart att den är ljusare på bilden än i verkligheten enbart pga att hela bilden är för ljus och gul. Aldrig tvekat på att den skulle vara blå och svart (eventuellt mycket mörkt brun, pga att det är svårt att avgöra hur mycket för gul bilden är).
 
Bilden har alltid varit vit och guldig för mig.. Även om jag vet att den är blå och svart egentligen. Fattar bara inte hur det kan ändras så jävla mkt med ljus... Skumt men ja så är de juh!
 
Jag visade den för mina föräldrar - själv ser jag endast vit och guldbrun - likaså min pappa men mamma såg svart och blå direkt och kan inte förstå hur vi ser något annat. Otroligt konstigt och intressant tycker jag.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 879
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 344
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 014
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp