Färg på klänningen? #dressgate

Nej, du är definitivt inte ensam! Dock tror jag inte att det har med klänningsfärgen att göra. Min fästman såg bara mörkblått och svart, men kan inte titta på blå ljusslingor.
 
Jag som tyckte att de tre bilderna i rad förklarade allt jättebra, det är ju exakt så det blir i olika ljus och därför är den blå och svart - men så ser jag folk som ändå ser den som guld och vit ... O_o Är ni färgblinda?? :eek::D
Obegripligt i mina ögon :p

Ps: skrivet i skämtsam ton, absolut inte allvarligt menat :)
 
Ljusblå och nån brunaktig färg... kanske skulle kunna säga urtvättad blå och svart också.
Ser samma på alla bilder och oavsett om jag kollar på datorn, paddan eller mobilen.
 
Igårkväll när jag skulle visa den för sambon så var den plötsligt mörkblå och svart!! Mindfu*ked! Jag kan inte greppa hur det går till trots att jag läste förklaringen.... Jag känner mig förvirrad haha.... Är himlen verkligen blå? Är solen egentligen gul? Är gräs grönt? Aaargh!
 
här är det en bra bild som nog visar de nyanser som folk ser den i. (den är blå/svart för mig)
615@70.jpg
Jag ser alla tre olika nyanserna, ingen ändrar färg
 
@Monstermom Såna där blåa ljusslingor! Gaaah!

Exakt! Jag har kört omvägar runt en by under julpyntstiden nu, för nåt geni hade klätt sin flaggstång med såna ljusslingor! :banghead:
På fullt allvar en trafikfara för mig, det förstör ögonen! :rage:

Dags för ett förbud! :cautious:
Jag trodde jag var ensam! :love:

Här på byn var det någon i en hyreslägenhet som hade en blå, blinkande slinga... hade jag varit granne hade det blivit mord! :banghead: :yuck: :arghh: :rage:
 
Alltså, jag sätter mig inte emot att klänningen verkligen är blå, men lägger jag in bilden i photoshop så får jag det här resultatet när jag tar ut färger ur respektive bild. Aningen ljusare och/eller mörkare beroende på vilka partier jag mätte men ändå, på ett ungefär.
Beige (guld) och ljusblå/ljusgrå nyanser för bilden till vänster samt svartblå och blå nyanser i klänningen längst till höger.

För vem blir bilden då en synvilla? :p
dresses.jpg
 
Min man såg den precis som mig igår som vit och guldig, nu idag ser han den som svart och blå överallt. :eek: Jag kan fortfarande absolut inte se den som blå/svart.
 
Jag kan inte sluta scrolla på den här sidan: http://www.iflscience.com/brain/explaining-perceptions-dress

När jag ser övre delen av bilden, så är den klart guld och vit, som valpen här ovan. Och när jag scrollar lite längre ner på samma bild så jag ser själva kjolen så är den lika tydligt blå och svart. Scrollar upp och ner och upp igen och kan inte förstå riktigt var gränsen går, när den byter färg??
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 927
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 916
Senast: lilstar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 432
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp