Fixa hundbil?

Men en kombi kostar betydligt mer i drift än en soppasnål småbil.

TS har skrivit tydligt att kombi är ointressant.

Om bilen är billig eller dyr i drift beror väl snarare på motor och bränsletyp än vilken kaross den har...
Ja TS skrev det men man kan väl alltid ändra sig, därav mitt förslag.
Hur som helst så har TS redan köpt bilen så vi kan väl lägga ner diskussionen nu?
 
För att få ut maximalt på höjden i bilar med lasttröskel rekommenderar jag en tvådelad bur:

bur.jpg


Då ställer man liksom in botten först, sen överdelen och skruvar ihop. Min är av märket Robust och jag har inte sett några andra märken som har den lösningen, men det kanske finns! Jag hittade min på blocket, den var gjord för en annan bil men passade även perfekt i min :)

Åh, något sådant ser ju helt perfekt ut, just tvådelat sådär. Ska hålla utkik på blocket när nästa lön kommer (lönen som kom idag räcker irriterande nog inte till om jag inte gör något vrålfynd).
 
Om bilen är billig eller dyr i drift beror väl snarare på motor och bränsletyp än vilken kaross den har...
Ja TS skrev det men man kan väl alltid ändra sig, därav mitt förslag.
Hur som helst så har TS redan köpt bilen så vi kan väl lägga ner diskussionen nu?

Lycka till att hitta en automatväxlad bil som inkl allt (bensin, försäkring, undanlagda pengar till besiktning samt service osv) inte kostar mer än totalt ca 1500kr per månad. Jag har inte lyckats hitta någon sådan, jag har kollat priser på i princip samtliga bilar i rätt prisklass som kommit upp på blocket och de enda jag har råd med i dagsläget är de små bilarna. Nu blev det en billig men otroligt fräsch Nissan Micra, vilket kommer duga finfint för mig fram till den dag jag har ekonomi nog och behov för en större bil.
 
20140412_104000_544e5d4b9606ee4bb4efbc9c.jpg

Jag specialbeställde bur från Robust. Är jättenöjd! Ville ha en extra bred enkelbur som skulle passa i en bil med tröskel.
Ring eller åk till Robust, dom är jättetrevliga och gör buren precis så som du vill ha den!

20140305_102215_544e5da59606ee626ccf51e8.jpg
 
20140412_104000_544e5d4b9606ee4bb4efbc9c.jpg

Jag specialbeställde bur från Robust. Är jättenöjd! Ville ha en extra bred enkelbur som skulle passa i en bil med tröskel.
Ring eller åk till Robust, dom är jättetrevliga och gör buren precis så som du vill ha den!

20140305_102215_544e5da59606ee626ccf51e8.jpg

Vad fin bur! Trådkapar tråden lite då jag har problem med att min kombi har tröskel i skuffen....(förbereder inför kommande valp). Funkar det bra med denna lösning angående tröskeln?
 
Jag har också köpt mina burar från Robust, och är supernöjd! Det bästa är att man kan få burarna byggda EXAKT så som man önskar dem :up:!
 
Vad fin bur! Trådkapar tråden lite då jag har problem med att min kombi har tröskel i skuffen....(förbereder inför kommande valp). Funkar det bra med denna lösning angående tröskeln?


Det funkar JÄTTEBRA! Buren är tvådelad, botten (delen under tröskeln) är en del och överdelen (över tröskeln) är en del. Du ställer först in bottendelen i skuffen och sedan ställer du överdelen uppepå bottendelen och skruvar fast dom i varandra med vingmuttrar.
Det positiva är att du verkligen tar hand om hela skuffutrymmet!
Gå in på Robust hundburar på nätet och titta!

Det absolut bästa med dom är att ingenting är omöjligt! Säg exakt hur du vill ha det så fixar dom det. Dom har mått på de flesta bilmodellerna och bygger burar utefter det, du kan specialbeställa i princip vad som helst.
Jag ringde och beställde min bur en måndag och på onsdagen var den klar, sen skulle den fraktas till mig då jag ej hade möjlighet att åka till Sthlm. Så allt som allt så tog det en vecka.
 
@Flash5 Tusan också att de inte hade min bilmodell och att jag har så långt till Sthlm. Den ser ju jättefin ut! Jag har en halvkombi med tröskel och det är minst sagt knepigt att hitta bur :grin:
 
Ta på tusan, jag har hittat en MIM-bur med tröskel som borde fungera i min bil! Här ska det sparas pengar :) (tur att arbetsgivaren idag frågade om jag vill jobba mycket mer än planerat :p)
 
@McFlurry , ring till dom! Jag vet flera som beställt bur från Robust trots att deras bilmodell inte funnits med på deras lista. Jag tror inte att dom är omöjliga :) Följer dem på fb och där har dom lagt upp bilder på många "specialburar".

Att du bor långt från Sthlm är inget hinder, dom kan skicka buren! Jag betalade 800kr i frakt till Falun.
 
@Flash5 Jag mailade dem och om inte ens bilmodell fanns i deras lista var en tyvärr tvungen att åka till dem för mätning :(

Vi beställde en bur av dem för bara nån månad sen, vi ringde och pratade med dem och lämnade alla mått och sen skickade de den med fraktbil. Låter konstigt att du ska behöva åka dit till dem :confused:? Det borde väl bara att skicka en ritning med måtten :)?
 
@Miao Där ser man! Konstigt de svarade annorlunda i mailet, men har det gått för dig borde det såklart även gå för mig! Tack :)

Det låter ju lite orimligt att de inte ska kunna ta beställningar via mail eller tel, alla i Sverige har ju inte precis nära till dem ;) . Har man bara tagit alla mått ordentligt och gjort en bra och exakt ritning så borde de ju verkligen inte ha några problem med det :) .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 796
Senast: bollen__
·
Äldre Jag är på jakt efter ny bil. Har i dagsläget en liten Nissan Micra, men med ganska stora hundar blir bilen lite i minsta laget ;)...
2
Svar
25
· Visningar
1 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp